Gå til innhold

Sikkert smålig tankegang men det irriterer meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en svigermor som er litt vel opptatt av Facebook og instagram. Hun regelrett pepprer begge stedene med bilder og skal alltid kommentere ALT man legger ut. Jeg er mye innom begge stedene men legger skjelden ut noe pga henne. 2. juledag hadde vi selskap her og da satt hun og klaget over at instagram hadde blokkert henne for noe, fikk ikke med meg hvorfor. Hun søyt også noe så innmari over at en som hadde fulgt henne hadde blokkert henne.

Når noen har bursdag er hun alltid først til å legge ut bilde,tagge og gratulere. Et eksempel. Ene barnet her hadde bursdag. Jeg er oppe kl. 05.30 om morran pg jobb og da hadde hun 10 min. tidligere lagt ut bilde av barnet, tagget oss foreldrene og skrevet at hun hadde hatt på vekkeklokka for å komme oss i forkjøpet (hun er pensjonist og er normalt ikke oppe før ca kl 9).

Legger jeg en skjelden gang ut et bilde av unger eller barn så kopierer hun bildet og legger det ut på Facebook eller instagram. På instagram legger hun ut mellom 5 og 15 bilder om dagen.... av bikkja si, blomster eller bilder tatt på turen med bikkja. Har hun vært her og vi har hatt venner på besøk som hun ikke kjenner så krever hun å få legge de til som venner på Facebook. Hun spør rett ut etter hva de heter på Facebook.

I dag blokkerte jeg hennepå instagram. Det medførte jo bråk selvsagt så nå har jeg opprettet en ny instagramkonto for å kunne få være der i fred.

Dama lever rett og slett gjennom Facebook og instagram. Å besøke henne er en lidelse for hun prater ikke om annet.

Mannen har forsøkt å forklare henne at det er noen bilder man ikke ønsker at andre også skal dele rundt, at man som foreldre vil legge ut gratulasjoner til egne barn selv og ikke bli tagget i hennes, sa også at det ikke er noe særlig at hun skal kommentere absolutt alt og at det er litt rart at hun legger ut så innmari mange bilder på instagram hver dag. Det ble selvsagt ikke tatt pent.

Jeg blir rett og slett sprø og har fått nok.

Anonymous poster hash: a01b5...812

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg skjønner at det er irriterende, men det er mye du kan gjøre med det. Du kan sette personverninnstillingene dine til at du ikke kan tagges, at hun ikke får skrive på veggen din. Bildene du poster kan du skjule for henne, og du kan skjule hennes innlegg på din tidslinje. Vennskap hun spør andre om er ikke ditt problem, det er opp til dem om de vil godkjenne henne. De kan også godkjenne henne, men legge henne i egen liste hvor hun ikke får se noe.

Instagram har jeg mindre peiling på, men du trenger vel ikke å følge henne? Ellers var egen instagramkonto til henne lurt :)

Gjest Antarctica
Skrevet

Sykelig... Hvis hun har på vekkerklokka kun for å komme dere i forkjøpet bør hun seriøst ta en tur til legen og få hjelp med tvangsnevrosene sine!

Skrevet

Ja, du er smålig!

Hvem pokker bryr seg? Jeg kunne forstått problemstillingen din om det gikk litt på barnas eller eget personvern, mot å få fjeset og livet sitt klistra over www i ung alder, eller uten samtykke, men problemstillingen om hvem som gratulerer ungen din med dagen først på facebook og instagram, deg eller farmor tviler jeg det er noen som bryr seg om!

Det er for dere, farmor og mormor det er stort med barnebursdag, resten av verden er ikke så intressert! Om du lager ballade av dette i forhold til din svigermor, attpåtil en pensjonert dame, da er du faktisk ikke det spøtt bedre enn hva boss du hevder hun er.

Anonymous poster hash: bc78d...44c

Skrevet

Ja, du er smålig!

Hvem pokker bryr seg? Jeg kunne forstått problemstillingen din om det gikk litt på barnas eller eget personvern, mot å få fjeset og livet sitt klistra over www i ung alder, eller uten samtykke, men problemstillingen om hvem som gratulerer ungen din med dagen først på facebook og instagram, deg eller farmor tviler jeg det er noen som bryr seg om!

Det er for dere, farmor og mormor det er stort med barnebursdag, resten av verden er ikke så intressert! Om du lager ballade av dette i forhold til din svigermor, attpåtil en pensjonert dame, da er du faktisk ikke det spøtt bedre enn hva boss du hevder hun er. Anonymous poster hash: bc78d...44c

Ser du ikke at dette kan bli et stort problem etter hvert som ungene vokser til? Mine tenåringer hadde neppe satt pris på at bestemor oppførte seg sånn på sosiale medier. Må ta det opp med dama før det er for sent. Selv om det ikke er populært.
Gjest Antarctica
Skrevet

Ja, du er smålig!

Det er for dere, farmor og mormor det er stort med barnebursdag, resten av verden er ikke så intressert! Om du lager ballade av dette i forhold til din svigermor, attpåtil en pensjonert dame, da er du faktisk ikke det spøtt bedre enn hva boss du hevder hun er. Anonymous poster hash: bc78d...44c

"Har hun vært her og vi har hatt venner på besøk som hun ikke kjenner så krever hun å få legge de til som venner på Facebook. Hun spør rett ut etter hva de heter på Facebook"

Syns du dette er ålreit oppførsel overfor HIs venner? Hvis det var min mor eller svigermor ville jeg ha blitt alvorlig bekymra. Kjerringa er i ferd med å bli skrullete.

Skrevet

Det burde vært sertifikat for å ha fb, insta osv... Mange av den generasjonen som ikke har peiling i det hele tatt. Flaut!

Anonymous poster hash: 13f33...ab8

Skrevet

Wow hun hørtes slitsom ut!

Anonymous poster hash: 0b444...e34

Skrevet

Det var ikke hvordan dette kunne påvirke barna når de kom i tenårene som var problemstillingen her, var det vel? Det er også noe man kan ta tak i når det skjer, trenger ikke begynne med det ti år i forveien, aner ikke om det engang finnes Facebook, eller om svigermor engang lever da!

Hovedproblemstillingen var hvem som skille legge ut flest bilder og oppdateringer om hi sine barn på nettet. Farmor eller mor! Det er da ikke noe å bry seg med.

Problemstilling nummer to var at hun ikke kan Facebook etikette, og var slitsom og innpåsliten. Ja vel, gamle mennesker kan være det fra tid til annen! Det klarer nok de voksne vennene til hi å forholde seg til helt uten problemer, vi møter ulike mennesker her i livet. Vi takler det!

Dette er hi som har problem med dette, sannsynligvis fordi hun har null respekt for sin svigermor, og er irritert på henne.

Anonymous poster hash: bc78d...44c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...