Anonym bruker Skrevet 29. desember 2014 #1 Skrevet 29. desember 2014 Jeg har vert i slalombakken 4 ganger....for 25 år siden. Nå har jeg en 10 åring som skal i bakken for første gang.... Jeg har harr slalomski på beina totalt 8-10 ganger...senest for 8 år sia... Jeg aner ikke noe, tenkte leige utstyr...men 3 dager i bakken er jo leige og ski opp i, opp.... Anonymous poster hash: b6b1e...9b4
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2014 #2 Skrevet 29. desember 2014 Du bør ha hjelm, ja. Anonymous poster hash: 3d2b9...25c
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2014 #3 Skrevet 29. desember 2014 Du bør ha hjelm, ja. Anonymous poster hash: 3d2b9...25c ok, men jeg kan ikke huske å ha hatt hjelm før.... men nå hadde vi ikke bilbelte heller....lol.. Anonymous poster hash: 9545c...0e0
MilleMarmelade Skrevet 29. desember 2014 #4 Skrevet 29. desember 2014 Både du og ungen skal ha hjelm! Jeg har plukket opp nok folk i løypene med hjernerystelse - det er ikke gøy! Både ei venninne og broren til ei annen venninne var innom sykehus, deretter hjemme en uke med forbud mot fysisk aktivitet, tv, pc og lesing...
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2014 #6 Skrevet 29. desember 2014 Selvsagt Anonymous poster hash: f9b01...649
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2014 #7 Skrevet 29. desember 2014 Selvfølgelig bruker du hjem. Er det vanlig at voksne bruker hjelm i slalombakken? Tror jeg aldri at jeg har sett, kun på barn Anonymous poster hash: 320ad...d5f
beef sister Skrevet 29. desember 2014 #8 Skrevet 29. desember 2014 Selvfølgelig bruker du hjem. Er det vanlig at voksne bruker hjelm i slalombakken? Tror jeg aldri at jeg har sett, kun på barn Anonymous poster hash: 320ad...d5f Jeg står ikke på slalåm, så det skal jeg ikke uttale meg om, men jeg synes folk er idioter hvis de dropper hjelmen. Eller, jeg stod vel en gang for seks år siden, da hadde samtlige av de jeg var med på hjelm (sju-åtte stykker) - det var dessuten flere andre som hadde vettet i behold.
MilleMarmelade Skrevet 29. desember 2014 #9 Skrevet 29. desember 2014 Er nok mange voksne som fremdeles kjører uten hjelm, og jeg (og vennegjengen) brukte det heller ikke de første årene vi kjørte (ungdomsskolen). Men etter å ha sett hva konsekvensene kunne bli, så begynte vi alle med hjelm. Ser kanskje ikke så kult ut, men det gjør ikke hodeskader heller!
Twintipp og himmelblå Skrevet 29. desember 2014 #10 Skrevet 29. desember 2014 Barnet skal ha hjelm og du bør ha hjelm! De aller fleste kjører med hjelm i dag, om de har noe som er verdt å ta vare på mellom øra!
MilleMarmelade Skrevet 29. desember 2014 #11 Skrevet 29. desember 2014 ...dessuten skjønner jeg ikke helt hvordan man skal få ungene til å bruke hjelm når man ikke gjør det selv. Blir jo som å tre på ungen sykkelhjelm eller redningsvest, men ikke bruke det selv. Som forelder er man rollemodell!
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2014 #12 Skrevet 29. desember 2014 Det er påbudt med hjelm der vi står. Og om du ikke har hjelm, får du heller ikke kjøre heis. Hjelm låner dere i bakken om dereskal har selv. Min bror falt i bakken for fire år siden. Han døde av hodeskadene han fikk, tre dager senere. Han hadde ikke hjelm. Anonymous poster hash: 7cec6...9b5
SophiesMum<3 Skrevet 29. desember 2014 #13 Skrevet 29. desember 2014 Hjelm selvfølgelig! Jeg kjenner ingen, hverken voksne eller barn, som ikke bruker hjelm.
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 29. desember 2014 #14 Skrevet 29. desember 2014 Etter det som skjedde med Schumacker (hvordan staver man det navnet, egentlig...?) har til og med mannen min på seg hjelm i bakken. Jeg fikk en gang en kraftig hjernerystelse og måtte på sykehus da jeg kjørte slalom. Og jeg hadde på hjelm, så tør ikke tenke på hva som hadde skjedd UTEN hjelmen!
