Gå til innhold

Dere gravide med ryggsmerter eller bekkenproblemer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan trener dere? Har stort sett vært sengeliggende den siste tiden. Kaster opp ved den minste anstrengelse. I dag følte jeg meg litt bedre og gikk en ørliten tur på maks to km. Resultat: helt gåen og stiv i korsryggen. Må prøve å komme meg i form til fødselen. Hadde det likt i de to siste svangerskapene. Smertene ble mye verre ved bevegelse. Men kan jo ikke ligge her som en annen julegris i to måneder til...

Anonymous poster hash: cafbd...b42

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Joda, det kan du - med verdens beste samvittighet :)

Jeg hadde bekkenplager så det holdt. Fikk beskjed av kiropraktor om at han kunne holde det i sjakk hvis jeg tok det med ro.

God bedring og lykke til :)

Skrevet

Jo, det kan du:) Det eneste som hjelper på mine smerter er å holde meg i ro. En tur på butikken kan ødelegge resten av dagen. Kjipt, men ikke verdens undergang. Veldig deilig å slippe å støvsuge;) God bedring:)

Anonymous poster hash: 5da32...359

Skrevet

Oppløftende😜 Godt det snart er over. Savner de to første svangerskapene, der jeg fløy avsted som en fjellgeit på speed.

Anonymous poster hash: cafbd...b42

Skrevet

Vanntrening kan være et alternativ. Det har jeg gått på nå, og fikk ingen vondter etterpå. En styrer selv hvor mye en tar i, og det belaster ikke kroppen.

Anonymous poster hash: 84733...064
Skrevet

Nei nei nei ikke slapp av hele tiden, det blir bare vondt det og. Men heller ikke beveg deg for mye, du må finne DIN balansegang. Jeg hadde store bekkensmerter fra svangerskaps uke 9 og til ungen var 7 mnd gammel så har noe erfaring vil jeg si. Ungen er 14 mnd nå og jeg har ennå noe vondt. Jeg måtte passe på å bevege meg "nok" men ikke for mye, måtte hvile "nok" men ikke for mye. Kom deg til en fysioterapeut eller aller helst en manuellterapeut (de kan også ordne låsninger som kiropraktorer, kan være at du har bekkenlåsninger og, jeg har begge deler) og få en utredning. Min manuellterapeut er dyktig men kunne ikke kurere selve bekkenløsningene men ga meg øvelser som jeg gjorde hjemme, tøye øvelser. Tøy bekkenet ditt mye, f.eks kjøp en gymball og roter bekkenet frem og tilbake, til begge sider, og rundt. Å ligge på rygg og skreve hjalp meg veldig, hehe. Skrev på alle måter som er mulig, var deilig. Bruk et bekkenbelte om du må gå mye på jobb. Vanntrening skal og være bra men jeg fikk ikke prøvd, skal prøve på det neste gang :)

Anonymous poster hash: 63742...2cd
Skrevet

Styrketrening!!

Anonymous poster hash: c4382...454

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...