Gå til innhold

Hvorfor behandler ikke folk barna som mennesker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir stadig forbløffet over at så mange ikke behandler barna sine som små mennesker. Når de spør om noe her inne er det tydelig at de ikke snakker med barna om ting, og forbereder dem på ting osv. Virker som noen først tror barna blir mennesker man kan snakke med ved 10 års alder eller noe.

Er han klar til å starte med bleier? Ikke snakket med barnet om det. Barnet er redd fyrverkeri, ikke snakket om hva det er eller forberedt noe feks.

Kommunikasjon!!! Selv babyer kan og MÅ man snakke med. Selv om de ikke har mange ord selv forstår de mye og de har jo kroppsspråk og sin måte å kommunisere på som foreldrene må lære seg å tolke!

Anonymous poster hash: 78771...c94

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff, jeg kjennetegn dessverre litt igjen her. Jeg har ei venninne som er helt fantastisk flink til å snakke med sine unger, forklarer og forbereder hele tida. Og jeg ser at de har enormt mye igjen for det, ungene er vant til å bli tatt på alvor og ikke minst; de er opplyste og forstår svært mye av verden rundt seg og andre mennesker.

Jeg glemmer meg ofte, og tenker mye på det, så jeg håper at jeg klarer å bli bedre!

Anonymous poster hash: 19361...f7b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...