Førstemann Skrevet 29. desember 2014 #15 Skrevet 29. desember 2014 Der vi står er det svært få som ikke bruker hjelm. Alle bør ha hjelm!
Gemini77 Skrevet 29. desember 2014 #16 Skrevet 29. desember 2014 Alle her bruker hjelm og majoriteten av alle voksne i bakken her på Hafjell bruker hjelm iallefall.
Serepta Skrevet 29. desember 2014 #17 Skrevet 29. desember 2014 Der hvor vi står er det påbudt med hjelm for barn under 12 år. Men de aller fleste ungdommer bruker også hjelm. Mannen og jeg har bestilt hjelmer til oss selv.
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2014 #18 Skrevet 29. desember 2014 Her vi kjører bruker stort sett de fleste hjelm (et av de største skisenteret på Østlandet) Det er jo mer inn å bruke hjelm enn ikke og bruker man ikke hjelm blir man vel egentlig sett på som ganske dansk😂 Dvs det er IKKE tøft og ikke bruke hjelm! Anonymous poster hash: 96599...fd1
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2014 #19 Skrevet 29. desember 2014 De aller fleste bruker hjelm, heldigvis. Mine tenåringer bruker hjelm med den største selvfølge, for dem er det like naturlig som belte i bilen. De fleste voksne bruker også hjelm, de som ikke gjør det er de som ser tåpelige ut. Anonymous poster hash: 4d36e...e90
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2014 #20 Skrevet 29. desember 2014 vi bruker hjelm hele gjengen. brukte ikke hjelm som barn, kjøpte meg hjelm for fem år siden. når man har hjelm trenger man ikke lue Anonymous poster hash: 617d5...2b0
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2014 #21 Skrevet 29. desember 2014 det er like stor sjanse at det skjer noe med deg som med barna, kanskje til og med større i og med at de voksne ofte ferdes i litt mer krevende løyper.. man vil jo gjerne at ungene skal ha friske foreldre. Skal så lite til, trenger ikke falle selv, men du kan bli påkjørt bakfra av andre i løypa. har vært bakkemannskap i mange år, mannen min har rent aktivt i enda flere år og det er ikke SJANS I HAVET om at vi voksne eller ungene våre beveger seg opp i løypa uten hjelm, tenåringen kjører med ryggplate i tillegg fordi han liker å stunte på twintip'ene sine..jeg har sett på kloss hold hvor ille det kan gå - det unner jeg ikke min værste fiende Anonymous poster hash: aaffe...4dd
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2014 #22 Skrevet 29. desember 2014 Etter det som skjedde med Schumacker (hvordan staver man det navnet, egentlig...?) har til og med mannen min på seg hjelm i bakken. Jeg fikk en gang en kraftig hjernerystelse og måtte på sykehus da jeg kjørte slalom. Og jeg hadde på hjelm, så tør ikke tenke på hva som hadde skjedd UTEN hjelmen! Bortsett fra at Schumacher hadde hjelm, da, hvilket er en god påminnelse om at 100% beskyttelse ikke er mulig. Her bruker vi hjelm alle mann, og jeg har funnet ut at det er behageligere enn lue. Strikken til brillene strammer ikke rundt ansiktet, det klør ikke som en lue i ull når det blir varmt og håret blir ikke full så ille under hjelm. Savner ikke lue! Har en tynn tynn lue til p ha under for de kaldeste dagene, men det skjer ikke ofte der vi bor. Ryggskinne bruker vi ikke. Når gutten blir eldre vil jeg kanskje insistere på det, og dersom jeg blir ivrigere på off-piste enn jeg er nå vil jeg også skaffe meg en, men foreløpig synes jeg det er for ubehagelig og forstyrrende ift den ekstra tryggheten det gir. Mannen står på ski som en gamml bestemor og trenger neppe ryggskinne med det første. Anonymous poster hash: f8455...b95
Mamma_til_2 Skrevet 29. desember 2014 #23 Skrevet 29. desember 2014 Her er det påbudt med hjelm for alle under 13år, alle som er i bakkene har på hjelm, de ser rart på de som kommer uten!
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2014 #24 Skrevet 29. desember 2014 På alle de større skistedene som har utleie av skistar.com lånes det ut hjelm gratis. Selvsagt skal alle ha hjelm. Selv schummaker som er en racer på slalom brukte hjelm og alle vet jo hvordan det endte. Anonymous poster hash: 10b35...796
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå