Gå til innhold

Dere som har katter, holder dere dem inne imorgen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har flere katter. Ifjor var de ikke kastrert/sterilisert så de var inne. I år er alle ute når det passer dem.

Det pleier å være masse raketter her så jeg tenker litt på dem. Tror det blir vanskelig å holde dem inne hele dagen og kvelden.

Så hva gjør dere? Og hvordan pleier det å gå med katter som er ute?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Katter som er ute får panikk og forsvinner

Anonymous poster hash: f61da...ca0

Skrevet

Vi sørger for å få dem inn tidlig på dagen. Har hendt de ikke har kommet, og da stikker de og gjemmer seg når det smeller, og noen ganger har det da gått 1-2 dager før de kommer igjen. 

Jeg foretrekker å ha dem inne, har hørt historier om dem som sikter på katter med fyrverkeri også, og det tar jeg ikke sjansen på..

Skrevet

Å hjelpes!! :o Det er best de er inne da. Vil ikke ta noen sjanser på slikt :(

Skrevet

Jeg har ikke katt.

Nabokatten slippes ut før rakettene skytes opp, også kommer hun hjem dagen etter.

De gjorde det samme med forrige katten. De har hatt katt ihvertfall i 15 år.

Anonymous poster hash: 364b2...d34

Skrevet

Holder de inne! Vil ikke skremme de unødig.

Skrevet

Katten går ut og inn som den vil. Hun er ikke spesielt redd og reagerer ikke særlig på raketter.

Anonymous poster hash: fdc96...611

Skrevet

Hun er inne hele dagen. Hun er ikke særlig redd for raketter og sitter gjerne i vinduet og ser på, men jeg tar ikke sjangsen på at hun plutselig blir redd og stikker av

Anonymous poster hash: 4b645...939

Skrevet

Holder de inne. Setter inn en kattedo som de kan bruke siden de må være inne. Mine blir livredde og her sender de opp fyrverkeri rett utenfor døra vår så det smeller høyt og blinker mye. Jeg må dekke til vinduene og se tv med høy lyd for å prøve å holde dem noenlunde rolige, men nyttårsaften er ett mareritt hvert år. Naboene synes i tillegg det er kjempegøy at kattene mine er livredde så de gjør det på faen når de stiller seg klin inntil inngangen vår å sender opp fyrverkeri. 

Anonymous poster hash: 33783...180
Skrevet

Har ikke katt nå, men når vi hadde så slapp jeg den ikke ut etter kl 16.00 på nyttår nei. Gjorde det ved en anledning, og da var pus mørkredd i lang tid etterpå.

Liker nesten ikke å gå ut sjøl engang. Hater fyrverkeri.

Skrevet

Kommer til å la henne være ute sent ettermiddag/tidlig kveld for så å ta henne inn til kvelden.

Katter som er ute og får panikk kan gjemme seg i dagesvis etter nyttårsaften, noen løper bort i panikk og klarer heller ikke finne veien hjem igjen pga dette...

Gjest Sekretøsa
Skrevet

De ligger stort sett strødd der det måtte passe seg. Går inn og ut som de vil, men de går knapt nok ut når det er kaldt så regner ikke med de går noe sted i morgen heller

Skrevet

Katten vår på 7 år, har aldri vært inne i huset. Så han har det nok best ute.

Anonymous poster hash: 8d6c8...215

Skrevet

Slipper ut katten på formiddagen men ikke etter kl 15. Er det kaldt og grått i morgen er katten ute Max en time. Jeg holder den inne hvert år. Inne er den trygg og pleier å være rolig.

Anonymous poster hash: d4068...6dc

Skrevet

Vår katt gjemmer seg på badet.... Finner ut av seg selv hvor det er best for dem... De klarer seg. Ha badedørene åpne... Gi dem litt kos innimellom og snakk beroligende. Prøv å holde dem inne fra ettermiddagen av

Anonymous poster hash: 42b0a...8b7

Skrevet

Våre er ikke ute på vinteren, er så kaldt ute at de streiker:)

De pleier å sitte i vinduet, tror aldri de har blitt redde.. bare husk at enkelte idioter kan finne på å skyte raketter etter dyr..

Skrevet

Jeg forstår. Hannkatten kommer inn når jeg går ut med hunden på morgenen.

Jentene går ut da så må bare passe på at de kommer inn igjen. Og blir inne!

Takk jenter :)

Skrevet

Vår går ut og inn som den vil, men vi bor i et stille område :)

Skrevet

Hun ligger innerst inne i det innerste hjørnet på klesskapet, stakkars liten :( ikke ti ville hester hadde fått henne ut.

Skrevet

Dyr skal være inne på nyttårs aften... Her blir både hester, hunder og katter holdt inne.

Skrevet

Når han var yngre skjedde det en gang at han gikk ut tidlig på dagen, og desverre ikke kom inn før 2.januar. Antagelig blitt skremt. Nå er han snart 8 år og er inne på nyttårsaften. Ikke spesielt redd og bryr seg lite. Bestandig vært hjemme på nyttårsaften men iår blir vi borte, men han er en bedagelig kar så går nok bra. Skal koke fisk til han i morgen før vi drar- han blir litt utslått av det😉

Hunden vi har nå er ikke begeistret men heller ikke redd akkurat. Forrige hunden ble 13 år og var helt vill etter raketter. Skulle etter dem så når raketten tok av var det bare å holde ekstra sterkt i båndet😁

Anonymous poster hash: 2863e...c5b

Skrevet

Vi har flere katter. Ifjor var de ikke kastrert/sterilisert så de var inne. I år er alle ute når det passer dem.

Det pleier å være masse raketter her så jeg tenker litt på dem. Tror det blir vanskelig å holde dem inne hele dagen og kvelden.

Så hva gjør dere? Og hvordan pleier det å gå med katter som er ute?

Hold dem inne

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...