Anonym bruker Skrevet 31. desember 2014 #1 Skrevet 31. desember 2014 Er det flere som ikke liker denne kvelden, eller elsker alle andre nyttårsaften? Føler meg deppa. Jeg liker ikke nyttårsaften fordi: - alle jeg kjenner (bortsett fra samboer) skal drikke seg minst brisne, helst fulle... Det er om å gjøre og drikke mest alkohol, og det starter til maten. Det er ubehagelig og flaut. - det er en trykkende stemning hele kvelden, hvert eneste år. Ikke som julaften der man i det minste har gavene å glede seg til... - det betyr enda et nytt år. Vekk med det gamle, inn med det nye, flere slitsomme dager etc. - rakettene er ikke noe p glede seg til lenger, etter forbudet mot pinneraketter. Det er bare små, kjedelige raketter som står på bakken og fiser ut noen kjedelige farger.. Ikke noe futt og fart lenger. I år har jeg faktisk ikke brukt ei krone på fyrverkeri. Anonymous poster hash: d5807...116
Sint naken biltyv Skrevet 31. desember 2014 #2 Skrevet 31. desember 2014 Så kjedelig det må være å være så negativ😱
håperpåvinterbarn Skrevet 31. desember 2014 #3 Skrevet 31. desember 2014 Det er ikke hvordan du har det, men hvordan du tar det . Med denne innstillingen blir nyttår elendig for deg. Kun du som kan snu dette og gjøre det beste ut av det. Nyttårsaften er årets mest oppskrytte fest, men etterhvert som årene går så har jeg funnet ut at jeg tar det for det det er. Gjør det beste ut av det og koser meg. Skal kun feire med familien i år. Og ikke en eneste rakett Godt nyttår!
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2014 #4 Skrevet 31. desember 2014 Buuhuuu! Er hva man gjør det til. Nei, er ikke så veldig glad i nyttårsaften. Men; skal ut med ungene med stjerneskudd, og det er alltid koselig. Å drikke seg full er ikke noe alternativ, og ikke for besøket heller. Rakettene er flotte, og i morgen tidlig skal jeg tidlig på jobb Anonymous poster hash: 75da9...78b
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2014 #5 Skrevet 31. desember 2014 Så kjedelig det må være å være så negativBedre enn å være sinnsyk. Anonymous poster hash: d5807...116
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2014 #6 Skrevet 31. desember 2014 Det er ikke hvordan du har det, men hvordan du tar det . Med denne innstillingen blir nyttår elendig for deg. Kun du som kan snu dette og gjøre det beste ut av det. Nyttårsaften er årets mest oppskrytte fest, men etterhvert som årene går så har jeg funnet ut at jeg tar det for det det er. Gjør det beste ut av det og koser meg. Skal kun feire med familien i år. Og ikke en eneste rakett Godt nyttår! Ja, det blir hva man gjør det til, men skal ikke feire hjemme i år. Så jeg gjør det egentlig ikke til annet enn hva andre gjør det til, og de siste tyve årene har det vært slik jeg beskrev det. Var dum og takket ja, men alle andre år skal vi nok bare være hjemme. Anonymous poster hash: d5807...116
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2014 #7 Skrevet 31. desember 2014 Buuhuuu! Er hva man gjør det til. Nei, er ikke så veldig glad i nyttårsaften. Men; skal ut med ungene med stjerneskudd, og det er alltid koselig. Å drikke seg full er ikke noe alternativ, og ikke for besøket heller.Rakettene er flotte, og i morgen tidlig skal jeg tidlig på jobb Anonymous poster hash: 75da9...78b Hvorfor er du så ekkel? Jeg kan ikke bestemme at andre jeg feirer med ikke skal drikke seg fulle, selvom du gjør det. Anonymous poster hash: d5807...116
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2014 #8 Skrevet 31. desember 2014 Nyttårsaften er en dag som alle andre, en dag for familien. Vi koser oss med god mat og litt vin, ingen som er i nærheten av å bli brisne. Senere på kvelden gleder vi oss over å se på ett flott fyrverkeri på et sted med god utsikt. Barnet er storfornøyd, og vi voksne ser frem til ett nytt fint år. Anonymous poster hash: a4c9d...4dc
