Anonym bruker Skrevet 30. desember 2014 #1 Skrevet 30. desember 2014 Har fått info om et barn i min svogers familie, om at foreldrene har nedsatt omsorgsevne. I den grad at hadde jeg vært vitne til det som skjedde ville jeg snakket med barnevernet. Men nå når jeg bare har info via svoger, kan jeg gjøre noe med det? Han og hans familie gjør ikke noe med det. Anonymous poster hash: ab87c...04f Anonymous poster hash: 470a4...53f
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2014 #2 Skrevet 30. desember 2014 Du bør snakke med dem som kjenner de og be de melde !!! Det er en PLIKT mener nå jeg Anonymous poster hash: 29e3f...344
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 30. desember 2014 #3 Skrevet 30. desember 2014 Hadde du vært vitne så, her er det bare sladder du har å gå på.
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2014 #4 Skrevet 30. desember 2014 Ja, det syns jeg du kan når hans familie ikke gidder. Du vet at barna trenger hjelp - ring! Jeg har gjort det samme. Ei venninne som var så fæl med dattera si, ingen gjorde noe. Jeg ringte og angrer ikke. Anonymous poster hash: 67faf...710
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2014 #5 Skrevet 30. desember 2014 En kan fint ringe inn anonym -det gjorde jeg selv for et par uker siden Anonymous poster hash: 29e3f...344
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2014 #6 Skrevet 30. desember 2014 Greit at jeg kan være anonym, men hva skal jeg si? At jeg vet på julaften skjedde slik og sånn, men jeg var der ikke..? Og med den info jeg gir vil jo foreldrene tro det er min svoger som har meldt. Anonymous poster hash: 470a4...53f
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2014 #7 Skrevet 30. desember 2014 Hvem påstår de har nedsatt omsorgsevne? Barnehage? Skole? Helsestasjon? Bup? Eller et velmenende familiemedlem som liker å sette merkelapp på folk? Mye rare folk med meninger og betyr ikke de har rett, man Bør være forsiktig med å melde folk pga rykter. Tror barnevern kaster bort mye resurser på bekymringsmeldinger. Har man grunn til bekymring så meld men av det jeg har lest her inne så har man lav terskel for å anklage foreldre for noe så alvorlig. Burde fått konsekvenser for de som melder på feil grunnlag. Anonymous poster hash: 05fd2...0f9
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2014 #8 Skrevet 30. desember 2014 Å hva betyr nedsatt omsorgsevne? Hva gjorde de som var så ille lurer jeg på? Har dette skjedd flere ganger eller var det en enkel episode? Anonymous poster hash: cfc8e...796
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2014 #9 Skrevet 30. desember 2014 Greit at jeg kan være anonym, men hva skal jeg si? At jeg vet på julaften skjedde slik og sånn, men jeg var der ikke..? Og med den info jeg gir vil jo foreldrene tro det er min svoger som har meldt. Anonymous poster hash: 470a4...53f Du burde ta en alvorsprat og be de virkelige vitnene om å ringe anonymt Anonymous poster hash: 29e3f...344
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2014 #10 Skrevet 30. desember 2014 Om du tenker at informasjonen du har er troverdig og den vekker alvorlig bekymring hos deg, er det irrelevant hvorvidt du så det selv. Du bør gjøre det tydelig i bekymringsmeldingen at det du beskriver er noe du har fått gjenfortalt, ikke noe du har sett. mvh barnevernkonsulent Anonymous poster hash: 9ea34...386
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2014 #11 Skrevet 30. desember 2014 Jeg har ingen grunn til å tvile på at det svoger forteller er så objektivt som det går og sant. Det er jeg som trekker konklusjoner om nedsatt omsorgsevne, utfra det jeg har hørt. Å gjennfortelle det til dere har ingen hensikt, men jeg vuderer det som såpass alvorlig at jeg mener de bør få hjelp. Anonymous poster hash: 470a4...53f
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2014 #12 Skrevet 30. desember 2014 Jeg har ingen grunn til å tvile på at det svoger forteller er så objektivt som det går og sant. Det er jeg som trekker konklusjoner om nedsatt omsorgsevne, utfra det jeg har hørt. Å gjennfortelle det til dere har ingen hensikt, men jeg vuderer det som såpass alvorlig at jeg mener de bør få hjelp. Anonymous poster hash: 470a4...53f Da melder du. Fortrinnsvis under eget navn, så slipper man at de bruker mye tid og energi på å fundere på hvem melder er. Dette er jo mennesker du ikke behøver ha nevneverdig med å gjøre uansett. Anonymous poster hash: 9ea34...386
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2014 #13 Skrevet 30. desember 2014 Du trekker konklusjoner ut fra ting du hører? Er fortsatt interessert i å høre hva som er nedsatt omsorgsevne... Anonymous poster hash: cfc8e...796
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2014 #14 Skrevet 30. desember 2014 Du trekker konklusjoner ut fra ting du hører? Er fortsatt interessert i å høre hva som er nedsatt omsorgsevne... Anonymous poster hash: cfc8e...796 Og det kommer jeg aldri til å fortelle deg! Du får stole på mine vurderingsevner, eller ikke. I dont care! Anonymous poster hash: 470a4...53f
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2014 #15 Skrevet 30. desember 2014 Jeg tenker at om bekymringen for at svogeren din skal få vite at det er du som har meldt er det du er mest bekymret for, så er det ikke alvorlig nok til at du bør melde. Hadde du virkelig vært bekymret for barnet/barna, så hadde du nok meldt fra. Så er det opp til bv hva som gjøres videre. Anonymous poster hash: b1d3d...d39
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2014 #16 Skrevet 30. desember 2014 Drit i om begrepet "nedsatt omsorgevne" passer eller ei. Ring, og la de som jobber med dette ta det derfra. Takk. Anonymous poster hash: 002d5...eae
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå