Anonym bruker Skrevet 28. desember 2014 #1 Skrevet 28. desember 2014 Synes ikke barna det er moro å stå på skøyter med andre barn? Ake hvis det er snø? Stå på ski etc? Her er det ikke snø, men kaldt. Mange barn fra både skolen og barnehagen på skøytebanen. Mange foreldre. Kjempe sosialt med kakao og niste i sekken. Tenker på sete som sitter inne og "storkoser" dere dag etter dag... har dere ikke behov for litt frisk kult? Fysisk aktivitet? Hva med barna?? Anonymous poster hash: 53fc2...13b
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2014 #2 Skrevet 28. desember 2014 De syns barna lider nok i løpet av skoleåret med all utetida på SFO Anonymous poster hash: c2a80...2b8
Gjest Julia1984 Skrevet 28. desember 2014 #3 Skrevet 28. desember 2014 Her er det litt snø. Nok til aking og is på skøytebanen. Masse folk. Masse liv. Vi er ute på en aktivitet hver dag. Barna koser seg med venner på skøyteisen eller i slalombakken. Idag har vi vært på langrenn. Mine barn blir rastløse av å være inne en hel dag, noe jeg skjønner godt. Frisk luft er deilig og det er sosialt og moro der hvor det er andre barn og voksne.
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2014 #4 Skrevet 28. desember 2014 Ikke nok snø til å ake og de er litt små til skøyter, gikk skogstur på fredag og og rolige dager. Idag har vi kun vært inne, men at man ikke er ute å leker betyr det ikke at man kun sitter i sofaen da. Koser oss men drar ikke ut for enhver pris i kulda:) Anonymous poster hash: b246c...8e0
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2014 #5 Skrevet 28. desember 2014 Vi har øvd litt på ski og Aker ute. Men skøyter har vi ikke prøvd og må minst 1 time for å kunne stå på slalom. Men vi har det gøy ute. Min må ut iløpet av dagen eller blir vi rastløs og tullete begge 2 Anonymous poster hash: c0b50...dcc
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2014 #6 Skrevet 28. desember 2014 Når barna blir større må vi selvfølgelig ut, men når de er under to år og er forkjøla og har eksemhud i tillegg så er det best å være inne. Selv om vi holder på å gå på veggen... Anonymous poster hash: 425d6...d0a
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2014 #7 Skrevet 28. desember 2014 Når eldste er frisk igjen så sender jeg gjerne henne ut. Men nå når det er -20 og hun er sylt forkjølet så er det relativt uaktuelt å sende henne ut. Det samme gjelder vårt nyfødte spedbarn. -20 er ikke anbefalt for så små babyer. Anonymous poster hash: c1c87...522
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2014 #8 Skrevet 28. desember 2014 Hvis barna er i barnehagen eller SFO og man er hjemme så er det galt, er man inne med barna når man har fri er det også galt...herregud for et press! Anonymous poster hash: f4216...e1e
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2014 #9 Skrevet 28. desember 2014 Jo, han synes det er veldig stas. Dessverre skjønner han ikke selv at det å være ute nå gir ham pusteproblemer på kvelden, så det er en kamp hver dag. Derfor er det jo supert at sånne trivelige drittkjerringer som deg skal spre dritt, slik at det er enda verre for mammaen hans å holde ham inne. Hold de dømmende tankene dine for deg selv og bruk heller tiden din på et kurs i medmenneskelighet. Anonymous poster hash: db63f...17e
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2014 #10 Skrevet 28. desember 2014 Her er plenty snø, og fin. Vi er ikke så glad i å være ute. 9 åringen car ute tovrunder i dag sammen med venner. Men jeg gidder ikke ut. Hca skal jeg der?? Kjenner ikke naboene, er på hils men det er nok. Har ikke noe til felles med dem, liker ikke å være sammen med folk. Trives i eget selskap. Anonymous poster hash: c8473...3be
Gjest MiffaBlir3Barnsmor Skrevet 28. desember 2014 #11 Skrevet 28. desember 2014 I dag var det masse snø og iskaldt, etter max 30 minutter ute klaget sønnen min på at det var kaldt og begynte å grine når jeg prøvde å overtale han til å være ute litt til. Jeg tvinger ikke ungen min til å være ute når han føler det sånn, så det ble med de minuttene.
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2014 #12 Skrevet 28. desember 2014 Vel akkurat nå er vi inne fordi både jeg og minsten har lungebetennelse, og det er litt ubehagelig å være ute i -16 da, men bare vent vi skal ta det igjen... Vi MÅ egentlig ut for å lufte hodet hver dag, selv om vi koser oss inne også... Men snøen ute frister den altså :-P Anonymous poster hash: c5427...e4b
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2014 #13 Skrevet 28. desember 2014 Vi er litt ute, men ikke så mye. I dag var vi ute en times tid før 3-åringen begynte å grine fordi han var kald. Bare 5 minusgrader, og han var kledd i to lag ull og vinterdress, men vi må tydeligvis ha enda et lag da. Frem til dette skjedde så koste vi oss ute. Men vi koste oss da vi kom inn igjen også. Anonymous poster hash: c4511...0d1
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2014 #14 Skrevet 28. desember 2014 Vi er lite ute. Barna er ikke spesielt glad i å være ute. Ski liker de virkelig ikke. Aking er greit, skøyter er heller ikke så gøy, men jeg prøver med minste iblant. Største er 13 år, så hun bestemmer jo selv nå. Anonymous poster hash: 49cb6...589
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2014 #15 Skrevet 28. desember 2014 Vi er lite ute. Barna er ikke spesielt glad i å være ute. Ski liker de virkelig ikke. Aking er greit, skøyter er heller ikke så gøy, men jeg prøver med minste iblant. Største er 13 år, så hun bestemmer jo selv nå. Anonymous poster hash: 49cb6...589 Min største er da 16, men får allikevel ikke bestemme alt selv. Jeg sier ofte at nå skal du ha deg frisk luft. Anonymous poster hash: c2a80...2b8
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2014 #16 Skrevet 28. desember 2014 De syns barna lider nok i løpet av skoleåret med all utetida på SFOAnonymous poster hash: c2a80...2b8 Hahahaha Anonymous poster hash: 11d67...36b
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2014 #17 Skrevet 28. desember 2014 For noe tull.... min 6 åring har vært ute å lekt i dag i - 10, og vi har ikke snø engang. Nå i stad hentet jeg han hos en venn, og da gikk vi hjem. Da var det kveld og -16. Han hadde på jakke, sko og lue. Døde ikke av den 20 min turen heller. Barn som er vant til å være ute tåler det. Barn som alltid blir holdt inne fra de er små reagerer veldig på kulde og skal inn så fort det er minusgrader. Barnet mitt var forøvrig også ute å lekte i -15 til -20 den vinteren han var 1,5 år gammel. Han koste seg han. Anonymous poster hash: 815b1...be7
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2014 #18 Skrevet 28. desember 2014 For noe tull.... min 6 åring har vært ute å lekt i dag i - 10, og vi har ikke snø engang. Nå i stad hentet jeg han hos en venn, og da gikk vi hjem. Da var det kveld og -16. Han hadde på jakke, sko og lue. Døde ikke av den 20 min turen heller. Barn som er vant til å være ute tåler det. Barn som alltid blir holdt inne fra de er små reagerer veldig på kulde og skal inn så fort det er minusgrader. Barnet mitt var forøvrig også ute å lekte i -15 til -20 den vinteren han var 1,5 år gammel. Han koste seg han. Anonymous poster hash: 815b1...be7 For en utrolig merkelig teori. Kan du linke til pålitelige kilder? Anonymous poster hash: efb43...2b5
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2014 #19 Skrevet 28. desember 2014 For noe tull.... min 6 åring har vært ute å lekt i dag i - 10, og vi har ikke snø engang. Nå i stad hentet jeg han hos en venn, og da gikk vi hjem. Da var det kveld og -16. Han hadde på jakke, sko og lue. Døde ikke av den 20 min turen heller. Barn som er vant til å være ute tåler det. Barn som alltid blir holdt inne fra de er små reagerer veldig på kulde og skal inn så fort det er minusgrader. Barnet mitt var forøvrig også ute å lekte i -15 til -20 den vinteren han var 1,5 år gammel. Han koste seg han. Anonymous poster hash: 815b1...be7 Snodig, ettersom min 3-åring har gått i barnehagen siden han var 1 år, og der er de ute hver dag. Jeg har også passet på å være ute med ham i helger og ferier. Så lenge han hadde dagdupp sov han ute i all slags vær. Likevel frøs han altså så han gråt i -5 grader i dag... Anonymous poster hash: c4511...0d1
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2014 #20 Skrevet 28. desember 2014 For noe tull.... min 6 åring har vært ute å lekt i dag i - 10, og vi har ikke snø engang. Nå i stad hentet jeg han hos en venn, og da gikk vi hjem. Da var det kveld og -16. Han hadde på jakke, sko og lue. Døde ikke av den 20 min turen heller. Barn som er vant til å være ute tåler det. Barn som alltid blir holdt inne fra de er små reagerer veldig på kulde og skal inn så fort det er minusgrader. Barnet mitt var forøvrig også ute å lekte i -15 til -20 den vinteren han var 1,5 år gammel. Han koste seg han. Anonymous poster hash: 815b1...be7 Snodig, ettersom min 3-åring har gått i barnehagen siden han var 1 år, og der er de ute hver dag. Jeg har også passet på å være ute med ham i helger og ferier. Så lenge han hadde dagdupp sov han ute i all slags vær. Likevel frøs han altså så han gråt i -5 grader i dag... Anonymous poster hash: c4511...0d1 Da har han for lite klær på seg, og/eller han var for mye i ro. -5 grader er ikke så gale. Her var det -8 grader og skikkelg sur og kald vind, eneste stedet barna var kald var på nesen. De var i bevegelse i de 3 timene vi var ute. Anonymous poster hash: a7e47...195
Mother Gothel Skrevet 28. desember 2014 #21 Skrevet 28. desember 2014 (endret) Her er plenty snø, og fin. Vi er ikke så glad i å være ute. 9 åringen car ute tovrunder i dag sammen med venner. Men jeg gidder ikke ut. Hca skal jeg der?? Kjenner ikke naboene, er på hils men det er nok. Har ikke noe til felles med dem, liker ikke å være sammen med folk. Trives i eget selskap. Anonymous poster hash: c8473...3be Hoho, er du meg? Liker ikke folk og liker ikke livet utenfor husets fire vegger. Vi burde starte klubb! (Sånn sett bort i fra at da måtte man jo dratt på møter og truffet andre mennesker da. Men det var en hyggelig tanke..) Endret 28. desember 2014 av Mother Gothel
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2014 #22 Skrevet 28. desember 2014 For noe tull.... min 6 åring har vært ute å lekt i dag i - 10, og vi har ikke snø engang. Nå i stad hentet jeg han hos en venn, og da gikk vi hjem. Da var det kveld og -16. Han hadde på jakke, sko og lue. Døde ikke av den 20 min turen heller. Barn som er vant til å være ute tåler det. Barn som alltid blir holdt inne fra de er små reagerer veldig på kulde og skal inn så fort det er minusgrader. Barnet mitt var forøvrig også ute å lekte i -15 til -20 den vinteren han var 1,5 år gammel. Han koste seg han. Anonymous poster hash: 815b1...be7 Snodig, ettersom min 3-åring har gått i barnehagen siden han var 1 år, og der er de ute hver dag. Jeg har også passet på å være ute med ham i helger og ferier. Så lenge han hadde dagdupp sov han ute i all slags vær. Likevel frøs han altså så han gråt i -5 grader i dag... Anonymous poster hash: c4511...0d1 Da har han for lite klær på seg, og/eller han var for mye i ro.-5 grader er ikke så gale. Her var det -8 grader og skikkelg sur og kald vind, eneste stedet barna var kald var på nesen. De var i bevegelse i de 3 timene vi var ute. Anonymous poster hash: a7e47...195 Jah... vi akte uten stopp, og han gikk opp bakken selv mellom hver gang, så han var ikke mye i ro nei. To lag ull og vinterdress, trysilsokker med strikka ullsokker utenpå, viking vintersko, ullvanter + vintervotter og balaklava i ull. Nei -5 er ikke ille, det var jo poenget mitt, at han tydeligvis tåler lite kulde, UTEN at det er fordi han har blitt holdt inne som vedkommende over her påstod alltid er grunnen. Anonymous poster hash: c4511...0d1
ærlig talt Skrevet 28. desember 2014 #23 Skrevet 28. desember 2014 Hva legger du i kaldt da, HI? Her (indre østland) har det vært mellom -15 og -20 de siste dagene, og da synes jeg faktisk det er greit å ha ungene inne. http://www.klikk.no/foreldre/article533377.ece
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2014 #24 Skrevet 28. desember 2014 Vi (jeg og to av barna) hoster som gamle byggesjauere, og de to minste har fått kraftig eksem etter at det ble kaldere ute. I tillegg er vi tre med kuldeastma..... Håper på litt solskinn imorgen, da skal vi kle godt på oss og i hvert fall ta en liten tur ut. Vurderer å dra til lekeland etterpå :-) (Gleder meg til sommeren...... :-) ) Anonymous poster hash: de069...a0e
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2014 #25 Skrevet 28. desember 2014 Vi er lite ute. Barna er ikke spesielt glad i å være ute. Ski liker de virkelig ikke. Aking er greit, skøyter er heller ikke så gøy, men jeg prøver med minste iblant. Største er 13 år, så hun bestemmer jo selv nå. Anonymous poster hash: 49cb6...589 Min største er da 16, men får allikevel ikke bestemme alt selv. Jeg sier ofte at nå skal du ha deg frisk luft. Anonymous poster hash: c2a80...2b8 Stakkars "unge"! Anonymous poster hash: 47885...db9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå