Anonym bruker Skrevet 31. desember 2014 #1 Skrevet 31. desember 2014 men hun passer på å gi ting som kun tilgodeser mannen og barna. Eksempelvis biletter til barneteater kun til mannen og barna og et par sokker med tilbudslapp til meg. Jeg forventer ikke mye altså, men det er så tydelig at jeg får noe bare for syns skyld. Det er jeg som kjøper gavene til svigermor og legger faktisk tanke og tid i dem. Det tror jeg er synlig for henne også. Skal jeg ta meg nær av det? Merker me at de andre barna hennes får fellesgaver med sine ektefeller, mens jeg alltid er utelatt og får sokker eller marsipangris. Anonymous poster hash: 83e13...29f
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2014 #2 Skrevet 31. desember 2014 Hva sier mannen til dette da? Og hvorfor forskjellsbehandler hun deg i forhold til resten av svigerbarna? Anonymous poster hash: 0f7cb...548
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2014 #3 Skrevet 31. desember 2014 Se det heller som at du får fritid av henne. Når mannen tar med seg ungene på teater ol får du alenetid som du kan bruke på akkurat det du har lyst til. Eksempelet ditt viser jo mer at hun tilgodeser barna, ikke mannen spessielt. Han må jobare følge ungene. Anonymous poster hash: 8d701...a00
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2014 #4 Skrevet 31. desember 2014 Se det heller som at du får fritid av henne. Når mannen tar med seg ungene på teater ol får du alenetid som du kan bruke på akkurat det du har lyst til. Eksempelet ditt viser jo mer at hun tilgodeser barna, ikke mannen spessielt. Han må jobare følge ungene. Anonymous poster hash: 8d701...a00 Han får ofte store gaver bare til seg. Et eksempel er at svigerinnen fikk reisegavekort til familien et år, mens min mann fikk gavekort på en fin herrebutikk. Jeg fikk marsipangris. Anonymous poster hash: 83e13...29f
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2014 #5 Skrevet 31. desember 2014 Huff, så sårt... Jeg ville ha blitt lei meg om det var så tydelig at hun ikke hadde noe særlig til overs for meg...er det bare når det gjelder gaver eller er det vanskelig mellom dere resten av året? Kanskje hun tror at du ikke er så opptatt av slike ting og derfor ikke legger like mye tid i det som til de andre... Uansett..hva sier mannen din? Antar at han også ser forskjellsbehandlingen... ? Anonymous poster hash: 89d25...55c
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2014 #6 Skrevet 31. desember 2014 Huff, så sårt... Jeg ville ha blitt lei meg om det var så tydelig at hun ikke hadde noe særlig til overs for meg...er det bare når det gjelder gaver eller er det vanskelig mellom dere resten av året? Kanskje hun tror at du ikke er så opptatt av slike ting og derfor ikke legger like mye tid i det som til de andre... Uansett..hva sier mannen din? Antar at han også ser forskjellsbehandlingen... ? Anonymous poster hash: 89d25...55c VI har ikke et vanskelig forhold, men det er heller ikke nært. Anonymous poster hash: 83e13...29f
Love my kidz Skrevet 31. desember 2014 #7 Skrevet 31. desember 2014 Grov forskjellsbehandling er dette, så jeg forstår godt at du reagerer. Du kan jo likevel ikke gjøre noe, det vil jo bare slå tilbake på deg selv, urettferdig eøler ikke :-S
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2014 #8 Skrevet 31. desember 2014 Jeg tror jeg hadde vært så smålig og fjort det samme tilbake. Er hun gift? Hadde stått for innkjøpene og gitt en stor flott gave til bestefar og en marsipangris til ho. Eller jeg hadde latt mannen ordne opp i gaveinnkjøpene og latt mitt navn ikke stå på gaven hennes! Anonymous poster hash: 0388a...2d3
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2014 #9 Skrevet 31. desember 2014 Du er ikke i slekt med henne, du er ikke hennes datter. Det er naturlig at du ikke får noe særlig... Aksepter det Anonymous poster hash: db845...3fc
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2014 #10 Skrevet 31. desember 2014 Fra nå av lar du mannen ta seg av gaver til moren slik at du slipper å bruke tid på henne. Anonymous poster hash: f5cd9...1d2
ulydia Skrevet 31. desember 2014 #11 Skrevet 31. desember 2014 Eg hadde gjort som 2d3 seier, overlatt svigermors gåveinnkjøp til mannen. På lappen kan det stå at gåva er frå sønnen og barnebarna, så kan du HI kjøpe eit par sokkar e.l. frå deg sjølv. Det løyser ikkje dei såre kjenslene dine, men du får prøve å distansere deg frå dama. Då stikk det ikkje like vondt lenger.
