Anonym bruker Skrevet 31. desember 2014 #1 Skrevet 31. desember 2014 Leste i siste foreldre og barn om et par med to små barn som reiste i 17 dager rundt i Florida. Kjente jeg fikk sååå lyst selv.. Jeg er gravid nå, termin i september. Kunne dratt på en slik tur neste vår, mannen er selvstendig næringsdrivende og er erfaringsmessig mellom to engasjementet på vårparten så muligheten er tilstede. Noen som har gjort dette? Ønsker å få med Orlando også. Ser for meg en uke på hver plass og leie bil. Hva er kostnader på slikt? To gutter på 4 og 6, samt baby og mor og far. Vil gjerne høre fra dere som har prøvd en slik tur med barn! Anonymous poster hash: 0c3b9...2ba
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2014 #2 Skrevet 31. desember 2014 Om 6 åringen går på skole - NEI. Ellers er det jo bare å dra, men det blir ikke noe særlig billigere enn å bo hjemme, og du har jo de vanlige utgiftene i tillegg. Anonymous poster hash: 5bdd8...9c8
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2014 #3 Skrevet 31. desember 2014 Vi har gjort det flere ganger. Jeg anbefaler å fly Norwegian, siden det er direkte (gjerne fly til Orlando og hjem fra Fort Lauderdale eller omvendt, det koster litt mer å levere leiebilen et annet sted enn den hentes, men ikke enorm forskjell). I Orlando-området er det utrolig mange billige utleievillaer med eget svømmebasseng og høy standard. Anbefales! Vi har brukt å leie via homeaway.com og det har fungert fint. Med baby ville jeg ikke flyttet rundt hver uke, men heller vært f.eks tre uker i en leievilla og så en uke på strandhotell på slutten av oppholdet. Det er mer enn nok å ta seg til i Orlando-området til å være der i tre uker, og man kan kjøre dagsturer til strendene både i øst og vest. For strandliv anbefaler jeg Fort Myers Beach eller Sarasota, eventuelt Sanibel og Captiva for roligere forhold. Key West er finfint, men litt oppskrytt synes jeg (ikke et sted jeg nødvendigvis ville prioritert å kjøre til med barn). Det koster ikke all verdens der, men parkbillettene er dyre. For barn i den aldersgruppen synes jeg Legoland er den absolutt beste parken. Universal Studios/Islands of Adventure er også flott, mens jeg egentlig synes Disneyparkene er overfylte og ikke så bra. Anbefaler likevel en tur til Magic Kingdom bare "for å ha vært der." Hva man bruker kommer veldig an på hvor mye man shopper. Klær, sportsutstyr, sko etc. er veldig billig og vi har handlet mye på outletbutikker. Spise ute er også billig. Leiebil ca 4-5000 for en måned, leievilla ca 5000/uken for en med god standard og basseng, parkbilletter ca 10,000 om man vil innom alle de mest kjente. Flybilletter vil dere nok kunne få til for ca 15,000 t/r. Anonymous poster hash: 6f447...302
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2014 #4 Skrevet 31. desember 2014 Støtter fullt innlegget over. Har gjort akkurat det samme. Ang seksåringen: ta turen nå ig ikke vent til han er feks 10. Lærer garantert mye mer på en slik tur enn på skolen. Men vanskeligere å følge opp skolearbeidet når de nærmer seg ungdomsskole. Så det gjør jeg aldri igjen. Vi har vært 4-6 uker når vi har tatt slike turer. Anonymous poster hash: 3625f...c3a
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2014 #5 Skrevet 31. desember 2014 Kunne gjerne reist slik men syns ikke det går nå som barnet har begynt på skolen. Anonymous poster hash: 9a7fc...f8e
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2014 #6 Skrevet 31. desember 2014 Hvorfor ikke dra i juli? Se på momondo. Billige billetter hvi du flyktig Miami:) Støtter innlegget om noen uker i Orlando-området og deretter litt tid op vestkysten! Anonymous poster hash: 0f2ea...36d
Musemora Skrevet 31. desember 2014 #7 Skrevet 31. desember 2014 Hvorfor ikke dra i juli? Se på momondo. Billige billetter hvi du flyktig Miami:) Støtter innlegget om noen uker i Orlando-området og deretter litt tid op vestkysten! Anonymous poster hash: 0f2ea...36d Du kan jo være skikkelig uheldig med været på den tiden. Det beste er jo å reise fra slutten av januar og til mai.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå