Gå til innhold

X/Barnefar har barnet vårt svært lite

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi gikk fra hverandre for en stund siden, samarbeidet funker veldig bra og vi har god kontakt sammen. Han har funnet seg ny kjæreste som ikke bor her men skal flytte om ikke så alt for lenge. Men dessverre har han ikke den store interessen av å ha barnet vårt, det er mye unnskyldninger til hvorfor det ikke passer (Vi har en vanlig samværsavtale, 1 dag i uka, annenhver helg. Siden han jobber turnus med fritt 1 uke i måneden fra jobb, og ellers jobber litt forskjellige tidspunkter på dagtid har vi gjort det slik at barnet kommer i friperioden og er der i 4-7 dager i måneden, og noen ganger mens han jobber 8-16 f.eks)

Problemer er at han stadig har en "unnskyldning" til hvorfor han ikke kan ha ham, noe jeg syns er ekstremt trist fordi sønnen vår har sååå lyst til å også dra til pappa og har heller ingen farsfigur her hjemme hos meg da jeg er alene. Han er blitt veldig klengete på alt av mannfolk og viser stor glede av å også ha det, det er med andre ord ganske tydelig at han trenger det. Han er 4 år gammel. Det begynte i det små for 1 års tid siden, noen måneder etter vi flyttet fra hverandre. Han hadde tatt på seg ei og annen ekstravakt, skulle på et eller annet, ble syk osv. Pappa`n hadde en tendens til å bruke mye tid på kvinnfolk, de bodde gjerne ikke i nærheten og bodde hos ham mens de var på besøk. Jeg ønsket ikke at sønnen vår skulle treffe dem på første besøk, men at det kunne gå litt tid NÅR forholdet ikke var dagsferskt. Dette gikk høvelig greit.

Så fant han ei ny, hun bor som sagt ikke her noe som igjen gjør at hun reiser på besøk til ham og omvendt. Pga. bytting av jobb ble det slik at han ikke hadde mulighet til å ha barnet vårt på 4 uker, og når han skulle gå på friperioden sin hadde han tatt på seg ekstravakter alle de dagene slik at han kunne finansiere turen ned til kjæresten sin. Så da ble det ikke noe samvær da. Han var der i 1 uke, og kom tilbake å rett ut i jobb igjen, som gjorde at det tok alt i alt 6 uker før han hadde ham, i halvannen dag. Her om dagen kom kjæresten hans på besøk og jeg hadde gitt beskjed om at da fikk de ha ham, for nå er det så lenge siden sist.

De hentet ham samme dagen, og så kommer greia... Dagen etterpå ordner han/de barnevakt for sønnen vår som ikke har fått brukt tid sammen med pappa`n sin på flere uker, fordi de selv skal på kino. Jeg kjenner jeg er kjempeskuffa på sønnen vår sine vegne - Hva ville du gjort i samme situasjon? Jeg er helt urimelig nå? :sukk:

Anonymous poster hash: bc805...124
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er hans tap, selv om det også er sønnens. Det er antagelig ikke noe du kan gjøre som vil få ham til å innse det. Du må ivareta barnet og kompensere så godt du kan, men å "tvinge" far til å vise en interesse han ikke har går ikke.

Anonymous poster hash: 2e3b4...7c2
Skrevet

Er dessverre ikke noe du kan gjøre. Bare være en god mamma som viser at du aldri svikter..

Har vært der og etter endel år endret det seg. NÅ er sønnen min 16 år og bor annenhver uke hos pappa.

Jeg spolerte aldri samvær (men var ganske striks på hva jeg syntes om å introdusere nye bekjentskaper) lot han ha gutten når det passet han, snakket aldri nedsettende om faren.

I dag har de heldigvis et flott forhold.

Anonymous poster hash: 12a54...dba

Skrevet

Sjekket akkurat opp og bestemoren er barnevakt. Jeg blir så trist på sønnen vår sine vegne :tristbla:

Jeg vet jeg ikke kan presse ham. Jeg har heller aldri prøvd å spolere samværet, jeg ønsker ikke å være den som ødelegger det, men jeg føler også for å beskytte sønnen vår oppe i det hele. Han er ikke en sofa vi bare kan bytte på, han trenger jo pappa`n sin. Burde jeg konfrontere ham med dette?

Skrevet

Jeg ville ordnet nytt møte på fmilievernkontoret for å sette opp ny avtale. Og at han fikk forholde seg til denne avtalen og betale bidrag ut fra det han har ungen sin.

Jeg syns det er rart at du skriver at dere samarbeider bra. Her er det jo ikke noe som fungerer bra.

Anonymous poster hash: 744d8...54b
Skrevet

Jeg ville ordnet nytt møte på fmilievernkontoret for å sette opp ny avtale. Og at han fikk forholde seg til denne avtalen og betale bidrag ut fra det han har ungen sin.

Jeg syns det er rart at du skriver at dere samarbeider bra. Her er det jo ikke noe som fungerer bra.

Jeg tenkte litt på det når jeg skrev det, samarbeidet virker helt ræva. Men det jeg mente var vel at vi fungerer, vi krangler ikke, ikke noe vondt mellom oss. Han viser stor forståelse for akkurat denne problemstillingen når jeg har tatt den opp med ham, og at han skulle bli flinkere etter nyttår når han var helt på plass i ny jobb. Ble bare så jævla skuffet nå som han rotet det til. Sønnen vår skal være hos bestemora til i morgen, så jeg er rimelig rasende..

Skrevet

Jeg tenkte litt på det når jeg skrev det, samarbeidet virker helt ræva. Men det jeg mente var vel at vi fungerer, vi krangler ikke, ikke noe vondt mellom oss. Han viser stor forståelse for akkurat denne problemstillingen når jeg har tatt den opp med ham, og at han skulle bli flinkere etter nyttår når han var helt på plass i ny jobb. Ble bare så jævla skuffet nå som han rotet det til. Sønnen vår skal være hos bestemora til i morgen, så jeg er rimelig rasende..

Bestill ny time på familiekontoret asap! Ja, det er spennende med ny dame, men det skal ikke gå på bekostning av ungen. Blir så forbanna  på sånne fedre. Barnefar her gjør også noe av det samme, gutten er hos pappaen annehver helg, men han plasserer han hos besteforeldre. Ila helga er han med ungen i kanskje fem timer. Lurer på hva han hadde gjort om det var han som hadde barnet på heltid? Gitt det opp til adopsjon?

Anonymous poster hash: 3d2ad...7e0

Skrevet

Bestill ny time på familiekontoret asap! Ja, det er spennende med ny dame, men det skal ikke gå på bekostning av ungen. Blir så forbanna  på sånne fedre. Barnefar her gjør også noe av det samme, gutten er hos pappaen annehver helg, men han plasserer han hos besteforeldre. Ila helga er han med ungen i kanskje fem timer. Lurer på hva han hadde gjort om det var han som hadde barnet på heltid? Gitt det opp til adopsjon?

Ja det er kanskje veien å gå. Vi pratet om dette i sommer, og jeg tok det opp igjen før jul og han lovet det skulle bli bedre etter nyttår. Mye mulig det, siden vi ikke har kommet til over nyåret enda - Men han hadde nå muligheten til å ha barnet vårt nå, men endte opp på kino med barnevakt istedenfor, og det er lenge siden han hadde han nå. Plasserer hos bestemora er nokså vanlig etterhvert, jeg har sagt til ham en gang i et sort øyeblikk at kanskje det var på tide at mora hans betalte barnebidraget siden han verken betalte det, og at hun så sønnen hans mer enn han sjøl. 

Jeg skal ordne en time, for en alvorsprat har vi hatt så mange ganger nå til ingen nytte. Jeg sa også til ham at vi kunne sette oss ned med en ny samværsavtale som han følte han klarte å holde - Men det ville han ikke.

Skrevet

Det er da ikke krise om gutten er en kveld og natt hos bestemoren. Dette har du rett og slett ikke noe med, hvor barnet er når han ikke er hos deg. Greit nok at mannen ikke skal introdusere nye damer i fleng og at det er viktig at far og sønn har samvær, men om han en kveld/natt nå er hos bestemoren sin synes jeg du skal holde deg for god til å kommentere. Du virker jo sjalu på at far dater/har kjæreste. At faren prioriterer barnet ned ellers er noe du kan ta opp, ift samværsordning mm men ikke lag så mye greier ellers!

Anonymous poster hash: d3743...b1a

Skrevet

Ja det er kanskje veien å gå. Vi pratet om dette i sommer, og jeg tok det opp igjen før jul og han lovet det skulle bli bedre etter nyttår. Mye mulig det, siden vi ikke har kommet til over nyåret enda - Men han hadde nå muligheten til å ha barnet vårt nå, men endte opp på kino med barnevakt istedenfor, og det er lenge siden han hadde han nå. Plasserer hos bestemora er nokså vanlig etterhvert, jeg har sagt til ham en gang i et sort øyeblikk at kanskje det var på tide at mora hans betalte barnebidraget siden han verken betalte det, og at hun så sønnen hans mer enn han sjøl. 

Jeg skal ordne en time, for en alvorsprat har vi hatt så mange ganger nå til ingen nytte. Jeg sa også til ham at vi kunne sette oss ned med en ny samværsavtale som han følte han klarte å holde - Men det ville han ikke.

Tar du ikke bidraget gjennom NAV?

Om du ikke gjør det bør du få ordnet dette snarest.

Skrevet

Trøst deg med at dette barnet får en god relasjon til sin farmor, om ikke annet!

Noen menn burde hatt munnkurv på pikken og ikke satt unger til verden, hvis de har så lite interesse av dem!

Anonymous poster hash: 3fa83...9de

Skrevet

Men hvor lenge skal sønnen din være hos far nå, for en dag hos farmor er vel bare koselig for sønnen og. Hvis han får tid med far og.

Men fortsetter det med dårlig samvær, hadde jeg tatt kontakt med familievernkontoret.

Har det samme problemet, og har hatt det i 6 år. Her har det gått opp til 6 mnd uten noe kontakt med far. Har prøvd familievernkontoret uten hjelp. Siste halve året har det blitt litt bedre, ca en helg i måneden. Men samtidig er vi der nå at barna ikke kjenner far så godt, og har ikke så lyst å dra. Det må mye oppmuntring til. Og far ser ikke hva han har gjort feil, mener han alltid har vært en god far.

Anonymous poster hash: 4d36d...c89
Skrevet

Er dessverre ikke så mye du kan gjøre, var i samme situasjon for endel år siden. Få til en mekling er mitt råd. Ekstra vakter o.s.v. kan han ikke ta på seg når han skal ha samvær. Sett krav!

Min eks var på samme måte. I dag er ungene nesten voksne, og har skjønt hvordan han er. De gidder som regel ikke være hos han lenger, og jeg skjønner de godt! Advarte han mange ganger, og nå får han det tilbake rett i bakhodet...

Anonymous poster hash: cc8b9...770

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...