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2014 #12 Skrevet 31. desember 2014 Veldig merkelig. Min mor er også litt slik. Jeg fikk en jakke til jul , samt at jeg og mannen fikk masse til barnet vi venter. Mannen fikk ingenting bare til han. Min svigermor forskjellsbehandler ingenting, slik synes jeg også det bør være. Anonymous poster hash: 40c26...190
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2014 #13 Skrevet 31. desember 2014 Du er ikke i slekt med henne, du er ikke hennes datter. Det er naturlig at du ikke får noe særlig... Aksepter det Anonymous poster hash: db845...3fc Jeg har ikke egentlig så store problemer med det, men det virker litt som om hun anstrenger seg for å finne gaver jeg ikke vil ha direkte glede av. Derfor får han andre typer gaver enn søstrene som får ting som er mer til hele familien. Anonymous poster hash: 83e13...29f
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2014 #14 Skrevet 31. desember 2014 Du er ikke i slekt med henne, du er ikke hennes datter. Det er naturlig at du ikke får noe særlig... Aksepter det Anonymous poster hash: db845...3fc I hvilken verden? Man er da familie når man er inngiftet. I min verden gir man omtrent likt til begge i et par når man er familie, enten man gir en gave til paret sammen eller en til hver. Ved vennegaver trenger man ikke gi til partneren, men familie gjør da virkelig det. Anonymous poster hash: 1a70d...0c1
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2014 #15 Skrevet 31. desember 2014 Du er ikke i slekt med henne, du er ikke hennes datter. Det er naturlig at du ikke får noe særlig... Aksepter detAnonymous poster hash: db845...3fc De andre inngifte får jo flotte gaver. De er vel ikke mer i slekt med henne de? Jeg hadde ihvertfall latt min mann stå for gavekjøp til sin familie om jeg ble behandlet på den måten der. Anonymous poster hash: 939e9...ab5
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2014 #16 Skrevet 31. desember 2014 Du er ikke i slekt med henne, du er ikke hennes datter. Det er naturlig at du ikke får noe særlig... Aksepter detAnonymous poster hash: db845...3fc Jeg har ikke egentlig så store problemer med det, men det virker litt som om hun anstrenger seg for å finne gaver jeg ikke vil ha direkte glede av. Derfor får han andre typer gaver enn søstrene som får ting som er mer til hele familien. Anonymous poster hash: 83e13...29f Nei, da tror jeg du er paranoid. Feil måte å tenke på. Tenk heller at hun ønsket at du ikke skulle fryse på føttene. Anonymous poster hash: db845...3fc
Snuppa09 Skrevet 31. desember 2014 #17 Skrevet 31. desember 2014 Svigermoren din er syk i hodet når hun gjør sånn. Jeg hadde fått mannen til å prate med henne om det og hjelper ikke det kutter dere kontakten. Sånn oppfører man seg ikke!
Frøken Ubesluttsom Skrevet 31. desember 2014 #18 Skrevet 31. desember 2014 Jeg fikk også sokker til jul av svigermor, hjemmestrikka sokker sådan, men jeg ønsket meg det da.... Fikk også en del andre gaver både sammen med samboer og til meg alene.... Har et godt forhold til min svigermor... Hun prøver å passe på å gi likt (evt for ca lik sum) til begge barna og svigerbarna og begge barnebarna...
Hjertefru Skrevet 31. desember 2014 #19 Skrevet 31. desember 2014 Du er ikke i slekt med henne, du er ikke hennes datter. Det er naturlig at du ikke får noe særlig... Aksepter det Anonymous poster hash: db845...3fc Hæh..?Hjelp så mange rare folk som finnes. Jeg og min mann får enten fellesgave eller gave av lik verdi. Noe annet er uhørt!
