Anonym bruker Skrevet 29. desember 2014 #1 Skrevet 29. desember 2014 Jeg er bare 26 og har tre barn mellom 1-6 år. Jeg vet innerst inne at jeg vil ha et barn til når økonomien blir litt bedre og sikkert når jeg er rundt 30. På en måte håper jeg dette ønsket går over, men jeg tviler på det. Tenker at jeg må være fornøyd med tre friske barn. De skal følges opp også. Noen med fire barn som kan fortelle litt? Anonymous poster hash: 60f93...45f
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2014 #2 Skrevet 30. desember 2014 For å si det slik, synes jeg overgangen var verre fra 1 til 2, enn fra 3-4. Var 19 når første kom, 23 når andre kom, 25 når 3 kom og 28 når sistemann kom. De 3 siste var planlagt. Jeg var mye mer avslappet når sistemann kom, langt fra like sliten og godt inne i "rutinene" med å ha en liten i hus. Følte ikke at det ble mye mer klesvask eller kaos, men en del ekstra planlegging ble det. Vanskeligere å dra på besøk, reise på ferie, bestille hotellrom osv. Det blir mange ekstrakostnader som man kan slippe unna med kun 3, for da holder det med stasjonsvogn og familierom på hotell og man klarer å skvise seg inn hos svigers. Men med 4 måtte både hus og bil oppgraderes, så det var mest det økonomiske vi merket det på. Vi har god økonomi, så det har aldri vært noe problem å dekke alle utgiftene. Men det har vært ett stress mtp at vi bor på bygda og alle ungene skal følges opp med skole, venner, idrett og ha alenetid med oss. Vi har funnet en god rutine som fungerer for oss, men det er stress å levere og hente 4 barn ulike plasser 6 av 7 dager i uken. I og med at vi ikke bor sentralt, er vi anhengige av å være sjåfør.Men vi har stort hus (6 soverom, 2 stuer, 1 lekerom, 3 bad), så alle barna har mulighet til å trekke seg tilbake uten å bli nedrent av andre. De får alle den alenetiden de har behov for. I og med at vi har 3 bad, er det ikke noe stress på morgenen heller, og alle kommer seg ut døren i rett tid (somregel ). Men har man plass og økonomi, ser jeg ikke problemet. Det er kun større plass, men arbeidsmengen og stresset har ikke økt særlig mye hos oss ihvertfall. Når du har vært gjennom 3 spedbarnstider, 3 trassete unger og alt det er du godt rustet til og takle en 4. også Masse lykke til med avgjørelsen når den tid kommer- men du blir aldri til å angre! Jeg elsker hvertfall livet som 4.barns mamma og kunne aldri byttet med noen! Anonymous poster hash: 360c6...4fc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå