Gå til innhold

Hva er poenget?

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://www.babyverden.no/Fodsel/Leserhistorier/Kaisa-veide-5135-gram--satt-fast-under-fodselen/

Med å la en dame føde baby på 4,7 i seteleie, drite i å høre på den fødende om vektestimering, og hvordan kan man overse svangerskapsdiabetes egentlig? Gir det ikke utslag på urinen? Eller er det målet her til lands at man skal gamble med mors og barns liv bare man får gjennomført en naturlig fødsel? I tillegg til at Norge snart er det eneste landet i Europa som praktiserer vaginale setefødsler som den klare hovedregel, skal man altså føde et barn opptil 5 kilo i sete? Å argumentere at "hun har jo født et stort barn før" er bare dumt, for den fødselen gikk jo galt, de måtte dra ut ungen og ungen satt fast. Kjenner at jeg gruer meg til fødselen, det er nr 4, men har født store barn før, og tenk hvis man denne gangen får en gutt på 5 kilo...

Anonymous poster hash: bf2d9...738
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her kan vel ikke mors lege/jordmor ha gjort jobben spesielt godt, som har oversett svangerskapsdiabetes og seteleie? Jeg har født to stjernekikkere, og hadde nestemann ligget i seteleie hadde jeg satt meg på legen til jeg fikk innvilget keisersnitt.

Anonymous poster hash: 69d4c...42b

Skrevet

Ei venninne av meg hadde vanskelig 55 timers fødsel før det endte med tang og totalruptur. Hun slet med fødselsdepresjon i lang tid etterpå og måtte opereres 3 ganger. Må bruke store tena bind daglig siden hun ikke klarer å holde på urin. Hvorfor de lot henne ligge så lenge og bli ødelagt forstår jeg ikke. Og nei, fødsel ved hjelp av tang, vacuum og sånt er jo ikke "naturlig" akkurat...

Anonymous poster hash: bf2d9...738

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...