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2014 #9 Skrevet 31. desember 2014 Buuhuuu! Er hva man gjør det til. Nei, er ikke så veldig glad i nyttårsaften. Men; skal ut med ungene med stjerneskudd, og det er alltid koselig. Å drikke seg full er ikke noe alternativ, og ikke for besøket heller.Rakettene er flotte, og i morgen tidlig skal jeg tidlig på jobb Anonymous poster hash: 75da9...78b Hvorfor er du så ekkel? Jeg kan ikke bestemme at andre jeg feirer med ikke skal drikke seg fulle, selvom du gjør det. Anonymous poster hash: d5807...116 Er vel barn med i bilde kanskje? Og jo; jeg bestemmer selv hvordan min kveld skal feires. Barna mine får ikke feire med folk som drikker seg fulle, og det hadde ikke jeg giddet heller. Suck it up! Anonymous poster hash: 75da9...78b
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2014 #10 Skrevet 31. desember 2014 Hjælpes meg så slitsomt det må være å være så negativ. Du har ansvar for egen trivsel. Liker du ikke noe, må du endre slik at du har det best mulig. Start med deg selv du. Er mye enklere å sitte med armene i kors og sutre enn å faktisk ta tak i sitt eget nakkeskinn. Kanskje et godt nyttårsforsett for det neste året? Godt nyttår! Anonymous poster hash: 475aa...f38
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2014 #11 Skrevet 31. desember 2014 Buuhuuu! Er hva man gjør det til. Nei, er ikke så veldig glad i nyttårsaften. Men; skal ut med ungene med stjerneskudd, og det er alltid koselig. Å drikke seg full er ikke noe alternativ, og ikke for besøket heller.Rakettene er flotte, og i morgen tidlig skal jeg tidlig på jobb Anonymous poster hash: 75da9...78b Hvorfor er du så ekkel? Jeg kan ikke bestemme at andre jeg feirer med ikke skal drikke seg fulle, selvom du gjør det.Anonymous poster hash: d5807...116 Er vel barn med i bilde kanskje? Og jo; jeg bestemmer selv hvordan min kveld skal feires. Barna mine får ikke feire med folk som drikker seg fulle, og det hadde ikke jeg giddet heller. Suck it up! Anonymous poster hash: 75da9...78b Nei. Ungen min er ikke våken til mer enn kl 18 Anonymous poster hash: d5807...116
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2014 #12 Skrevet 31. desember 2014 Hjælpes meg så slitsomt det må være å være så negativ. Du har ansvar for egen trivsel. Liker du ikke noe, må du endre slik at du har det best mulig. Start med deg selv du. Er mye enklere å sitte med armene i kors og sutre enn å faktisk ta tak i sitt eget nakkeskinn. Kanskje et godt nyttårsforsett for det neste året? Godt nyttår!Anonymous poster hash: 475aa...f38 Hva da, å ha som nyttårsforsett å feire nyttårsaften hjemme? Nei, har allerede et nyttårsforsett jeg skal leve opp til, orker ikke å planlegge neste nyttårsaften nå, det venter jeg med til neste jul. Men hva vet dere om hva jeg sliter med av traumer? Dere vet jo ikke det bakenforliggende. Anonymous poster hash: d5807...116
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2014 #13 Skrevet 31. desember 2014 Buuhuuu! Er hva man gjør det til. Nei, er ikke så veldig glad i nyttårsaften. Men; skal ut med ungene med stjerneskudd, og det er alltid koselig. Å drikke seg full er ikke noe alternativ, og ikke for besøket heller.Rakettene er flotte, og i morgen tidlig skal jeg tidlig på jobb Anonymous poster hash: 75da9...78b Hvorfor er du så ekkel? Jeg kan ikke bestemme at andre jeg feirer med ikke skal drikke seg fulle, selvom du gjør det.Anonymous poster hash: d5807...116 Er vel barn med i bilde kanskje? Og jo; jeg bestemmer selv hvordan min kveld skal feires. Barna mine får ikke feire med folk som drikker seg fulle, og det hadde ikke jeg giddet heller. Suck it up! Anonymous poster hash: 75da9...78b Nei. Ungen min er ikke våken til mer enn kl 18 Anonymous poster hash: d5807...116 Mener du for alvor nå at det er barn tilstedet når man drikker seg minimum brisen og helst fulle? Ungen ligger og sover fra kl 18 mens andre voksene raver rundt??? Og det sier du med blunke smilefjes?? Håper jeg misforstod! Anonymous poster hash: 475aa...f38
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2014 #14 Skrevet 31. desember 2014 Buuhuuu! Er hva man gjør det til. Nei, er ikke så veldig glad i nyttårsaften. Men; skal ut med ungene med stjerneskudd, og det er alltid koselig. Å drikke seg full er ikke noe alternativ, og ikke for besøket heller.Rakettene er flotte, og i morgen tidlig skal jeg tidlig på jobb Anonymous poster hash: 75da9...78b Hvorfor er du så ekkel? Jeg kan ikke bestemme at andre jeg feirer med ikke skal drikke seg fulle, selvom du gjør det.Anonymous poster hash: d5807...116 Er vel barn med i bilde kanskje? Og jo; jeg bestemmer selv hvordan min kveld skal feires. Barna mine får ikke feire med folk som drikker seg fulle, og det hadde ikke jeg giddet heller. Suck it up! Anonymous poster hash: 75da9...78b Nei. Ungen min er ikke våken til mer enn kl 18 Anonymous poster hash: d5807...116 Mener du for alvor nå at det er barn tilstedet når man drikker seg minimum brisen og helst fulle? Ungen ligger og sover fra kl 18 mens andre voksene raver rundt??? Og det sier du med blunke smilefjes?? Håper jeg misforstod!Anonymous poster hash: 475aa...f38 Ja, nettopp. Jeg er ikke full, faren er ikke full, men andre som er tilstede er brisne/fulle. Men mye mulig at vi drar hjem tidlig så ungen får sove hjemme, kjenner jeg ikke helt orker å være vitne til det fyllerøret.. Anonymous poster hash: d5807...116
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2014 #15 Skrevet 31. desember 2014 Hjælpes meg så slitsomt det må være å være så negativ. Du har ansvar for egen trivsel. Liker du ikke noe, må du endre slik at du har det best mulig. Start med deg selv du. Er mye enklere å sitte med armene i kors og sutre enn å faktisk ta tak i sitt eget nakkeskinn. Kanskje et godt nyttårsforsett for det neste året? Godt nyttår!Anonymous poster hash: 475aa...f38 Hva da, å ha som nyttårsforsett å feire nyttårsaften hjemme? Nei, har allerede et nyttårsforsett jeg skal leve opp til, orker ikke å planlegge neste nyttårsaften nå, det venter jeg med til neste jul. Men hva vet dere om hva jeg sliter med av traumer? Dere vet jo ikke det bakenforliggende. Anonymous poster hash: d5807...116 Nei, ikke være mer hjemme. Men å ta ansvar for egen tilværelse! Liker man ikke noe eller vil noe anderledes , gjør noe med det isteden for å klage over situasjonen! Dette er en enkel sak å starte med. Du liker ikke nyttårsaften, - da endrer du planer slik at du får det bedre. Mener du for alvor å skylde på traumer for å ikke endre planene dine for en kveld?? Og forresten; hvis du sliter med traumer er det enda viktigere at du tar tak, slik at det ikke definerer deg fremover. Anonymous poster hash: 475aa...f38
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2014 #16 Skrevet 31. desember 2014 Jøss, er du alltid så negativ og full av selvmedlidenhet? Og virkelig... nyttårsaften er kjip pga forbud mot raketter? Hvor gammel er du? Anonymous poster hash: 9e0ba...f1d
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2014 #17 Skrevet 31. desember 2014 Buuhuuu! Er hva man gjør det til. Nei, er ikke så veldig glad i nyttårsaften. Men; skal ut med ungene med stjerneskudd, og det er alltid koselig. Å drikke seg full er ikke noe alternativ, og ikke for besøket heller.Rakettene er flotte, og i morgen tidlig skal jeg tidlig på jobb Anonymous poster hash: 75da9...78b Hvorfor er du så ekkel? Jeg kan ikke bestemme at andre jeg feirer med ikke skal drikke seg fulle, selvom du gjør det.Anonymous poster hash: d5807...116 Er vel barn med i bilde kanskje? Og jo; jeg bestemmer selv hvordan min kveld skal feires. Barna mine får ikke feire med folk som drikker seg fulle, og det hadde ikke jeg giddet heller. Suck it up! Anonymous poster hash: 75da9...78b Nei. Ungen min er ikke våken til mer enn kl 18 Anonymous poster hash: d5807...116 Mener du for alvor nå at det er barn tilstedet når man drikker seg minimum brisen og helst fulle? Ungen ligger og sover fra kl 18 mens andre voksene raver rundt??? Og det sier du med blunke smilefjes??Håper jeg misforstod!Anonymous poster hash: 475aa...f38 Ja, nettopp. Jeg er ikke full, faren er ikke full, men andre som er tilstede er brisne/fulle. Men mye mulig at vi drar hjem tidlig så ungen får sove hjemme, kjenner jeg ikke helt orker å være vitne til det fyllerøret.. Anonymous poster hash: d5807...116 At du i det hele tatt vurderer å la en unge være med i et fyllerør (selvom foreldrene er edru) er jo ikke bra. Hva med å endre planene da? Ta en familiekveld hjemme dere tre. Lag god mat og få en kosekveld? Anonymous poster hash: 475aa...f38
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2014 #18 Skrevet 31. desember 2014 Hjælpes meg så slitsomt det må være å være så negativ. Du har ansvar for egen trivsel. Liker du ikke noe, må du endre slik at du har det best mulig. Start med deg selv du. Er mye enklere å sitte med armene i kors og sutre enn å faktisk ta tak i sitt eget nakkeskinn. Kanskje et godt nyttårsforsett for det neste året? Godt nyttår!Anonymous poster hash: 475aa...f38 Hva da, å ha som nyttårsforsett å feire nyttårsaften hjemme? Nei, har allerede et nyttårsforsett jeg skal leve opp til, orker ikke å planlegge neste nyttårsaften nå, det venter jeg med til neste jul. Men hva vet dere om hva jeg sliter med av traumer? Dere vet jo ikke det bakenforliggende.Anonymous poster hash: d5807...116 Nei, ikke være mer hjemme. Men å ta ansvar for egen tilværelse! Liker man ikke noe eller vil noe anderledes , gjør noe med det isteden for å klage over situasjonen! Dette er en enkel sak å starte med. Du liker ikke nyttårsaften, - da endrer du planer slik at du får det bedre. Mener du for alvor å skylde på traumer for å ikke endre planene dine for en kveld?? Og forresten; hvis du sliter med traumer er det enda viktigere at du tar tak, slik at det ikke definerer deg fremover.Anonymous poster hash: 475aa...f38 Jeg tar ansvar for egen tilværelse, og sørger for at andre har det bra på nyttårsaften. Og alle andre dager. Jeg kan ikke endre planer nå, det skjønner du vel? Uansett vil ikke gubben være med på det jeg ønsker. Men du ga meg faktisk en god idé til neste år Nei, traumene var mer for å illustrere hvorfor 2015 også blir slitsomt. Anonymous poster hash: d5807...116
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2014 #19 Skrevet 31. desember 2014 Jøss, er du alltid så negativ og full av selvmedlidenhet? Og virkelig... nyttårsaften er kjip pga forbud mot raketter? Hvor gammel er du?Anonymous poster hash: 9e0ba...f1d Jeg kan gjette på skrivemåten din at du er 19-23 år. Så skal ikke krangle med deg, du vet bare ikke bedre. Anonymous poster hash: d5807...116
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2014 #20 Skrevet 31. desember 2014 La vær å feire med de som drikker seg fulle. Lage en hyggelig kveld sammen med samboeren din (han skulle ikke drikke seg full...?). Etter at jeg droppet kjøret med " må på kul fest nyttårsaften" ble dagen riktig hyggelig. Jeg har feiret dagen med bare en god venninne, jeg har feiret alene (lagde god mat, så en god film og nøt barnefri), feiret med bare foreldre, feiret med mange venner, feiret med noen få venner. Alt har vært hyggelig. At det er et nytt år med slitsomme dager, kan det være en mulighet til å se på om du kan gjøre endringer i livet ditt så det blir mer glede og håp? Jeg ønsker deg ihvertfall et riktig godt nytt åt! Anonymous poster hash: 7b525...4bd
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2014 #21 Skrevet 31. desember 2014 Buuhuuu! Er hva man gjør det til. Nei, er ikke så veldig glad i nyttårsaften. Men; skal ut med ungene med stjerneskudd, og det er alltid koselig. Å drikke seg full er ikke noe alternativ, og ikke for besøket heller.Rakettene er flotte, og i morgen tidlig skal jeg tidlig på jobb Anonymous poster hash: 75da9...78b Hvorfor er du så ekkel? Jeg kan ikke bestemme at andre jeg feirer med ikke skal drikke seg fulle, selvom du gjør det.Anonymous poster hash: d5807...116 Er vel barn med i bilde kanskje? Og jo; jeg bestemmer selv hvordan min