Gå til innhold

Har dere leggetid nyttårsaften til 3 åringen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har barn på ca 3 år,får de være oppe så lenge de vil på nyttårsaften?

Eller hvordan gjør dere det?

Da tenker jeg selvsagt på de barna som ikke viser noe tegn på at de vil legge seg.

Anonymous poster hash: 88a0a...a7a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke hatt noen leggetid da, nei. Hvilken skade kan ungen ta av å få være oppe så lenge det vil en gang i året?

Skrevet

Leggetid blir når jeg ser at hun har behov for å legge seg. Tipper et sted mellom 20-21.

Skrevet

Fyrverkeri for barna i 19-tiden, legging etterpå. Middag og fyrverkeri for oss voksne senere.

Skrevet

Vi skal bort, drar hjem når hun blir veldig trøtt. Julaften ble det kl 23, blir sikkert noe lignende nyttårsaften.

Anonymous poster hash: 2a0a7...125

Skrevet

Leggetid blir når jeg ser at hun har behov for å legge seg. Tipper et sted mellom 20-21.

Hvis jeg ser at sønnen min er trøtt så får han selvsagt lov å legge seg :)

Men sånn som på julaften så var klokken 22.30 å fortsatt var han i godt humør å lekte fint med kusinen sin.

Derfor jeg lurte på om andre syns det er greit at barnet får være oppe så lenge han vil på nyttårsaften eller ikke.

Tenker at han fortsatt er så liten,men er jo bare snakk om en dag da.

Skrevet

Han kommer nok ikke til å ville legge seg, men at han har behov for å legge seg ser vi tydelig fra senest 21.00. Så ikke noe poeng for han å prøve å være oppe til midnatt. ;)

Men skulle han våkne av rakettene skal han få stå opp og se. :)

Anonymous poster hash: 91d0b...db1
Skrevet

Min sønn på 7,5 år har aldri vært våken så lenge som til midnatt på nyttårsaften! Har forsøkt hvert år, men han har alltid sovnet! :-P vi lar han styre det selv på nyttårsaften; vil/klarer han å holde seg våkne så får han det, hvis ikke så får han selvsagt lov til å legge seg!

Fyrverkeri og mat kan vi kose oss med tidligere på kvelden :-)

Anonymous poster hash: 20c2a...6ff

Skrevet

Hvis jeg ser at sønnen min er trøtt så får han selvsagt lov å legge seg :)

Men sånn som på julaften så var klokken 22.30 å fortsatt var han i godt humør å lekte fint med kusinen sin.

Derfor jeg lurte på om andre syns det er greit at barnet får være oppe så lenge han vil på nyttårsaften eller ikke.

Tenker at han fortsatt er så liten,men er jo bare snakk om en dag da.

Det er nettopp det, om jeg lar 3-åringen farte rundt til hun synlig er trøtt eller ber om å få legge seg, så har vi for lengst passert overtrøtt og både natt og dagen etter er ødelagt. Så du må nok bare se an barnet ditt og sende ham i seng før det er for sent(om du skjønner hva jeg mener). For mitt barn er det i 8-9 tiden, avhengig av når dagen starter. Noe senere, hun starter neste dag før 6, og får for lite timer på øyet. Andre unger tåler kanskje å være oppe til midnatt på en slik dag. Du kjenner ditt barn best 😊

Skrevet

På julaften var han i seng ca 23 å det gikk egentlig fint å legge han.

Han våknet klokken 7 dagen etterpå men tror det var mer pga han ville leke med de nye lekene sine,for noe av det første han sa var: "leke med biler mamma".

Tok han oppi min seng å da sov han til 10.30.

Så ser ut som han egentlig takler det fint å være oppe til 23 hvertfall uten at det går ut over nattesøvnen eller at han våkner for tidlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...