Gå til innhold

9 år, hva med leggetid i jula??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her har vi fri alle mann hene jula. 9 åringen erboppe til 23 og 24 hver kveld.... huff....synes hun kunne lagt seg kl 21, så jeg fikk litt alenetid...

Når legger din 9 åring seg i jula???

Anonymous poster hash: 1b34f...778

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har lik tid som ellers - går på badet klokka 20.00 og skal være i seng klokka 20.30 ...

Anonymous poster hash: 4872f...723
Skrevet

Mellom 22 og 23 en gang.

Anonymous poster hash: 87276...0e9

Skrevet

Her legger 9 åringen seg rundt kl 22 hver kveld i jula. Alenetid har vi grunn ikke hatt nå i jula. Men synes ikke det er slitsomt å ha et så stort barn oppe lenge. Hun maser ikke,griner ikke men ser på film med oss voksne (er hos svigers hele jul og nyttår) vi spiller spill sammen og prater.

Er samme i vanlige helger. Dvs Alenetid blir det lite av når barna er så store. Kunne ikke falt meg inn å sende henne i seng kl 20 for at vi voksne skal ha alenetid.

Anonymous poster hash: d67e0...9d9

Skrevet

Ca 22.30, er ganske sent....

Anonymous poster hash: c7355...95d

Skrevet

Har lik tid som ellers - går på badet klokka 20.00 og skal være i seng klokka 20.30 ... Anonymous poster hash: 4872f...723

oi, ikke noelenger oppetid i det hele tatt??? Huffa.....

Anonymous poster hash: 1b34f...778

Skrevet

Både 7 og 9 åringen her legger seg i 21-22 tiden. Litt etter hvor trøtte de er, hvor lenge de tullet kvelden før og hvor lenge de sov om morgenen.

Skrevet

Mellom 22-24.

Anonymous poster hash: ac192...35b

Skrevet

20.30 de dagene det ikke er selskaper, ellers mellom 23.00 og 02.30 foreløpig. Med 7 selskaper i juleferien blir døgnrytmen litt rar, men hun er heldig vis grei å få inn i rutinene igjen når skolen starter.

Anonymous poster hash: 3e23f...730

Skrevet

Her legger de minste seg mellom 21.00 og 22.00

Anonymous poster hash: a4487...1d5
Skrevet

*åh, lettet*

Jeg har hatt så dårlig samvittighet for ungene som er så sent oppe i julen - dog ikke så sent som 23 eller senere! - så nå ble jeg lettet over å se at det sklir ut hos andre enn oss :)

Anonymous poster hash: 8e430...e1a

Skrevet

8 år her, og i jula legger vi oss samtidig. Alene med ett barn. Legger oss samtidig i helger også. Ser film, spiller spill, prater og koser oss.

Stakkars barn som sendes på badet kl.20 selv i juleferien.

Anonymous poster hash: b2cb6...fc5

Skrevet

8-åring her. Hun får være lenger oppe enn til hverdags, men vi må begrense det. Hun tar ikke igjen noe søvn om morgenen. Våkner rundt 7 uansett når hun legger seg, så etter noen dager med litt for lite søvn, merker vi at humøret blir deretter.

Hun la seg 22.30 julaften, ca 21 de andre dagene. Tidligere i går.

Anonymous poster hash: 4fc21...30a

Skrevet

http://nhi.no/forside/nar-skal-barnet-legge-seg-39612.html

Du forstod vel at denne tråden handlet om leggetider i julen og ikke hverdagen ellers?

Anonymous poster hash: d67e0...9d9

Det er ikke fornuftig på noen som helst måte å la leggetida skli ut i ferier og helger. Det ødelegger søvnrytmen, og barn (til og med ungdom) i Norge i dag får for lite søvn. Det er et kjent problem i skolen der jeg jobber. Stadig barn som er overtrøtte for de har fått lov til å være for lenge oppe i feriene, og ikke klarer å ta seg inn igjen. Bare dumt. Det er ikke syndt på de som har faste leggetider, men på de som lar barna være oppe så sent. Helt klart egoistisk.

Skrevet

Her legger 8 1/2-åringen seg ca kl 22 nå i jula. Julaften ble klokka nesten tolv. Han legger seg 20.30 til vanlig, og er oppe til 21.30-22 i helger.

Synes det skal være litt forskjell på hverdag og ferie, og vi har også hatt besøk/vært på besøk noen kvelder. Jeg mener likevel det er tull at såpass små barn skal være oppe like lenge som de voksne hver kveld, og jeg trenger i hvert fall litt alenetid selv om det er ferie!

Jeg er også lærer og opplever at mange barn har leggetider som går ut over form og humør, men jeg er jo ikke fanatisk heller ;-)

Anonymous poster hash: 1aac9...020
Skrevet

Min 5 og 7åring har akkurat lagt seg:) er våken til 22-23 nå i jula. De sover 11 timer uansett når de legger seg. Koser oss skikkelig nå i jula:)

Anonymous poster hash: 88ec4...d38

Skrevet

Våre minste på 4 og 7 la seg kl 22, de sover nok til 9 i morgen. Har 3 store/voksne barn som også fikk være lenge oppe i feriene, og tenk, de er faktisk normale, hatt gode karakterer på skolen, tatt utdannelse eller er i gang med utdanning.

Skulle jo egentlig ikke være mulig ifølge enkelte her inne.

Anonymous poster hash: d8ad3...280

Skrevet

Dersom de hadde lagt seg enda tidligere, hadde de kanskje hatt enda bedre karakterer? ;)

Enkelte her inne tenker ikke lenger enn at de selv ønsker å sove lenge om morgenene og da skal barna også det så de ikke vekker mamma og pappa. Egosistisk. Barna har hatt hele dagen til å kose seg på i ferien, de trenger ikke være oppe etter klokka 21 for å kose seg enda mer. (Et par dager er unntak: nyttårsaften og julaften) 

Skrevet

Her har vi en 5 åring og en 7 åring. Begge to har lagt seg rundt kl 00-00.30 hver dag i juleferien. Deilig med ferie. :)

Anonymous poster hash: 6c5b4...827

Skrevet

vi har ingen legge tid hverken i helger eller juleferier... Da koser vi oss sammen alle sammen,med pledd og godis. Den eldste på 16 legger seg somregel først selv om hun ikke må. Gjerne sånn 22.00.Minste på 8 sovner somregel på sofaen rundt 23.00 i helgene. 

Nå i julen har hun dratt døgnet litt, og sover gjerne til kl 10.30 morran, så da holder hun ut til ca 24... Gjør ikke noe.. Hun bare koser seg. Det er null problem å få henne i rytme igjen når skolen begynner

Skrevet

Vel, her i huset legger 3 og 5 åringen seg kl 20 i julen (19.30 til vanlig)

10 og 12 åringen legger seg kl 21.30 (20.45 til vanlig) Jeg trenger alenetid uten ungemas, før leggetid. Da kan jeg se filmer som ikke passer for unger, snakke med mannen i fred og ro. Evt sitte i sofaen og småkline med han, kose oss med litt vin (som en for Guds skyld ikke kan gjøre foran barna)

Deiligste tiden på døgnet er når alle 4 ungene er i seng! Det sier jeg uten å skjemmes.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...