Anonym bruker Skrevet 31. desember 2014 #1 Skrevet 31. desember 2014 Vi har både autisme, adhd og andre diagnoser i familien vår. Jeg klarer ikke legge helt fra meg at minstesønnen muligens også feiler noe, da han hadde "rar" oppførsel og sutret og klaget konstant det første året. Men nå er han blitt 1,5 år og vinker, klapper og peker, prater litt, er sosial, smiler og ler, lyder navnet sitt osv. Bør/kan jeg legge denne tanken helt fra meg da? Det første barnet har autisme men jeg husker ikke når det ble oppdaget. Og mener han ikke var sosial/imøtekommende på den alderen.. Anonymous poster hash: fe884...159
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2014 #2 Skrevet 31. desember 2014 Barn med autisme er så forskjellige. Min lillesøster har det, og hun gjorde også de tingene du beskriver da hun var 1,5 år, så det trenger ikke å bety noe dessverre. Men jeg skjønner at du tenker på det, jeg ser også etter både tegn på autisme og ting som kan berolige meg hos min sønn, siden vi også har det i familien. Han er jo for liten til å utredes ennå, men det er vanskelig å legge tanken helt vekk. Anonymous poster hash: 7a0ff...f87
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2014 #3 Skrevet 31. desember 2014 Barn med autisme er så forskjellige. Min lillesøster har det, og hun gjorde også de tingene du beskriver da hun var 1,5 år, så det trenger ikke å bety noe dessverre. Men jeg skjønner at du tenker på det, jeg ser også etter både tegn på autisme og ting som kan berolige meg hos min sønn, siden vi også har det i familien. Han er jo for liten til å utredes ennå, men det er vanskelig å legge tanken helt vekk. Anonymous poster hash: 7a0ff...f87 Det var nesten litt dumt å høre, men takk for svar. Må innrømme at jeg er så redd for at han også skal ha en diagnose, selv om alt mest sannsynlig er i orden 😊 Det holder med ett barn med autisme og mann med ADHD.. 😉 Anonymous poster hash: fe884...159
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2014 #4 Skrevet 31. desember 2014 Min eldste har fått en autismediagnose nå og han er straks 9, utviklet seg helt normalt frem til 2 år, deretter forsinker språk og høyensitiv spesielt for lyder. Hatt oppfølging av PPT grunnet språket, men det har faktisk ikke blitt diagnostisert noe før nå. Han har "uspesifisert autisme", og er såkalt "høytfungerende" med høy intelligens. Aspbergers blir også ofte diagnostisert etter skolestart. Håper barnet ditt ikke har arvet autisme eller ADHD! Anonymous poster hash: 46e34...6ed
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2014 #5 Skrevet 31. desember 2014 Vanskelig å si når han er så liten. Autisme er så forskjellig. Du vil nok se det lettere når barnet er rundt 3... men selv da kan du ha en veldig velfungerende autist som ikke "synes" så godt. Anonymous poster hash: 76145...7de
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå