Gå til innhold

Ensomt barn


Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min på 10 har sendt sms til noen i klassen som han pleier å gå sammen med på skolen, men ingen har svart ham. Ingen sender melding til ham eller spør om han vil finne på noe. 

None tips til hva jeg kan gjøre? Det stikker i hjertet når jeg ser hvordan han går og venter på svar som ikke kommer... 



Anonymous poster hash: a8276...514
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er han ensom og alene til vanlig eller bare nå i ferien?

Min tiåring og hennes venner har sjelden telefonen på eller med seg, kun hvis foreldrene har gitt beskjed om det. Vil tro det ligger mange utladete telefoner rundt omring i landet i ferien.

Be ham fysisk stikke innom til noen, heller.

 

Anonymous poster hash: eb681...8eb

Skrevet

Vet du om kompisene er hjemme, da?

 

Anonymous poster hash: 50c9f...8a0

Skrevet

Han hadde nok vært ensom til vanlig dersom ikke han hadde gått på trening. Der går han, men har ikke noe kontakt med de som går der egentlig. I klassen har guttene andre interesser enn ham, men de leker greit i friminuttene i følge lærer. Det er altså så vanskelig å vite hva jeg skal gjøre. 



Anonymous poster hash: a8276...514
Skrevet

Inviter de han går på trening med hjem ? Pizza kveld etc . Spør en han trener med om de skal dra på kino sammen, og du kjørere og leverer f.eks

 

Anonymous poster hash: 56838...672

Skrevet

Jeg ville ikke bekymret meg så mye så lenge han har det ok til vanlig. Jeg husker selv at både juleferien og påskeferien kunne være lang og kjedelig, har ikke tatt skade av det.

Prøv å finne på noe som familie, eller ring moren til en aktuell kamerat og avtal direkte. På den måten unngår også gutten en evt direkte avvisning.

 

Anonymous poster hash: eb681...8eb

Skrevet

Ja, vi foreslo at han skulle gå på kino med en gutt i klassen. Etter filmen dro de hver til sitt. Jeg spurte om han hadde foreslått at de skulle finne på noe neste dag, men det hadde han glemt. Han er nok ikke så flink sosialt, altså med å ta initiativ til ting, og kan bli nervøs når han kommer der det er mange han ikke kjenner.

 

Når det gjelder å ringe til foreldre er jeg litt usikker. Vil jo ikke at noen skal føle at jeg presser barnet mitt sammen med deres barn. Er det å gjøre for mye, eller er det greit å høre om ikke de kan finne på noe slik? 

 



Anonymous poster hash: a8276...514
Skrevet

Mobilen til min 10 åring ligger utladet. Mye som skjer med familie og venner i ferien så han har ikke hatt så mye tid til venner fra skolen.

De går gjerne å besøker hverandre her, avtaler ikke så mye via telefon

 

Anonymous poster hash: a63ce...0e1

Skrevet

Her burde du som mor ligge litt på tilbudssiden ovenfor andre foreldre.

Send melding og inviter på tur i svømmehallen, skitur eller hva som helst.

Pass på at du gjør det ekstra hyggelig for andre barn å komme på besøk til dere.

Inviter på overnattinger og turer på hytta (hvis dere har).

Jeg har selv en datter som sliter med det samme og har kommet langt med å være inkluderende og invitere på ting.

Ta direkte kontakt med foreldrene til de andre barna, hjelp barnet ditt med å få venner og bevare vennskskapene.

 

Anonymous poster hash: 94a9a...a50

Skrevet

Tror mange familier roer litt ned i jula og gjør en del familieting sammen. Bestevenninna til niåringen min har ikke vært innom siden 22., og selv har vi vært på ski og familiebesøk hver dag i romjula. (Tror ikke niåringen min har hatt på telefonen siden lenge før jul). Har møtt en del venner av ungene i skibakken/ akebakken da, helt tilfeldig.

 

Det er i hverdagene man bygger vennskap. Har man ikke tid til besøk/ vennetreff i hverdagene, er det vanskelig å komme i gang med det i feriene.



Anonymous poster hash: 91311...c71
Skrevet

 

Ja, vi foreslo at han skulle gå på kino med en gutt i klassen. Etter filmen dro de hver til sitt. Jeg spurte om han hadde foreslått at de skulle finne på noe neste dag, men det hadde han glemt. Han er nok ikke så flink sosialt, altså med å ta initiativ til ting, og kan bli nervøs når han kommer der det er mange han ikke kjenner.

 

Når det gjelder å ringe til foreldre er jeg litt usikker. Vil jo ikke at noen skal føle at jeg presser barnet mitt sammen med deres barn. Er det å gjøre for mye, eller er det greit å høre om ikke de kan finne på noe slik? 

 

 

Anonymous poster hash: a8276...514

 

Jeg tror det er lurt å skubbe/ hjelpe ungene inn i gode sosiale vaner.

 

Anonymous poster hash: 91311...c71

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...