Anonym bruker Skrevet 28. desember 2014 #1 Skrevet 28. desember 2014 Gutten min på 5 år har et område oppe på hodet med noe som ligner skurv - huden er "skjellete", og enkelte steder er det så mye "skurv" at det liksom vokser seg oppover hårstråene og danner små og store klumper. Disse klumpete er vanskelige å dra ut, og han får vondt når jeg prøver (mange hårstrå følger med). Det ser nesten ut som voldsom flass, bare at det er seigt/hardt - litt sånn som skurv. Han klør ikke i hodet, og klager ikke på smerter (annet enn når jeg prøver å dra ut klumpene). Huden er ikke rød. Noen som har en ide om hva dette kan være? Anonymous poster hash: cf606...672
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2014 #2 Skrevet 28. desember 2014 Er det ikke skurv da? Min gutt har hatt mye skurv som liten, men det er blitt mindre med årene. Nå er han 4 år men har enda noe skurv i toppen, ingen tvil hos meg om at det er det det er. Anonymous poster hash: 107f6...31b
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2014 #3 Skrevet 28. desember 2014 Søstera mi hadde dette som liten. Hun ble helt kurert etter 4 uker i Spania med sol og bading i saltvann . Har desverre igjen råd til deg. Prøvd å løse med olje ? Anonymous poster hash: 0da39...e04
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2014 #4 Skrevet 28. desember 2014 Det er sikkert skurv! Jeg har måttet fjerne hos min fireåring. Det er nok ikke vanlig når de er så store, men det forekommer. Alternativt kan det være seborrisk eksem. Du kan uansett kjøpe salisylsyre på apoteket og smøre inn og la det virke over natten. Det løser opp flasset og gjør det enklere å gre ut Anonymous poster hash: c71ff...e92
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2014 #5 Skrevet 28. desember 2014 Til tider får min 5 åring det også. Han har tykt hår ig er en varm unge. Så varmt hode innestengt i lue gjør det verre. ha på babyolje i 10 min ig gre det løs med en lusekam. Funker som bare det. Hjelper å tynne håret litt om det er veldig tykt. Anonymous poster hash: cd345...32e
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2014 #6 Skrevet 28. desember 2014 Er det ikke skurv da? Min gutt har hatt mye skurv som liten, men det er blitt mindre med årene. Nå er han 4 år men har enda noe skurv i toppen, ingen tvil hos meg om at det er det det er. Anonymous poster hash: 107f6...31b Men kan han helt plutselig få det igjen?Han hadde litt skurv som spebarn, men dette ble borte. Kan det komme tilbake når de blir eldre? Anonymous poster hash: ba70a...fa9
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2014 #7 Skrevet 28. desember 2014 Søstera mi hadde dette som liten. Hun ble helt kurert etter 4 uker i Spania med sol og bading i saltvann . Har desverre igjen råd til deg. Prøvd å løse med olje ? Anonymous poster hash: 0da39...e04 Når du sier det... Han hadde det i fjor også. Jeg skulle bestille legetime, men så ble det plutselig borte da sommeren kom... Anonymous poster hash: ba70a...fa9
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2014 #8 Skrevet 28. desember 2014 Til tider får min 5 åring det også. Han har tykt hår ig er en varm unge. Så varmt hode innestengt i lue gjør det verre. ha på babyolje i 10 min ig gre det løs med en lusekam. Funker som bare det. Hjelper å tynne håret litt om det er veldig tykt. Anonymous poster hash: cd345...32e Min er også veldig varm! Kan det altså være så enkelt som at det er skurv altså... Håper faktisk det, blir jo til at man frykter noe mer alvorlig! Anonymous poster hash: ba70a...fa9
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2014 #9 Skrevet 28. desember 2014 Det er jo "skitt" som blir liggende igjen og ikke blir vasket bort ved vanlig hårvask.. Anonymous poster hash: 3c80e...3eb
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2014 #10 Skrevet 28. desember 2014 Det er jo "skitt" som blir liggende igjen og ikke blir vasket bort ved vanlig hårvask.. Anonymous poster hash: 3c80e...3eb Nei. Det er overproduksjon av hudceller... Anonymous poster hash: cd345...32e
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2014 #11 Skrevet 28. desember 2014 Eg husker faktisk at eg klorte bort slurv på meg sjøv som liten, og må vel ha vore 6-7 år hvertfall... Så ikkje så uvanleg at større born har det. Jenta mi på snart fire har også litt skurv. Og nei, det er ikkje skitt!! Anonymous poster hash: df8a4...6b3
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2014 #12 Skrevet 28. desember 2014 4 åringen er endelig kvitt skurven nå. Når jeg tilslutt ga opp og slutta med å plukke på det for å få det bort forsvant det etter en stund av seg selv. Nå er det helt borte. Anonymous poster hash: a28a3...000
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2014 #14 Skrevet 28. desember 2014 Vårt barn hadde lett atopisk eksem og fikk resept på ett middel. Og det tok det bort. Og vi hadde prøvd mye for lege trodde det var sopp først. Anonymous poster hash: 45ea1...05d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå