Anonym bruker Skrevet 30. desember 2014 #1 Skrevet 30. desember 2014 Og nå har hun ene sovet i 1 time snart. Har prøvd å vekke henne uten reaksjon. Og det er ikke første gang, men sjefen gjør ingenting. Anonymous poster hash: 68379...0e0
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2014 #2 Skrevet 30. desember 2014 Og nå har hun ene sovet i 1 time snart. Har prøvd å vekke henne uten reaksjon. Og det er ikke første gang, men sjefen gjør ingenting. Anonymous poster hash: 68379...0e0 Snakker om å være i feil jobb!La henne ligge til avløseren kommer da, så ser dere hvor lenge det kan gå? Kanskje sover hun til sjefen er på plass klokka 08? Anonymous poster hash: 39426...0f4
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2014 #3 Skrevet 30. desember 2014 Og nå har hun ene sovet i 1 time snart. Har prøvd å vekke henne uten reaksjon. Og det er ikke første gang, men sjefen gjør ingenting. Anonymous poster hash: 68379...0e0 Men hva gjør du her inne da hvis du er på jobb? Anonymous poster hash: f02fa...d36
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2014 #4 Skrevet 30. desember 2014 Jeg er fastvakt inatt og de andre to er innom og da la hun ene seg ned for å sove. Jeg er innom her for å holde meg våken gjennom 10 timer. Fikk vekket henne til slutt. Er ikke første gangen, heldigvis er hun sluttet å komme for sent på jobben i tillegg da. HI Anonymous poster hash: 68379...0e0
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2014 #5 Skrevet 30. desember 2014 Jeg er fastvakt inatt og de andre to er innom og da la hun ene seg ned for å sove. Jeg er innom her for å holde meg våken gjennom 10 timer. Fikk vekket henne til slutt. Er ikke første gangen, heldigvis er hun sluttet å komme for sent på jobben i tillegg da. HI Anonymous poster hash: 68379...0e0 Det er et problem at hun er så vanskelig å vekke. Men jeg ser ikke helt problemet i at en av tre personer sover på ei nattevakt. Dere kan jo bytte på å sove Dersom dere jobber i produksjon av noe slag skjønner jeg problemet. Anonymous poster hash: 7b728...cff
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2014 #6 Skrevet 30. desember 2014 Det er den som sitte fastvakt som har den tyngste natten. Det er et slit å holde seg våken selv om det er litt å gjøre hver time. Vi kan ikke sove litt hver for det er kun en time vi sitter sammen og da hjelper de to andre meg med diverse. Synes det er frekt å legge seg ned å sove når vi alle tre er veldig trøtte. Men det nytter ikke å si noe når hun ikke skjønner problemet. Anonymous poster hash: 68379...0e0
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2014 #7 Skrevet 30. desember 2014 Det er den som sitte fastvakt som har den tyngste natten. Det er et slit å holde seg våken selv om det er litt å gjøre hver time. Vi kan ikke sove litt hver for det er kun en time vi sitter sammen og da hjelper de to andre meg med diverse. Synes det er frekt å legge seg ned å sove når vi alle tre er veldig trøtte. Men det nytter ikke å si noe når hun ikke skjønner problemet. Anonymous poster hash: 68379...0e0 Er det snakk om snuing av pasienter? Dersom hun har sovet 1 time, hvordan har dere andre fått gjort det dere skal?(du sier dere må være 3..?). Anonymous poster hash: 7b728...cff
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2014 #8 Skrevet 30. desember 2014 Vi må ikke være tre, men er det rett at to av oss skal slite og en sove? Vi er på jobb med samme betaling alle sammen. Anonymous poster hash: 68379...0e0
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2014 #9 Skrevet 30. desember 2014 Jeg har opplevd det samme. Føles veldig urettferdig, og i visse tilfeller kan det være farlig både for dere og pasientene. Ville skrevet et brev til sjef med kopi til andre sjefer/ledere. Anonymous poster hash: 00c62...9a2
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2014 #10 Skrevet 30. desember 2014 Da skal du registrer det som et avvik. Dere har vel et elektronisk avvikssystemet eller avviksskjema dere skal benytte? Anonymous poster hash: 079e5...508
sug lut Skrevet 30. desember 2014 #11 Skrevet 30. desember 2014 Ta video av vekkeforsøk, send til sjefen. Problem løst.
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2014 #12 Skrevet 30. desember 2014 Jeg er fastvakt inatt og de andre to er innom og da la hun ene seg ned for å sove. Jeg er innom her for å holde meg våken gjennom 10 timer. Fikk vekket henne til slutt. Er ikke første gangen, heldigvis er hun sluttet å komme for sent på jobben i tillegg da. HIAnonymous poster hash: 68379...0e0 Det er et problem at hun er så vanskelig å vekke. Men jeg ser ikke helt problemet i at en av tre personer sover på ei nattevakt. Dere kan jo bytte på å sove Dersom dere jobber i produksjon av noe slag skjønner jeg problemet.Anonymous poster hash: 7b728...cff Med mindre hun er lønnet som hvilende nattevakt, så er det et stort problem om hun sover på vakt. Når det i tillegg er leid inn fastslår, betyr det at de 2 faste nattevaktene ikke klarer å dekke opp det ekstra behovet alene. Det er ikke leid inn fastbakt for at nattevaktene skal sove på tur. Hadde dette skjedd hos meg, hadde det resultert i advarsel. Anonymous poster hash: 06773...10e
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2014 #13 Skrevet 30. desember 2014 hva med litt solidaritet? om du gjør dette igjen så rapporterer jeg deg! gi henne en sjangse ril å ta seg inn igjen? andre ganger kan det være deg som trenger litt slingring. Anonymous poster hash: 96de2...042
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2014 #14 Skrevet 30. desember 2014 Ja, hadde det nå vært første gangen dette skjer, men det er det ikke. Er virkelig en belastning å jobbe med henne, men sjefen bare avfeier det. Anonymous poster hash: 68379...0e0
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2014 #15 Skrevet 30. desember 2014 Vi har faktisk lov å sove 15-30 min på natten på sykehusavdelingen jeg jobber på. Mellom kl 03-05 er det anbefalt at vi tar en strekk. Vi er også 3 stk på jobb men inget problem at vi sover en og en. Anonymous poster hash: 5af00...cb5
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2014 #16 Skrevet 30. desember 2014 Vi også sover på natt, med sjefens velsignelse. Jobber på akuttavdeling, og det er dermed veldig varierende hvor stor arbeidsmengde vi har. Selvfølgelig ikke alle netter vi får til å sove, men prøver at alle får i alle fall en time hver på øyet, ofte mer. Forskning viser at man da står bedre rustet i akuttsituasjoner, og det er veldig stor forskjell dagen etter hvis man har sovet eller ikke. En god måte å få folk til å holde ut nattevakter, helsefremmende arbeid, mener jeg. Anonymous poster hash: 61ee7...a29
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2014 #17 Skrevet 30. desember 2014 Fint at noen KAN og HAR LOV å sove på sine nattevakter men det høres ikke ut som dette er noe som skal foregå på nattevaktene der HI jobber, så det er vel ganske lite relevant i forhold til problemstillingen. Om det er slik at man har sovende nattevakt eller jobber et sted hvor man har en hvis tid å legge seg ned å sove så er det selvsagt greit å gjøre dette. Men om det er slik at man er 3 stykker sammen i en time for at man skal få unna jobb man er avhengig av å være mer en person for så skal man selvsagt ikke legge seg ned å sove å la de andre to ta jobben man faktisk er ment å være 3 stykker som gjennomfører. Hvorfor skal denne damen ha en times pause eller mer og i tillegg til at de andre må fylle opp hennes arbeidsoppgaver får de oppgaven med å vekke henne som ikke klarer å våkne til av seg selv? Jeg hadde blitt sint om det skjedde igjen og igjen og sjefen ikke tok tak i det, da hadde jeg valgt å klage saken videre i systemet. Eller spurt sjefen om det var greit at dere andre også gjorde som denne damen da, så kan dere alle 3 legge dere nedpå en times tid og jobben ikke blir gjort. Anonymous poster hash: 4e943...ba6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå