Anonym bruker Skrevet 29. desember 2014 #1 Skrevet 29. desember 2014 Mulig jeg er den som er dum og historieløs nå, men jeg tar sjansen og spør: hvorfor skulle Russland angripe oss? Jeg leser i den andre tråden at det snakkes om olja vår, mener dere da at Russland ønsker å ta over Norge for å få tilgang til oljen? Og litt på siden: hvordan tror dere en eventuell krig/okkupasjon her i Vesten ville blitt ført i dag? Ville russiske styrker feks marsjere rent fysisk inn på Stortinget/regjeringskvartalet og ta over? Anonymous poster hash: b0a4c...6b2
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2014 #2 Skrevet 29. desember 2014 Anyone? Anonymous poster hash: b0a4c...6b2
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2014 #3 Skrevet 29. desember 2014 Hovedårsaken til at Norge skulle være interessant for Russland er oljen og at vi har isfrie havner i nord. Jeg er ikke redd for krig altså, men vi grenser til Russland og Putin bruser litt med fjærene. Skulle Russland innvandere Norge så er det tilgjengelighet, mulighet, olje og isfrie havner som vil være hovedårsaken. Anonymous poster hash: 348ff...010
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2014 #4 Skrevet 29. desember 2014 Hovedårsaken til at Norge skulle være interessant for Russland er oljen og at vi har isfrie havner i nord. Jeg er ikke redd for krig altså, men vi grenser til Russland og Putin bruser litt med fjærene. Skulle Russland innvandere Norge så er det tilgjengelighet, mulighet, olje og isfrie havner som vil være hovedårsaken. Anonymous poster hash: 348ff...010 Pluss på at Norge er alliert med USA, og en viktig NATO-skanse mot nettopp Russland. Hadde slik sett vært veldig strategisk digg for russerne, men det skjer ikke. NATO er altfor sterke til at Putin tør, om han aldri så gjerne ville. Å ha hånd om Norges naturressurser og strategiske plassering er nok en av Putins våte, men utopiske drømmer. Anonymous poster hash: 8d0d4...eaa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå