Gå til innhold

Vanlig at jordmor på helsestasjonen er slik?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun måler blodtrykk, symfyse, vekt, hjertefrekvensen hos babyen samt urinstiks og hevelse. Jeg er førstegangs å har ikke peiling på verken fødsel eller amming. Jordmor gjør kun disse tingene over også snakker vi om vær og vind, samt hennes migrene og hvor mye det er å gjøre på jobb for henne. Jeg savner at hun tar opp temaer som amming, gir meg litt info om generelle ting som er vanlig. Spør meg spørsmål om tanker rundt fødsel. Hører at andre får vite om barselgrupper, jeg får ingen info så sant jeg ikke spør selv. Samtidig vet jeg ikke hva jeg skal spørre om.

Fødselen er rett rundt hjørnet nå å jeg trodde både fødsel og amming var noe man snakket om (ut i fra hva andre sier).

Hva gjør dere andre gravide hos jordmor på helsestasjonen?

Anonymous poster hash: 9f24a...6bf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jo, d er jobben hennes å informere! Og hun skal IKKE snakke om seg selv, med mindre d er naturlig...

Du må være strengere og spørre mer. Google og let litt før timen, så du vet hva du vil vite mer om.

Og dersom der er svangerskapskurs o.l., så må du jo spørre dersom du har hørt om d..?..

Anonymous poster hash: 543df...533

Skrevet

Det er vanlig å snakke litt om fødsel.

Amming snakket vi ikke om før fødsel så vidt jeg husket

Anonymous poster hash: b37e4...9da

Skrevet

Der jeg gikk var det ammehjelp som jeg fikk time til en før og en etter fødsel så det var ikke jordmor som tok den biten.

Barselgrupper var det helsesøster som tok opp etter fødsel.

Men  Jordmor skal selvsagt ikke snakke om seg selv og sitt. Like lite som en lege skal det eller en psykiater osv. De er der for å hjelpe og informere deg i forhold til din grunn å være der ikke for å snakke om seg selv. Utrolig lite profesjonelt.

Anonymous poster hash: c4f9c...414

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...