Gå til innhold

Er kommet til uke 22 Gravid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil alt gå bra framover med gravidtiten min??? Jeg burde kanskje slutte å lese meg redd her på forumet.!!! Og andre steder på nettet!!! Jeg har lest at noen kan faktisk miste i uke 22 osv?!?! Pluss kona til Hareide som mister 4 mnd...

Jeg får rett og slett ikke sove fordi jeg bekymrer meg så mye spesielt etter jeg leste artikkelen om kona til Hareide :/

Anonymous poster hash: db4fa...9ef

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er så og si garantert at det vil gå bra! :)

Anonymous poster hash: d08b3...d7c
Skrevet

Det er så og si garantert at det vil gå bra! :)

Anonymous poster hash: d08b3...d7c

Jeg ønsker sterkt at det skal gå bra! Så jeg håper du har rett Annonym < 3

Skrevet

Det er ingen garantier for at det skal gå bra. Babyen min døde i uke 37. Men såklart, det er jo størst sannsynlighet for at det går bra. Vi var de uheldige som havnet på feil side av statistikken. Det er ca 200 dødfødsler i Norge i året, så noen kommer til å være de uheldige i 2015 også. Men sannsynligheten for at det er deg er liten.

Anonymous poster hash: 562cd...7c1

Skrevet

Det er ingen garantier for at det skal gå bra. Babyen min døde i uke 37. Men såklart, det er jo størst sannsynlighet for at det går bra. Vi var de uheldige som havnet på feil side av statistikken. Det er ca 200 dødfødsler i Norge i året, så noen kommer til å være de uheldige i 2015 også. Men sannsynligheten for at det er deg er liten.

Anonymous poster hash: 562cd...7c1

:( :( nå ble jeg hvertfall redd

Skrevet

Men så er det 58 995 barn som ble levendefødt i år 2013 da..... og 166 dødfødte totalt samme år. Så sjansen for å være en av de er minimal ;)

Anonymous poster hash: 3e0a3...403
Skrevet

Gratulerer, du er snart mamma. Bekymringene du føler på nå vil følge deg resten av livet. Livet blir aldri det samme, på godt og vondt.

Anonymous poster hash: bfa14...dc7

Skrevet

Gratulerer, du er snart mamma. Bekymringene du føler på nå vil følge deg resten av livet. Livet blir aldri det samme, på godt og vondt.

Tja.... er ikke helt enig... jeg går jo ikke rundt å engster meg for at barnet skal dø hele tiden nå som han er 5 år..... man har andre bekymringer, men ikke så store som den angsten for at barnet skal dø. 

Skrevet

Tja.... er ikke helt enig... jeg går jo ikke rundt å engster meg for at barnet skal dø hele tiden nå som han er 5 år..... man har andre bekymringer, men ikke så store som den angsten for at barnet skal dø. 

En 5 åring kan dø i en ulykke, leukemi, osv. Livet som mamma er en eneste stor bekymring, men du verden det er verdt det! Gratulerer og lykke til! 

Anonymous poster hash: 2eb25...92e

Skrevet

En 5 åring kan dø i en ulykke, leukemi, osv. Livet som mamma er en eneste stor bekymring, men du verden det er verdt det! Gratulerer og lykke til! 

Anonymous poster hash: 2eb25...92e

Selvsagt, men jeg går ikke å bekymrer meg for om barnet mitt er dødt hele tiden for det!! Det gjør man i mye større grad når barnet er i magen. 

Skrevet

Jeg mener ikke å være frekk eller ufin, men jeg blir faktisk litt forundret over at du virker sjokkert over at ikke alle svangerskap går bra selv om man er så og så langt. Det er dessverre noen som mister både tidlig, midt i og sent i svangerskapet. Noen mister også under fødsel. Og de aller, aller fleste svangerskap og fødsler går bra :)

Husk at her, og på nettet generelt, er det kanskje de med de mest dramatiske og triste historiene som har størst behov for å fortelle. Og noen liker å fortelle dramatiske hendelser på vegne av andre. Tanta til onkelen til ditt og datt opplevde sånn og sånn.

Og sånt bidrar til å skremme.

Vær kritisk til hvor du velger å lese. Alle historiene som florerer kan skremme vettet av hvem som helst. Slutt å lese her hvis du blir då redd at svangerskapet kun blir fylt med bekymring. Litt engstelig ig redd er det normalt og være, men ikke så redd at du ikke klarer å glede deg over det faktum at du skal ha barn.

Masse lykke til- dette går helt sikkert fint :)

Anonymous poster hash: e2361...f38

Skrevet

man må rett og slett kun tenke postivt og ikke så negativt,er ikke så lett,det vet jeg, mistet 3 ganger i uke 23,26 og den siste var dødfødt,skjønner du er redd.

Når jeg var gravid den 4 gangen var jeg rett og slett livredd og nøt ikke svangerskapet i hele tatt,men fikk til slutt en stor frisk og nydelig gutt, du må bare ikke tenkte så mye på alt som går galt og søke opp ting forskjellige steder er ikke smart.

Lykke til

Anonymous poster hash: c623a...6b3
Skrevet

man må rett og slett kun tenke postivt og ikke så negativt,er ikke så lett,det vet jeg, mistet 3 ganger i uke 23,26 og den siste var dødfødt,skjønner du er redd.

Når jeg var gravid den 4 gangen var jeg rett og slett livredd og nøt ikke svangerskapet i hele tatt,men fikk til slutt en stor frisk og nydelig gutt, du må bare ikke tenkte så mye på alt som går galt og søke opp ting forskjellige steder er ikke smart.

Lykke til

Lei meg på dine vegne, kan jeg spøre hvorfor du mistet de tre når du kom så langt? Hva var grunnen for at det gikk galt?

Skrevet

Lykke til

Lei meg på dine vegne, kan jeg spøre hvorfor du mistet de tre når du kom så langt? Hva var grunnen for at det gikk galt?

Morskakesvikt og barnet fikk ikke nok næring,ble nøye fullt opp siste gangen, og fikk da en stor gutt på nesten 4500gram. mitt dødfødte barn som var fullbåret veide bare 1200gram.

Skrevet

Kanskje det er sunt for deg å ta deg en Dib-pause? Jeg måtte det i forrige sv.skap. Jeg ble rett og slett livredd av å lese alle de ulike historiene. Prøv heller å snu det at du er gravid til noe positivt! Du er så heldig som får oppleve det!!❤️ snakk også med JM om dine bekymringer. Lykke til!

Anonymous poster hash: 06c08...d1e

Skrevet

Lykke til

Morskakesvikt og barnet fikk ikke nok næring,ble nøye fullt opp siste gangen, og fikk da en stor gutt på nesten 4500gram. mitt dødfødte barn som var fullbåret veide bare 1200gram.

Oj, så utrolig trist!! :( håper ikke dette er dumt spm, men du skriver barnet fikk ikke nok næring? Var det pga morkaken da ikke sant? Ikke fordi du ikke spiste nok??

Skrevet

Kanskje det er sunt for deg å ta deg en Dib-pause? Jeg måtte det i forrige sv.skap. Jeg ble rett og slett livredd av å lese alle de ulike historiene. Prøv heller å snu det at du er gravid til noe positivt! Du er så heldig som får oppleve det!!❤️ snakk også med JM om dine bekymringer. Lykke til!

Anonymous poster hash: 06c08...d1e

Jeg tror det jeg også, var ett veldig godt råd! Rett og slett å bare holde seg unna slike sider og lese om noe andre sine skrekk historier.

Jeg skal ikke til jordmor før i februar. Men burde kanskje ringe å bare si at jeg vil ha en tidligere time fordi jeg bekymrer meg så mye!! Jeg syns også det er trist at jeg ikke klarer å glede meg så mye. I går kjøpte jeg meg vogn, det første jeg tenkte når jeg fikk vognen hjem var "tenk hvis alt går galt å jeg sitter med en vogn så tidlig" hoff av meg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...