Gå til innhold

Dere som lever med lavkarbokosthold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere merket bedring på kroppen raskt? Jeg har spist lavkarbo noen dager nå og kjent at tarmsystemet faktisk har begynt å fungere! For første gang på mange mange mange år har jeg kjent at magen og fordøyelsessystemet faktisk virker! Idag spiste jeg "vanlig" mat igjen og kjenner at alt stopper opp og er som en klump. Kan det være psykisk eller kan det faktisk være noe i det?

Anonymous poster hash: 718a7...29a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er kjempebra når jeg spiser lavkarbo.

Spist høykarbo siden lille julaten, og er oppblåst, full i vann og fordøyelsen har tatt seg en pause.

Gleder meg til det er tomt for julemanner, min store svakhet i jula. (Og nei, jeg klarer ikke å beherske meg og bare spise en..)😂

Skrevet

Med lavkarbo så går jeg på do flere ganger om dagen, mens nå i julen... ja oppblåst hval ala den i Bergen!

Skrevet

Jeg merker det etter noen dager når jeg legger over på lavkarbo etter dager eller uker på høykarbo.

Men merker det med en gang om jeg går fra lavkarbo til høykarbo. Blir oppblåst, får vondt i magen og sliter med fordøyelsen.

Jeg var egentlig flink og la raskt tilbake til lavkarbo etter juledagene, men ble syk og orker ikke å lage mat så falt igjen ned på høykarbo :(

Skrevet

Blir tilbake til lavkarbo for min del når jeg er ferdig med graviditet og amming. Har aldri følt meg så bra som da jeg gikk på lavkarbo! Tarmene fungerer optimalt, ingen luft i magen, energien var på topp, humøret likeså, og huden min har aldri vært så fin. Følte at vektstabilisering bare var en bonus i tillegg til det løftet i livskvalitet som jeg fikk. 

Og for å svare på spørsmålet ditt, nei jeg tror ikke det er psykisk. Har kjent endringer i mage/tarmsystem ganske så raskt etter omlegging av kosthold fra den ene varianten til den andre. 

Skrevet

Takk for svarene! Ingen tvil om at jeg skal fortsette å prøve ut dette! Så om magen begynner å fungere må jeg bare komme over angsten med å gå på toalettet på jobben :P

Anonymous poster hash: 718a7...29a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...