Gå til innhold

Mye penger brukte dere på dåp til barnet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Driver å planlegger dåp i mars måned.

Har lyst til å kjøpe en del dekor, lys og annet som passer til barnedåp.

Er det galskap å bruke 4000 kr på dekor til en slik dag?

Dekor så tenker jeg alt som er til bordet og pynt.

Anonymous poster hash: f0764...296

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sikkert over 10000 med mat..

Anonymous poster hash: cbe64...6ea

Skrevet

I dåpen til første brukte vi ca 1000 på lokale, 4000 på mat (koldtbord), 1500 på pynt og 2500 for dåpskjolen. Dåp til andre holdt vi hjemme med hjemmelaget mat til ca 2000 kr, og brukte pynt og klær fra den første dåpen. Vi var like mange begge gangene.

Skrevet

4000 på bare dekor - Ja galskap synes jeg.

Brukte vel 12.000 til minsten her, men vi hadde det ute og stor slekt. Dette er med kaker og brus også. Handlet kun løpere og servietter som jeg ville ha. Kostet vel 100 kr eller noe. Men har dere råd, så go for it! :)

Skrevet

10 000 på eldste, 15 000 på yngste. Alt ferdig servert i fine lokaler, bare komme- bli servert og dra. Perfekt, og verdt hver krone!

Jeg hater dilling med pynt og bordkort og slikt, så jeg betaler for å slippe

Skrevet

Brukte rundt 7000,- til første og 5000,- på andre. Det var totalsum for lokale, mat, pynt, klær etc.

Anonymous poster hash: b5412...0d0

Skrevet

Brukte i underkant av 2000,- inkl alt. 

22 mennesker til bords. Hadde svinesteik med masse tilbehør til middag og 5 kaker :)  

4000,- på bare dekor er bortkastet..

Anonymous poster hash: 7b9c1...28b
Skrevet

Brukte kr 1000,- på eldstemanns dåp og 1500,- på yngstes. Jeg planla innkjøpene tidlig, kjøpte mat på tilbud og la det i fryseren. Masse god mat, og masse mat til overs også. Kjøpte blå servietter og hvite roser som jeg fordelte rundt på bordene. Hadde dåpen hjemme, vi var 22 og 25 stykker.

Jeg kunne aldri brukt 4000 kroner på dekor, men så liker jeg ikke å bruke masse penger da. Har man råd til det og vil prioritere slik, go for it.

Anonymous poster hash: b48f9...c4c
Skrevet

3000 kr kanskje. 10 gjester, hjemmelaget mat, andre bakte, billige lokaler og pynt som kostet litt. Hadde jeg lett mer så hadde jeg nok funnet billigere pynt, skal lete bedre neste gang.

Anonymous poster hash: caf37...125

Skrevet

5 - 6000 inkl. lokale og mat. 

Brukte kanskje 1500 på dekor. Søstrene Grene anbefales! Billig og morsomt!

Anonymous poster hash: 68efa...040
Skrevet

0,-

Anonymous poster hash: 13324...ac7
Skrevet

1200kr, kanskje. Hadde dåpen hjemme. 600kr på mat og drikke, besteforeldrene dekte andre halvparten. 100kr i servietter og lys, besteforeldre dekte blomster. Alle hadde med kake.

Anonymous poster hash: c4433...0ab

Skrevet

2000-3000 ,-

Lokale gratis

Dåpskjole- en i familien

Laget koldtbord og dekorasjoner selv ved hjelp av et par hortensia, lys og rødvinglass.

Bordkort og invitasjoner laget jeg selv

Anonymous poster hash: 5ef6e...e7c

Skrevet

Brukte er par tusen å mat og drikke.

Dåpskjolen er i familien, laget koldbordet selv og hadde selskapet hjemme. Dekket på med eget servise og egen duk. Kjøpte servietter, og egnede lys til bordet samt noen planter.

Bad noen i familien om å bake kaker. Mamma kom med hjemmelagde rundstykket :)

Anonymous poster hash: 02c1f...7b6

Skrevet

Lenge siden vi hadde dåp men til konfirmasjon til eldste brukte vi 2000,- pr pers. Hadde det hjemme med innleid kokk og servitører.

Anonymous poster hash: 738c2...47d

Skrevet

5000 kr. Hadde gratis lokale. Familie bidro med noen matretter og kaker. Pyntet ikke iherdig, men nok til at det var koselig. Hadde rett under 40 gjester. Skal si vi var heldige da, som hadde mange i familien som ville hjelpe til med mat osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...