Gå til innhold

Hjelp! Selvbudne gjester til nyttårsaften. Trenger tips!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk beskjed nå fra mannen om at vi får besøk av to voksne i morgen. Litt irriterende med en gang, siden vi flere ganger har snakket ol hvor deilig det skal være å være bare oss og barna, nå som jeg er gravid og i dårlig form. Har bevisst unngått å invitere noen.

Velvel. Nå kommer det altså to ekstra. Huset står på hodet (det får mannen ta seg av), men problemet er maten. Jeg har for lenge siden kjøpt inn råvarer, akkurat nok til oss selv. Får ikke tak i mer av denne typen uten et par timers kjøretur. Jeg vet at gjestene ikke liker tilbehøret, så her må jeg tenke nytt. Det blir i utgangspunktet ikke nok mat til alle, så jeg tenkte å spe på med en god og enkel forrett. Noen tips? Desserten er alt laget i porsjonsformer. Vi får ta den dagen etter, og heller kjøpe inn is eller noe til nyttårsaften. Tips til enkel dessert?

Anonymous poster hash: 26572...248

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ei god suppe til forrett?

Panna cotta til dessert?

Skrevet

Suppe var en god idé! Den kan gjøres ganske mettende :) Får se om jeg får lager panna cotta, det er jo både enkelt og godt.

Skrevet

Hadde handlet inn nok mat til alle, f.eks kalkunfilet. Enkelt og lager seg selv. Det du har kjøpt inn hadde vi heller tatt en annen dag.

Anonymous poster hash: d2939...455

Skrevet

Selvbudne gjester kan kanskje ta med seg dessert? 

Skrevet

Hadde bedd mannen rydde og vaske huset! Så hadde jeg bedd han handle inn mat :) Så hadde jeg bedd gjestene stå for desser! 

Så hadde jeg lagt med ned på sofaen, og ventet på at alt ordnet seg ;) Dumt din mann ikke sa det ikke passet når du ikke er i form!!! Men vet... det er jo vanskelig å si nei og... 

Skrevet

Hadde handlet inn nok mat til alle, f.eks kalkunfilet. Enkelt og lager seg selv. Det du har kjøpt inn hadde vi heller tatt en annen dag.

Anonymous poster hash: d2939...455

Jo, men jeg har alt startet tilberedningen, så middagen må vi nesten ta uansett. Må bare supplere med tilbehør, siden gjestene er kresne og ikke spiser det vi skal ha. HI

Skrevet

Hadde bedd mannen rydde og vaske huset! Så hadde jeg bedd han handle inn mat :) Så hadde jeg bedd gjestene stå for desser!

Så hadde jeg lagt med ned på sofaen, og ventet på at alt ordnet seg ;) Dumt din mann ikke sa det ikke passet når du ikke er i form!!! Men vet... det er jo vanskelig å si nei og...

Ja, det er ikke så greit, men det skal nok ordne seg. Fordelen med nyttårsaften er at man kan spise sent :) At gjestene tar med seg noe er nok ikke aktuelt. Får ta en prat med mannen når han kommer hjem, så finner vi nok en løsning :) HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...