Gå til innhold

amming og slanking

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ammer barnet mitt på en 4 mnd. Hun er prematur og lav fødselsvekt.. så det er litt ekstra styr med vekt osv. Men jeg føler meg så uvel med alle kiloene jeg har lagt på meg. Rett og slett fordi jeg mista melka med forrige barnet da jeg slanket meg så tørr jeg ikke å redusere på matmengden. Leste også at det kunne bli mye gift i melka hvis man slanker seg? Er det noen med erfaringer

Anonymous poster hash: 8f53b...2de

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenker at om du spiser et sundt naturlig kosthold, du ammer og prøver å trene litt så bør uansett vekta gå sakte men sikkert nedover😊

Anonymous poster hash: 8782d...535

Skrevet

Jeg gikk ikke ned i vekt før jeg slutta å amme når barnet var 1 år, så amming var ikke slankende for meg 😜 Spiste ikke spesielt mye heller, helt normalt.

Anonymous poster hash: 59ea0...aef

Skrevet

Jeg ammet min premature gutt med lav fødselsvekt, kiloene raste av. Ammet så mye i løpet av et døgn. Hadde ikke så mye tid til å spise, men spiste normalt med faste måltider. Kuttet ut godteri, potetgull og sjokolade og det gjorde nok susen. Viktigste er å ha et sunt kosthold så ikke melka blir næringsfattig. Aldri hørt om at den kan bli giftig da.

Anonymous poster hash: f5d42...323

Skrevet

Jeg la om til sunnere kosthold og gikk lange turer nesten hver dag, vekta raste ned og har siden Vært ca 12 kg lettere enn før graviditet.

Anonymous poster hash: 81942...7f2

Skrevet

Men er det ikke sånn at når man går ned i vekt så frigjøres giftstoffer fra fettet? Er det ikke derfor det frarådes å slanke seg når man ammer?

Jeg ser ikke helt forskjellen på å rase ned i vekt frivillig eller ufrivillig, giftstoffene frigjøres jo uansett...? Forvirret.

Skrevet

Ja det er det jeg mener at giftstoffer frigjøres i melka.. blitt litt skremt av det så er vel derfor jeg putter i meg ekstra mye😯 også er jég redd for at det blir for lite fett i melka. Men dere som gikk ned i vekt hadde vel god vektoppgang hos barnet?

Anonymous poster hash: 8f53b...2de

Skrevet

Det advares mot å gå ned mer enn 1/2 kg pr uke. Hvis du går ned raskere enn det er det risiko for at det frigjøres giftstoffer som kan komme ut med melka.

Skrevet

Det advares mot å gå ned mer enn 1/2 kg pr uke. Hvis du går ned raskere enn det er det risiko for at det frigjøres giftstoffer som kan komme ut med melka.

Aha! Er det sånn det er? Takk, da vet jeg det. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...