Gå til innhold

Er dette greit?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har et par og sønnen deres som har spurt om de kan få komme til oss på nyttår. Egentlig ville jeg si nei for jeg jobber og mannen må derfor stelle i stand alt av mat osv i tillegg til tre små barn hele dagen.

Tenkte likevel vi skulle være greie og prøve å få det til. Derfor gjør vi det meste klart dagen før. Men de ville spleise på maten siden de alltid vil komme til oss og aldri inviterer oss til dem. Sa det ikke var nødvendig siden jeg allerede hadde kjøpt kalkunen billig på obs.

Men med dessert og snacks og drikke blir det jo en del penger. Vi er i sparebluss nå og er det derfor greit å si at de heller kan ta med noe godis eller sånt om det er noe spesielt de vil ha? Siden vi står for resten og de egentlig ville betale halvparten av maten.

Anonymous poster hash: e5e1b...722

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har et par og sønnen deres som har spurt om de kan få komme til oss på nyttår. Egentlig ville jeg si nei for jeg jobber og mannen må derfor stelle i stand alt av mat osv i tillegg til tre små barn hele dagen.

Tenkte likevel vi skulle være greie og prøve å få det til. Derfor gjør vi det meste klart dagen før. Men de ville spleise på maten siden de alltid vil komme til oss og aldri inviterer oss til dem. Sa det ikke var nødvendig siden jeg allerede hadde kjøpt kalkunen billig på obs.

Men med dessert og snacks og drikke blir det jo en del penger. Vi er i sparebluss nå og er det derfor greit å si at de heller kan ta med noe godis eller sånt om det er noe spesielt de vil ha? Siden vi står for resten og de egentlig ville betale halvparten av maten.

Si de skal ta med vin, dessert og evt snacks, så holder dere hovedretten. Våre gjester tar med både forretten og desserten.

Anonymous poster hash: 8caad...6c9

Skrevet

Hun er gravid så dropper nok den vinen da mannen hennes må være kjørbar. Men da spør jeg om det er noe annet de vil ha så kan de ta med.

Skrevet

"Mannen må stelle i stand alt av mat"....

Hvor mye er det å stelle i stand til en kaklunmiddag egentlig? (For det høres ut som om det er det dere skal ha)

Poteter kan dere skrelle dagen før.

Kalkunen klare vel mannen putte i ovnen.

Be gjestene ta med waldorfsalat og dessert

Anonymous poster hash: 26c08...61c

Skrevet

Klart det er greit. De har jo allerede tilbudt seg å ha med seg noe, så jeg vil tro de synes det er godt hvis dere gir dem sjansen til å bidra når de jo faktisk har invitert seg selv.

Skrevet

Hvor mye er det å stelle i stand til en kaklunmiddag egentlig? (For det høres ut som om det er det dere skal ha)

Be gjestene ta med waldorfsalat og dessertAnonymous poster hash: 26c08...61c

Å steke kalkun er tidkrevende. Skal den bli god må den helst pensles hvert 15. Minutt og du må passe på å ta av og på folie slik at den ikke blir brent. I tillegg skal det gjerne lages saus og tilbehør. Det er ingen uoverkommelig oppgave, men med små barn rundt føttene er det faktisk ganske krevende.

Anonymous poster hash: 31917...4e3

Skrevet

Be gjestene ta med waldorfsalat og dessertAnonymous poster hash: 26c08...61c

Eh... Har du laget slik middag før? Waldorf skal lages, salat, grønnsaker, stuffing, kraft kokes og saus lages osv...

Anonymous poster hash: 16d1f...612

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...