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2014 #20 Skrevet 31. desember 2014 Slik er det her og, litt spill for galleriet: Hun gir meg en gave, men det er alltid noe feil med den. Et belte mangler der, to knapper er borte, det er en stor flekk, etc.. Hun hater meg, og det er ingen hemmelighet, men hun vil gjerne at folk skal oppfatte det slik at hun er det snille, og jeg er den som har skyld i problemene hun og jeg har. Jeg sa henne aldri imot i begynnelsen, og protesterte aldri, men etter at mannen tok mitt parti endret det seg. Hun viser jo tydelig hva hun driver med, og derfor sier jeg at " Heisann- her mangler det visst noen knapper". Hun reagerer aldri med overraskelse eller tilbyr seg bytting, e.l., men bare mumler noe i skjegget. Da smiler mannen min og jeg til hverandre, vel vitende om at svigermor aldri vil kunne bryte oss opp. :-) Anonymous poster hash: 728b4...e46
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2014 #21 Skrevet 31. desember 2014 Dere kan jo sende deg på barneteater med barna, bare for å være litt trassige. Hva sier mannen din? Hva tenker de andre i familien? Anonymous poster hash: 0f817...397
Gjest Antarctica Skrevet 31. desember 2014 #22 Skrevet 31. desember 2014 Slik er det her og, litt spill for galleriet: Hun gir meg en gave, men det er alltid noe feil med den. Et belte mangler der, to knapper er borte, det er en stor flekk, etc.. Hun hater meg, og det er ingen hemmelighet, men hun vil gjerne at folk skal oppfatte det slik at hun er det snille, og jeg er den som har skyld i problemene hun og jeg har. Jeg sa henne aldri imot i begynnelsen, og protesterte aldri, men etter at mannen tok mitt parti endret det seg. Hun viser jo tydelig hva hun driver med, og derfor sier jeg at " Heisann- her mangler det visst noen knapper". Hun reagerer aldri med overraskelse eller tilbyr seg bytting, e.l., men bare mumler noe i skjegget. Da smiler mannen min og jeg til hverandre, vel vitende om at svigermor aldri vil kunne bryte oss opp. :-) Anonymous poster hash: 728b4...e46 Hva om du tok en motsatt taktikk, og åpnet gaven med mange tydelige jøss og duverden, og så sier du til henne mange ganger at det var akkurat en sånn du ønsket deg, at den var kjempefin, at du gleder deg skikkelig til å bruke den, og si mange ganger takk videre utover kvelden, og før de går hjem takker du nok en gang for den flotte kjolen/skjerfet eller hva det er. Neste gang dere møtes har du det på deg, samme hvor stygt det er, og sier flere ganger hvor glad du er for den. Når hun ser at du er kjempetakknemlig vil hun kanskje føle en smule skyld over ikke å ha unnet deg noe fint?
Guttaboys Skrevet 31. desember 2014 #23 Skrevet 31. desember 2014 Jeg hadde dratt med barna på teateret, i steden for mannen din (hvis det er greit for han), og passet på at det kom svigermor for øret.
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2014 #24 Skrevet 31. desember 2014 Slik er det her og, litt spill for galleriet: Hun gir meg en gave, men det er alltid noe feil med den. Et belte mangler der, to knapper er borte, det er en stor flekk, etc.. Hun hater meg, og det er ingen hemmelighet, men hun vil gjerne at folk skal oppfatte det slik at hun er det snille, og jeg er den som har skyld i problemene hun og jeg har. Jeg sa henne aldri imot i begynnelsen, og protesterte aldri, men etter at mannen tok mitt parti endret det seg. Hun viser jo tydelig hva hun driver med, og derfor sier jeg at " Heisann- her mangler det visst noen knapper". Hun reagerer aldri med overraskelse eller tilbyr seg bytting, e.l., men bare mumler noe i skjegget. Da smiler mannen min og jeg til hverandre, vel vitende om at svigermor aldri vil kunne bryte oss opp. :-) Anonymous poster hash: 728b4...e46 Hva om du tok en motsatt taktikk, og åpnet gaven med mange tydelige jøss og duverden, og så sier du til henne mange ganger at det var akkurat en sånn du ønsket deg, at den var kjempefin, at du gleder deg skikkelig til å bruke den, og si mange ganger takk videre utover kvelden, og før de går hjem takker du nok en gang for den flotte kjolen/skjerfet eller hva det er. Neste gang dere møtes har du det på deg, samme hvor stygt det er, og sier flere ganger hvor glad du er for den. Når hun ser at du er kjempetakknemlig vil hun kanskje føle en smule skyld over ikke å ha unnet deg noe fint? For en usedvanlig god ide! Hun er syklig opptatt av andres meninger om henne, og derfor skal jeg skryte veldig av at det er fra henne og hvordan den gjenspeiler hennes gode, personlige smak. Facebook neste! Jeg skal legge ut skrytebilde av den nyeste gaven: Ed Hardy-'inspirert' hettjakke med manglende snor og lett revnet kant. I lys fiolett! Om hun kjenner seg igjen her blir hun neppe sjokkert. Fuck you right back! Hate you too! Sorry, men det var godt. :-) Anonymous poster hash: 728b4...e46
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2014 #25 Skrevet 31. desember 2014 Du er ikke i slekt med henne, du er ikke hennes datter. Det er naturlig at du ikke får noe særlig... Aksepter detAnonymous poster hash: db845...3fc Er du mor til gutter eller jenter? Du blir sikkert en varm og god svigermor! Anonymous poster hash: 7c21e...92e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå