Gå til innhold

å ta seg selv i nakken

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sliter. Er overvektig, lart, giddalaus, og i dårlig humør. Trener ikke, og spiser masse dritt.

Jeg vil jo være normal, se normal ut, spise normalt, trene normalt, ha normalt humør.....ø

Det er jo bare å......spise mindre, trene, spise sundt, og være blid.......

...det er jo bare å.....

Men hvor finner jeg den foten som kan sparke meg i ræva????

Anonymous poster hash: 19645...28c

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Den finner du når du går ned de første kiloene ;-)

Skrevet

Du har den foten i deg selv!

Første steg på veien er å spise riktig (dvs. sunt for din kropp). Spiser du mye "dritt" så er det trolig mye raske karbohydrater i det du spiser. Det som skjer da er at blodsukkeret ditt lever på en konstant berg- og dalbane. Dette er forferdelig slitsomt og stressende for kroppen - du må hele tiden ha mer påfyll for å ikke føle deg nede. For når blodsukkeret ditt er så ustabilt så går hormonene dine også bananas etter hvert, og det påvirker vekten din, formen din og psyken og humøret ditt.

Så første steg er å bestemme deg for å gjøre noe som er riktig for deg hver dag. Kutt ut unødvendige karbohydrater og raske karbohydrater. Etter noen dager forsvinner det verste suget. Pass på at du får i deg omega3 daglig, det kan hjelpe mot godtesuget (det kan krom også hos noen), det gjør det lettere å gå ned i vekt og det bidrar positivt også til hormoner og psyken din. Spis mer grønnsaker og få i deg nok riktig fett daglig.

Og gjør noe aktivt hver dag. I dag har du mange timer igjen - ut og leke med barna, ut og gå en tur i et tempo som gjør at du blir litt anpusten innimellom (trenger ikke være det hele tiden!).

Bestem deg for at den delen av deg som ønsker å ha det bra og å føle deg bra er mye sterkere enn den dumme sabotøren som prøver å ødelegge for deg.

Vil du det nok så begynner du, og da får du det til!

Anonymous poster hash: d30e3...34b
Skrevet

Du må rett og slett bare bestemme deg for og gjøre noe, om du klarer og finne på unnskyldninger så er du ikke nok drit lei av deg selv og må jobbe med tankegangen din!

Gjest Antarctica
Skrevet

Fins det en eller annen aktivitet du elsker? Kan være noe helt banalt, noen får et kick av squash, andre av yoga eller hest. Selv har jeg prøvd både jogging og mye annet, men syns nesten all trening unntatt dansing er kjedelig, så jeg må oppsøke situasjoner der jeg får danse. Da får jeg energi! Hvis det er en eller annen ting du kunne få til å ha det moro med, gjør mer av den! I vinter skal jeg stå litt mer slalåm også. Kommer til å være helt bomba og ødelagt når jeg er nede av Bakken, men det er jo både morsomt og sunt.

Skrevet

Ja det er nok mye karbohydrater...småspising hele tia, stappmett etter middag og da melder det seg ett voldsomt godttesug.

Jeg prøvde spise mer grønnsaker en stund, men løk, brokkoli, egg, ogg gulrot gir meg enormt med gass som lukter noe voldsomt...... så ille at det påvirker sex livet....ikke noe morro med sex når man er redd for å slippe en illeluktende fis...og man må klipe att hølet mens man har sex, og man tørr ikke få orgasme i frykt forå fise.....

Detfor blir detblite grønnsaker.....

Anonymous poster hash: 19645...28c

Skrevet

Alle store forandringer kommer av mange små justeringer.

Begynn med å være til stedet når du spiser, kjenn etter hvorfor du spiser, funder på hvorfor du velger akkurat det du spiser er det bevisst eller ubevisst, hvordan føles maten i munnen, hva smaker det egentlig og det aller viktigste hva føler du når du har spist?

Bytt et måltid med frukt, vent med å drikke brusen en time eller kunn vann frem til kl 12, vær i bevegelse 15 min ekstra hver dag og øk sakte.

Anonymous poster hash: e0aa0...26e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...