Gå til innhold

Bugaboo Buffalo


Junigutt82

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Noen erfaringer?

Vårt forrige barn hadde Emmaljunga men synes den blir for tung. Fungerer topp som sovevogn i barnehage.

Jeg synes buffalo er litt i tyngste/største laget også jeg. Det er en stooor vogn, ihvertfall om man er vant med mindre ;)

 

Den er stiv og har nesten ikke fjæring i understellet, vanskelig å vippe opp på fortauskanter og lignende. Sittedelen har ikke hevbart fotbrett noe jeg irriterte meg grønn over.

 

Jeg hadde heller sett på for eksempel brio go og emmaljunga viking :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Åå, det er så gøy og kunne diskutere vogner igjen!! Har akkurat funnet ut at jeg venter nr. 2 og sist hadde jeg vogndilla deluxe, var innom 11 (!!) vogner før vognperioden var over. Innmari gøy. Haha, og sikkert litt sært ....

 

Men, for å svare; jeg elsker bugaboo buffalo. Hvertfall mye av den! Selve bagen er så stor og lun og god, og det er praktisk at den lett kan taes av understellet og brukes som "seng" om du er på besøk, på toget, på ferie, osv. Vognen er smidig og lett og kommer til overalt! En drøm å ta med i trange butikker, trikker, busser, osv. Den er PEN og posen under gjør at du kan drasse med den en hel haug før det renner over. 

 

MEN; den eier ikke fjering og har altså utrolig dårlig demping på ulent terreng. Om du har en baby som trenger å vugges i søvn, så sliter du med denne vognen.  De små hjulene setter seg fort fast i sprekker/årer i veien, og på vinterføre er den elendig så da MÅ man sette på vinterhjulene. Og da mister den jo smidigheten sin siden hjulene da ikke kan snurre. 

 

Jeg tror ikke jeg kommer til å velge den igjen, men man vet aldri ;) Kanskje Bugaboo bee som ekstravogn ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Hjulene på bugaboo er vel beregnet for vinter? Trodde det var camelon og donkey man må bruke vinterhjul på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå, det er så gøy og kunne diskutere vogner igjen!! Har akkurat funnet ut at jeg venter nr. 2 og sist hadde jeg vogndilla deluxe, var innom 11 (!!) vogner før vognperioden var over. Innmari gøy. Haha, og sikkert litt sært ....

 

Men, for å svare; jeg elsker bugaboo buffalo. Hvertfall mye av den! Selve bagen er så stor og lun og god, og det er praktisk at den lett kan taes av understellet og brukes som "seng" om du er på besøk, på toget, på ferie, osv. Vognen er smidig og lett og kommer til overalt! En drøm å ta med i trange butikker, trikker, busser, osv. Den er PEN og posen under gjør at du kan drasse med den en hel haug før det renner over. 

 

MEN; den eier ikke fjering og har altså utrolig dårlig demping på ulent terreng. Om du har en baby som trenger å vugges i søvn, så sliter du med denne vognen.  De små hjulene setter seg fort fast i sprekker/årer i veien, og på vinterføre er den elendig så da MÅ man sette på vinterhjulene. Og da mister den jo smidigheten sin siden hjulene da ikke kan snurre. 

 

Jeg tror ikke jeg kommer til å velge den igjen, men man vet aldri ;) Kanskje Bugaboo bee som ekstravogn ...

Den du beskriver her er bugaboo cameleon, buffalo har store svingbare skumhjul foran og det finnes ikke vinterhjul til den. Men det du sier om fjæringen på cameleon kan overføres til buffalo, de er like stive syns jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Hva med bugaboo donkey, noen erfaringen med den? Evt duo versjonen?

Jeg synes samme som om buffalo, bortsett fra at det er superkjekt at man kan bruke den både som singel og søsken vogn. Det er jo omtrent samme vogn som buffalo...

 

Hvis det var meg du mente da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helio14

 

Hva med bugaboo donkey, noen erfaringen med den? Evt duo versjonen?

Jeg synes samme som om buffalo, bortsett fra at det er superkjekt at man kan bruke den både som singel og søsken vogn. Det er jo omtrent samme vogn som buffalo...

Hvis det var meg du mente da ;)

Takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat falt ned på Donkeyen .

 

Jeg er enig i at dette ikke er en vogn med den beste fjæringen, men jeg har aldri hatt behov for en vuggevogn. Enten så sover de i den eller så har de sovnet ved trilling.

 

 

Vi har en vogn, men ser fordelen med å ha en søskenvogn og da syns jeg løsningen hvor man har mulighet til å bruke den som en singlevogn er super.

 

Jeg syns den er god og lett og trille, men at den tar liten plass sammenlagt som noen mener er jeg uenig i. Den tar sikkert mindre plass en andre tvillingvogner da. :) 

 

Bugabooene med de små hjulene passer absolutt ikke for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helio14

Har akkurat falt ned på Donkeyen .

 

Jeg er enig i at dette ikke er en vogn med den beste fjæringen, men jeg har aldri hatt behov for en vuggevogn. Enten så sover de i den eller så har de sovnet ved trilling.

 

 

Vi har en vogn, men ser fordelen med å ha en søskenvogn og da syns jeg løsningen hvor man har mulighet til å bruke den som en singlevogn er super.

 

Jeg syns den er god og lett og trille, men at den tar liten plass sammenlagt som noen mener er jeg uenig i. Den tar sikkert mindre plass en andre tvillingvogner da. :) 

 

 

Bugabooene med de små hjulene passer absolutt ikke for meg.

Er det lett å gjøre den om fra søskenvogn til singelvogn? Og er det god plass i sportsdelen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...