Anonym bruker Skrevet 29. desember 2014 #1 Skrevet 29. desember 2014 Jeg har vært så heldig å motta en liten arv på ca 25 000. Hva ville du brukt pengene på? Jeg ønsker å kjøpe noe som varer som jeg kan beholde som minne etter min bestemor. Jeg har bunad fra før, hvis ikke ville jeg investert i det. En det noen som har noen gode forslag? ☺ Anonymous poster hash: dc225...6fe
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2014 #2 Skrevet 29. desember 2014 En klokke, en fin kvalitetsklokke. Jeg bruker ikke så mye smykker, men klokke har jeg alltid på armen. Anonymous poster hash: 532e7...ec0
amandine Skrevet 29. desember 2014 #3 Skrevet 29. desember 2014 Jeg hadde kjøpt kunst. Det gjorde jeg da mormor døde, et maleri som minner meg om henne. Da morfar døde kjøpte jeg et smykke som jeg vet han hadde likt. Bruker det hver dag og tenker jeg har fått det av ham. Kondolerer.
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2014 #4 Skrevet 29. desember 2014 Jeg ville, som deg, kjøpt bunad om jeg ikke hadde det allerede. Nr 2 på lista ville vært et bilde/kunstverk (eller to) som jeg virkelig elsket. Noe jeg alltid kunne hatt med meg videre i livet. Det meste andre jeg kan komme på er jeg redd har begrenset varighet, man endrer smak i både smykker og klokker etterhvert vil jeg tro. :-) Anonymous poster hash: 84d2a...6b1
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2014 #5 Skrevet 29. desember 2014 Tusen takk for flotte forslag! Jeg må få med at hun heldigvis lever i beste velgående, jeg har fått forskudd på arv☺ Beklager at jeg var utydelig på det. Anonymous poster hash: dc225...6fe
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2014 #6 Skrevet 29. desember 2014 Kunst er flott om du har bunad fra før. Anonymous poster hash: b0346...191
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2014 #7 Skrevet 29. desember 2014 Ville kjøpt meg en skikkelig lekker diamantring Anonymous poster hash: be0dd...a57
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2014 #8 Skrevet 29. desember 2014 Jeg ville reist, og heller kjøpt en souvenir fra den plassen som et minne! Men så mener jeg at opplevelser er mye mer verdt enn ting Anonymous poster hash: 3ab35...17a
Nyttårs barn Skrevet 29. desember 2014 #9 Skrevet 29. desember 2014 Da ville jeg kjøpt et flott smykke, noe klassisk. En fet diamantring eller et smykke du ikke vil bli lei av som du kan ha resten av livet.
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2014 #10 Skrevet 29. desember 2014 Har dere noen eksempler på kunst dere ville investert i? Anonymous poster hash: dc225...6fe
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2014 #11 Skrevet 29. desember 2014 Av kunst ville jeg kjøpt Vebjørn Sand. Men aller helst ville jeg brukt pengene på reise. Anonymous poster hash: ee55d...928
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2014 #12 Skrevet 29. desember 2014 Av kunst ville jeg kjøpt Vebjørn Sand. Men aller helst ville jeg brukt pengene på reise. Anonymous poster hash: ee55d...928 Hahaha! "Kunst"... Anonymous poster hash: 1ff72...552
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2014 #13 Skrevet 29. desember 2014 Kunst og smykke er fine ting som varer. Personlig så ville jeg nok ha gått for kunst (kanskje med et motiv som hun ville likt, ed en farge hun liker etc.). For min del ville jeg i hvertfall ikke valgt smykke med diamant på (pga ville minnet meg like mye om slaveri og barnearbeid som om bestemor). Hva med å bruke penger på å ta henne med på eks togtur med hotell i norge eller noe til sommeren? Så kan minnene og bilder fra turen være invisteringen Anonymous poster hash: d2802...da5
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2014 #14 Skrevet 29. desember 2014 Jeg ville skiftet ut noen vinduer i huset. Kanskje fått tak i noen gamle som passer til huset. Det ville vært et flott minne hver gang jeg så ut av vinduene. Fruktrær hadde også vært et gogodt alternativ, eller en fin smijernsport. Anonymous poster hash: f9f50...4c5
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2014 #15 Skrevet 29. desember 2014 Har dere noen eksempler på kunst dere ville investert i? Anonymous poster hash: dc225...6fe Jeg ville gått på gallerier og kikket flere ganger. Og kjøpt noe jeg virkelig falt for, og som forhåpentligvis minnet om den arven kom fra (feks noe med sjøen fra min morfar som elsket havet eller noe som minnet om fjell dersom arven var etter min farfar som elsket fjellet osv..) uavhengig av hvem kunstneren var. :-) Anonymous poster hash: 84d2a...6b1
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2014 #16 Skrevet 29. desember 2014 Har dere noen eksempler på kunst dere ville investert i?Anonymous poster hash: dc225...6fe Ikke forsøk å kjøpe kunst som investering med mindre du har veldig god greie på det. Det aller meste av kunst halverer sin verdi i det øyeblikket du tar det ut av galleriet for første gang.Kjøp kunst fordi du like det og vil glede deg over å se det hver dag. Anonymous poster hash: f9f50...4c5
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2014 #17 Skrevet 29. desember 2014 Ville latt det gå på familiens sparekonto Anonymous poster hash: 562b5...6a6
Angelito Skrevet 29. desember 2014 #18 Skrevet 29. desember 2014 Hadde kjøpt et flott maleri, en fin klokke ,eller et smykke. Noe du kan ha for alltid som vil minne deg om henne. Hva gjelder kunst kan du jo bare stikke innom noen gallerier:)
Anonym bruker 1000 Skrevet 29. desember 2014 #19 Skrevet 29. desember 2014 hadde dratt på 3 ukers ferie gjerne varmere strøk
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2014 #20 Skrevet 29. desember 2014 Jeg ville kjøpt meg nytt service i 12 deler (tallerken, skål, asjett, kaffekopper, serveringsfat osv) og bestikksett fra Hardanger Bestikk Skal sies at jeg kun har skrap, kun 2 like fat, så er litt flaut å dekke bord når vi får gjester Hvis ikke ville jeg kjøpt noen ordentlige kjøkkenkniver og kanskje pusset opp soverommet til minstemann. Anonymous poster hash: 2bccc...cc5
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2014 #21 Skrevet 30. desember 2014 Hvis helsen hennes er god, ville jeg invitert henne med på en tur. Anonymous poster hash: ad2a1...46e
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2014 #22 Skrevet 30. desember 2014 Jeg ville kjøpt meg nytt service i 12 deler (tallerken, skål, asjett, kaffekopper, serveringsfat osv) og bestikksett fra Hardanger Bestikk Skal sies at jeg kun har skrap, kun 2 like fat, så er litt flaut å dekke bord når vi får gjester Hvis ikke ville jeg kjøpt noen ordentlige kjøkkenkniver og kanskje pusset opp soverommet til minstemann. Anonymous poster hash: 2bccc...cc5 Vi var og kjøpte tallerkener på skeidar i går. De har et helt hvitt sett til 10kr per del. Altså koster 12 tallerkener 120 kroner, det er jo nokså overkommelig. Er ikke akkurat til å be kongen på middag med, men er helt plain og helt ok :-) Sorry for avsporingen HI. Dersom du er usikker på hva du vil bruke pengene på hadde jeg satt de på en sparekonto, så kan du bruke de når du har funnet noe du virkelig vil bruke de på :-) Anonymous poster hash: 637f6...39e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå