Gå til innhold

Dere som er bedt bort imorgen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her har vi med alt av poteter og grønnsaker, smågodt og vertinnegave. Kjøpte en Kähler vase 👍

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal ha med dessert. Også har jeg kjøpt med godteri. Verten får vin :)

Skrevet

Skal ha med dessert. Også har jeg kjøpt med godteri. Verten får vin :)

Skrevet

Synes det er en merkelig skikk. Det går da opp i opp med middagsinvitasjoner gjennom årenes løp! Mine foreldre drar på/får kaffebesøk nesten hver uke. Har aldri opplevd at man kommermed gave der!

Anonymous poster hash: bf820...75a

Skrevet

Aldri vært borti den praksisen jeg... 

Har vært vertinne flere ganger, men aldri fått vertinnegave (forventer det heller ikke)

Skrevet

Jeg spør for det er alltid noen som alltid skal komme til oss, men inviterer ikke tilbake. Er lei av å by på alt og aldri få igjen. Får såvidt et glass med vann når vi er der så dette er siste gang.

Anonymous poster hash: a6fdd...4ee

Skrevet

Syns det er greit å ta med noe første gangen jeg. Ta med litt eksklusiv, deilig sjokolade. Ikke alle som liker vin.

Skrevet

vi har alltid hatt mye gjester og stelt i stand, men jeg har aldri fått noe ,eller at noen har bydd seg til å ta med noe....

men i år skal vi til et vennepar som har unger, og vi har, så vi tar med en del til de...poteter, Waldorf, dessert, brus,vin champagne og litt raketter.....vi skal også være med å lage mat, så her er det begge par som stiller opp.

Anonymous poster hash: a9cd4...d6a
Skrevet

Skal i spleiselag sammen med flere familier. Tar med min del av maten, men også en pen blomsterbukett til de som huser selskapet.

Skrevet

Bortsett fra noe av maten, så tar jeg med blomster og boblevann.

Reiser aldri i selskap til noen uten å ta med vertinnegave. Jeg har da noe oppdragelse ;)

Anonymous poster hash: 00b38...540

Skrevet

Alltid ta med noe når man skal i middagsselskap? Det har jeg aldri gjort, og jeg har heller aldri opplevd at noen har tatt med noe til meg (det er som regel jeg som har middagsselskapene)..

Anonymous poster hash: 1ea51...70c

Skrevet

I morgon har vi avtalt at vi tek med dessert.  I tilleg tek vi nok med litt brus og konfekt mm.  Har familie og vener som  inviterar i besøk kvar vår gang, og då styrer vi ikkje med vertinnegåve.  Føler det blir litt formellt då.  Men til ei større nyttårsfeiring synes eg det er naturleg å dele på oppgåvene.

Om eg ikkje kjende dei eg skulle på besøk til, så hadde eg teke med noko.  Gjerne blomar, og drikkevarer om ein ikkje er avholds som oss :)

Skrevet

Dette med å alltid ta med noe, gjelder det når det er familie også? I min familie spiser vi sammen minst to ganger i uka, ville blitt dyrt og mye styr. :P Det varierer jo hvem vi spiser hos, så det går opp i opp.

Anonymous poster hash: d8b26...084
Gjest flykræsj
Skrevet

Dette med å alltid ta med noe, gjelder det når det er familie også? I min familie spiser vi sammen minst to ganger i uka, ville blitt dyrt og mye styr. :P Det varierer jo hvem vi spiser hos, så det går opp i opp.

Det kommer jo litt an på hva slags anledning. Jeg har alltid med en oppmerksomhet som vin/ blomst el annet når jeg inviteres til selskap. Jeg pleier også å få selv når jeg inviterer til flott middag med vin. Det er litt annerledes dersom jeg spør mamma eller naboen om de vil spise gryterett hos oss en tilfeldig tirsdag, eller komme på taco en fredag. Da ville jeg blitt veldig overrasket om noen troppet opp i finstasen med en flaske vin eller en bukett. Jeg tar ofte med en flaske vin til mamma hvis hun inviterer- men altså ikke nødvendigvis hver gang vi skal innom for å spise fiskeboller eller lapskaus. Er dette egentlig så komplisert da?

Skrevet

Det kommer jo litt an på hva slags anledning. Jeg har alltid med en oppmerksomhet som vin/ blomst el annet når jeg inviteres til selskap. Jeg pleier også å få selv når jeg inviterer til flott middag med vin. Det er litt annerledes dersom jeg spør mamma eller naboen om de vil spise gryterett hos oss en tilfeldig tirsdag, eller komme på taco en fredag. Da ville jeg blitt veldig overrasket om noen troppet opp i finstasen med en flaske vin eller en bukett. Jeg tar ofte med en flaske vin til mamma hvis hun inviterer- men altså ikke nødvendigvis hver gang vi skal innom for å spise fiskeboller eller lapskaus. Er dette egentlig så komplisert da?

Ja, jeg synes det. :P Vi har aldri vin til maten eller finstas i min familie, så da betyr det vel at man aldri trenger å ta med noe da. :P Vi kan invitere til biff en søndag også, men det er fortsatt bare middag, ikke selskap liksom...

Gjest flykræsj
Skrevet

Ja, jeg synes det. :P Vi har aldri vin til maten eller finstas i min familie, så da betyr det vel at man aldri trenger å ta med noe da. :P Vi kan invitere til biff en søndag også, men det er fortsatt bare middag, ikke selskap liksom...

Hvis ingen i familien din tar med noe, er jo det sånn dere pleier å gjøre det. Da er det helt greit 😊 inviteres dere i selskap til andre, dvs pent tøy, god mat og oppdekking- ta med en liten ting.

Skrevet

de får en vin til 300,kjempe god :)

Skrevet

Når man blir bedt bort på en spesiell dag som dette,kommer man ikke tomhendt. (Synes jeg hvertfall)

Vi hadde med litt drikke,godteri og blomst og vase.

Godt nytt år damer :)

Anonymous poster hash: 15560...77b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...