Gå til innhold

Eksen forfølger meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er rådvill, og aner ikke hvor jeg skal begynne.

Jeg flyttet ut fra samboeren min for noen måneder siden etter noe turbulent forhold med fysisk vold. Verdens snilleste fyr som jeg og familien min har kjent i en mannsalder, trodde vi. Det tok ikke så lang tid før jeg fikk se en helt ny side med x. Politi ble kontakten på privaten og det er en kar der som har en liten notis på det som har skjedd. Dette fordi jeg ikke turte å anmelde, men om det hele skulle eskalere ønsket jeg at de visste litt på forhånd, dette ble en trygghet for meg.

Flyttet og fikk meg et hus som jeg trives svært godt i og følte det var en herlig følelse å kunne få starte "på nytt" igjen. Etter kort tid registrerte jeg x sin beste venn kjørende mye forbi på både på kvelden og midt på natta, en bil du kjenner og hører igjen på ei mils avstand og jeg skjønte jo allerede der greia siden jeg bor i en blindvei, og han aldri kjørte til noen av naboene. Bare rett forbi. Så hadde jeg besøk en kveld/natt, og han som er på besøk registrerer en person på gårdsplassen som gjemmer seg bak uteboden. Når vedkommende skjønner han er oppdaget og han som er på besøk reiser seg for å gå i vinduet å se smetter han tilbake bak boden og plutselig løper han - Han blir borte, og vi finner ham ikke igjen. Men han kjente ham igjen, en annen kompis av x.

Så begynner han som var på besøk å se den samme bilen kjørende forbi hans hus også (Det kan jo nevnes at disse to personene kjenner hverandre, og begge er venn av x...) Halv 4 på natta hører jeg bilen igjen, den stopper nede ved hovedveien og noen minutter etterpå går det en person utfor huset igjen, han går blandt annet til garasjen og tukler med den du skriver inn koden på for å åpne den fra utsiden. Han går også rundt hele øversiden på huset 20 cm fra vinduet (Fotspor ble funnet dagen etterpå, og jeg tok bilder av dem) X har innrømt til en av sine andre venner, han som var på besøk hos meg, at han har akkurat disse to til å "sjekke hva jeg holder på med" Hva skal jeg gjøre??? Disse to er to små, halvkriminelle ungdommer som er kjent for å ta på seg akkurat slike type ting som dette, knuse vindu til folk de ikke liker og tar gjerne en slostkamp på byen.

Jeg er usikker på om en anmeldelse vil holde, jeg vedder på at de klarer å komme seg unna på en eller annen måte uansett, og de kommer ihvertfall ikke til å innrømme at x har noe med dette å gjøre. Er også redd for at de vil fortsette det de holder på med nå, men bare bli enda mer forsiktig, Jeg er passe rådvill!

Anonymous poster hash: 867b0...cf8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan jo nevnes at helt i begynnelsen så jeg x kjøre forbi her selv, nå har jeg ikke sett bilen hans på noen uker.

Skrevet

Uff, så ubehagelig! Dra til politiet og fortell og forklar akkurat det du gjorde/gjør nå. Ta med alt av bilder, ta bilder om det skjer noe mer. Snakk med naboene dine? Fortell problemet og spør om de husker å ha sett noen, om de kan holde utkikk videre...? Og sørg for å anmelde. Du føler deg tydeligvis ikke trygg og det er ikke en god følelse! Du har jo et vitne også nå da!

Skrevet

Uff, så ubehagelig! Dra til politiet og fortell og forklar akkurat det du gjorde/gjør nå. Ta med alt av bilder, ta bilder om det skjer noe mer. Snakk med naboene dine? Fortell problemet og spør om de husker å ha sett noen, om de kan holde utkikk videre...? Og sørg for å anmelde. Du føler deg tydeligvis ikke trygg og det er ikke en god følelse! Du har jo et vitne også nå da!

Skrevet

Dra til politiet. Om det ikke holder til en anmeldelse så er det blitt loggført og politiet vet hva som foregår om det eksen din begynner og gå enda mer drastisk til verks.

Skrevet

Ville konfrontert kompisen face to face offentlig og sagt at det er utrolig patetisk og barnslig å holde på å luske rundt huset og i hagen på nattestid, og at hvis du ser det igjen, så anmelder du!

Herregud for noen idioter!!!

Skrevet

Jeg må innrømme jeg har vurdert å få et par mannesterke karrer til å stå klar når de dukker opp.....

Skrevet

Je, jeg er ingen tilhenger av selvtekt, men for slike typer er det ofte det som skal til. Blir de banket opp kommer de neppe tilbake. Men ta kontakt med politet innen du foretar deg noe annet, og funker ikke det tar du saken i egne hender.

Anonymous poster hash: a5823...d4d
Skrevet

Noen snille sjeler kommer å hjelper meg å setter opp overvåkningskamera rundt huset, så da får jeg det på film også. Så nå skal de bare komme. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...