kveld skal feires. Barna mine får ikke feire med folk som drikker seg fulle, og det hadde ikke jeg giddet heller. Suck it up! Anonymous poster hash: 75da9...78b Nei. Ungen min er ikke våken til mer enn kl 18 Anonymous poster hash: d5807...116 Mener du for alvor nå at det er barn tilstedet når man drikker seg minimum brisen og helst fulle? Ungen ligger og sover fra kl 18 mens andre voksene raver rundt??? Og det sier du med blunke smilefjes??Håper jeg misforstod!Anonymous poster hash: 475aa...f38 Ja, nettopp. Jeg er ikke full, faren er ikke full, men andre som er tilstede er brisne/fulle. Men mye mulig at vi drar hjem tidlig så ungen får sove hjemme, kjenner jeg ikke helt orker å være vitne til det fyllerøret.. Anonymous poster hash: d5807...116 At du i det hele tatt vurderer å la en unge være med i et fyllerør (selvom foreldrene er edru) er jo ikke bra. Hva med å endre planene da? Ta en familiekveld hjemme dere tre. Lag god mat og få en kosekveld?Anonymous poster hash: 475aa...f38 Jeg ser ikke på det som problematisk, siden ungen sover gjennom det hele, men planen var igrunn å dra hjem ganske umiddelbart etter middagen. Litt etter hvor mye de drikker etc. Anonymous poster hash: d5807...116
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2014 #22 Skrevet 31. desember 2014 La vær å feire med de som drikker seg fulle. Lage en hyggelig kveld sammen med samboeren din (han skulle ikke drikke seg full...?). Etter at jeg droppet kjøret med " må på kul fest nyttårsaften" ble dagen riktig hyggelig. Jeg har feiret dagen med bare en god venninne, jeg har feiret alene (lagde god mat, så en god film og nøt barnefri), feiret med bare foreldre, feiret med mange venner, feiret med noen få venner. Alt har vært hyggelig. At det er et nytt år med slitsomme dager, kan det være en mulighet til å se på om du kan gjøre endringer i livet ditt så det blir mer glede og håp? Jeg ønsker deg ihvertfall et riktig godt nytt åt!Anonymous poster hash: 7b525...4bd Takk i lige måde Jeg og samboeren min drikker aldri, det er ikke noe vi trenger. Men skal feire med familie som omtrent tilber alkohol, og som ikke klarer å styre seg. Men det kan jo sikkert hjelpe å feire alene, ja. Jeg forsøker å gjøre endringer i livet, det har tatt meg 8 år å få hjelp. Men har endelig blitt lovt det, så man kan jo håpe at det hjelper etterhvert Anonymous poster hash: d5807...116
soleia Skrevet 31. desember 2014 #23 Skrevet 31. desember 2014 (endret) Det der høyres ikkje ut til å vere ei nyttårsfeiring de skal dra barn med på, sjølv om planen er at ungen skal sove. Her må de ta ansvar og reise heim før det vert for mykje fyll, og så kan de faktisk ha det koseleg heime om de innstiller dykk på det. Ein må ta ansvar for eiga trivsel. Du har ein mann og eit barn å feire saman med, og de kan få det fint om de vil det, og er innstillt på det. Endret 31. desember 2014 av soleia
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2014 #24 Skrevet 31. desember 2014 Det der høyres ikkje ut til å vere ei nyttårsfeiring de skal dra barn med på, sjølv om planen er at ungen skal sove. Her må de ta ansvar og reise heim før det vert for mykje fyll, og så kan de faktisk ha det koseleg heime om de innstiller dykk på det. Ein må ta ansvar for eiga trivsel. Du har ein mann og eit barn og feire saman med, og de kan få det fint om de vil det, og er innstillt på det. Det var i utgangspunktet planen, ja, men man vet jo aldri hvordan det blir. Tenkte å dele en konfekt og se en film eller noe hjemme etter selskapet, men hovedinnlegget illustrerte hvorfor jeg generelt sett ikke liker "nyttårsaftener", ikke nødvendigvis akkurat denne nyttårsaften Anonymous poster hash: d5807...116
Gjest Julia1984 Skrevet 31. desember 2014 #25 Skrevet 31. desember 2014 Så kjedelig det må være å være så negativBedre enn å være sinnsyk. Anonymous poster hash: d5807...116 Sinnsyk for at man liker å feste å ha det moro på nyttårsaften?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå