Gå til innhold

Lurt å binde renten på boliglånet nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen har fått det for seg at det er lurt å binde renten på boliglånet nå. Han har snakket med banken og de tilbyr 3,25% fastrente i 3 år.

Han har fått dette for seg siden noen av kompisene har gjort dette. Men jeg mener jeg leste for ikke så lenge siden at boligrenten ville bli lavere i 2015. For den kommer vel ikke til å stige i nær fremtid?

Anonymous poster hash: 41e26...f48

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det vil alltid lønne seg mest å ha flytende rente. Nå er renta lav og vil sannsynligvis ikke gå opp de neste årene, heller senkes med tanke på det økonomiske bildet. Man bør egentlig bare binde renta hvis man ser at økonomien sin ikke vil tåle en rente på 7-8 % i verste fall.

Anonymous poster hash: eaeff...7e6

Skrevet

Det snakkes om at renten vil nærme seg 0%, så jeg tviler på at det lønner seg å binde renten nå.

Anonymous poster hash: bc970...c56

Skrevet

Det vil alltid lønne seg mest å ha flytende rente. Nå er renta lav og vil sannsynligvis ikke gå opp de neste årene, heller senkes med tanke på det økonomiske bildet. Man bør egentlig bare binde renta hvis man ser at økonomien sin ikke vil tåle en rente på 7-8 % i verste fall.

Akkurat nå ville vi har store problemer med å betjene et lån med 7-8% rente, fordi jeg har måtte gå ned i 80% stilling, men om 2,5 år får jeg full ansiennitet på jobben og øker da med 65 000kr i årslønn så da vil vi klare det.

Jeg mener vi bare bør ha flytende rente, for jeg tror ikke renten kommer til å stige i 2015, men mannen mener fast bestemt at vi bør binde renten i 3 år..

Hi

Skrevet

Det snakkes om at renten vil nærme seg 0%, så jeg tviler på at det lønner seg å binde renten nå.

Anonymous poster hash: bc970...c56

Har du link hvor dette står skrevet slik jeg kan vise det til mannen. Han har hengt seg på kameratene sine og mener fast bestemt på at å binde renten er det beste..!

Skrevet

Dere vil nok ikke tjene på å binde renten nå. Og hvis økonomien bedres om et par års tid vil jeg fortsatt med flytende rente for det er ingenting som tyder på renteøkning den nærmeste framtid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...