BareMeg73 Skrevet 28. desember 2014 #1 Skrevet 28. desember 2014 3 aborter har jeg tatt. Alle tre graviditetene med han jeg er gift med. Vi har to barn fra før. Etter sist abort byttet jeg til p-ring. De 3 andre gangene ble jeg gravid på p-stav og spiral. Trodde ikke det kunne skje igjen. P-ring var like sikker s
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2014 #2 Skrevet 28. desember 2014 Som spiral sa de på sykehuset. Sulk altså. Fingeren glapp så jeg ble ikke anonym en gang. Anonymous poster hash: f0272...ac0
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2014 #3 Skrevet 28. desember 2014 Jeg blir også veldig lett gravid, men for meg er ikke abort et alternativ. Så vi har endt opp med fire barn Nå er vi sterilisert begge to, skal noe til å bli gravid da. Det skjer jo en sjelden gang at sterilisering svikter også, men at det skal svikte hos oss begge skal være umulig... Anonymous poster hash: e1b99...04c
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2014 #4 Skrevet 28. desember 2014 Abort var ikke et alternativ for meg heller. Men pga sykdom som har kommet til meg og diagnose på eldste barnet så føler jeg/vi at vi har nok med 2. Hi Anonymous poster hash: f0272...ac0
Chl85 Skrevet 28. desember 2014 #5 Skrevet 28. desember 2014 Her burde jo da enten du eller mannen , eller begge sterilisert seg? I min familie er de fleste kvinnene sånn.. Kan lukte på mannen også blir de gravide okke som. Ville virkelig vurdert sterilisering dersom hormonspiraler og p ringer ikke virker. Hvorvidt du skal beholde er opp til deg. Lykke til
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2014 #6 Skrevet 28. desember 2014 Jeg vet jo hva som må gjøres denne gangen og, om jeg vil eller ikke. Har tenkt på sterilisering. Men hadde ikke stolt på det heller om vi ikke var det begge to. Og jeg vet ikke om jeg tør... Hi Anonymous poster hash: f0272...ac0
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2014 #7 Skrevet 28. desember 2014 Jeg vet jo hva som må gjøres denne gangen og, om jeg vil eller ikke. Har tenkt på sterilisering. Men hadde ikke stolt på det heller om vi ikke var det begge to. Og jeg vet ikke om jeg tør... Hi Anonymous poster hash: f0272...ac0 Hva er det du er redd for med sterilisering? Det må vel være bedre enn gjentatte aborter? Anonymous poster hash: a7327...7d7
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2014 #8 Skrevet 28. desember 2014 Jeg er redd for plager i etterkant som jeg har hørt og lest om. På sykehuset sa de at både spiral og p-ring skulle være tilnærmet 100% sikker. Jeg skjønner egentlig ingenting og vet hverken hva jeg skal tenke eller tro. Pga mye styr og ståk har vi dessuten bare hatt sex 1 gang mellom menstruasjon og når jeg fant ut at jeg var gravid nå. Hi Anonymous poster hash: f0272...ac0
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2014 #9 Skrevet 28. desember 2014 Jeg er redd for plager i etterkant som jeg har hørt og lest om. På sykehuset sa de at både spiral og p-ring skulle være tilnærmet 100% sikker. Jeg skjønner egentlig ingenting og vet hverken hva jeg skal tenke eller tro. Pga mye styr og ståk har vi dessuten bare hatt sex 1 gang mellom menstruasjon og når jeg fant ut at jeg var gravid nå. Hi Anonymous poster hash: f0272...ac0 Det virker som hormonprevensjon ikke virker på deg. Selv ville jeg foretrukket sterilisering fremfor tilførsel av hormoner, men jeg tåler ikke hormonprevensjon så godt, blir sløv og uvel av det. Kan ikke mannen din sterilisere seg først, så ser dere om det holder? Anonymous poster hash: a7327...7d7
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2014 #10 Skrevet 28. desember 2014 Godt oppi årene er jeg jo og. Trodde det og skulle dempe sjansene for graviditet. - Ja selvsagt sammen med spiral og p-ring. Hi Anonymous poster hash: f0272...ac0
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2014 #11 Skrevet 28. desember 2014 Jeg er redd for plager i etterkant som jeg har hørt og lest om. På sykehuset sa de at både spiral og p-ring skulle være tilnærmet 100% sikker. Jeg skjønner egentlig ingenting og vet hverken hva jeg skal tenke eller tro. Pga mye styr og ståk har vi dessuten bare hatt sex 1 gang mellom menstruasjon og når jeg fant ut at jeg var gravid nå. Hi Anonymous poster hash: f0272...ac0 Hva slags plager har du hørt om da? Jeg er sterilisert selv og kjenner flere andre som er det, har aldri hørt om noen plager jeg... Så vidt jeg vet har ikke sterilisering en eneste bivirkning? Anonymous poster hash: e1b99...04c
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2014 #12 Skrevet 28. desember 2014 Hva med å få mannen din til å sterilisere seg, eller kanskje til og med begge siden du er så fruktbar. Anonymous poster hash: b4a17...1a5
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2014 #13 Skrevet 28. desember 2014 Ingen prevensjon er 100% sikker og om du tidligere har blitt gravid på prevensjon synes jeg du er naiv som stoler på at dette er godt nok. Her har dere 2 valg i fremtiden: sterilisasjon eller å avstå fra sex. Er ikke en sterilisasjon en bedre løsning psykisk enn gjentatte aborter? Og gjentatte aborter kan gi større plager enn en sterilisasjon. Anonymous poster hash: f1e28...4c1
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2014 #14 Skrevet 28. desember 2014 Det jeg har hørt er at man kan få lange menstruasjoner som er kraftige og smertefulle. Har en venninne som sier hun har fått det sånn. Men ja, noe må jo gjøres. Dette klarer jeg ikke å gå igjennom igjen. Hi Anonymous poster hash: f0272...ac0
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2014 #15 Skrevet 28. desember 2014 Det jeg har hørt er at man kan få lange menstruasjoner som er kraftige og smertefulle. Har en venninne som sier hun har fått det sånn. Men ja, noe må jo gjøres. Dette klarer jeg ikke å gå igjennom igjen. Hi Anonymous poster hash: f0272...ac0 Det er i tilfelle helt tilfeldig, menstruasjonen forandrer seg gjerne gjennom livet, ofte etter svangerskap eller andre ting som påvirker hormonene i kroppen. Venninnen din ville antagelig hatt en forandret mens på det tidspunktet av livet uavhengig av steriliseringen. Ved en sterilisering så rører de ikke livmoren, så det påvirker overhodet ikke mengden mens. De rører heller ikke eggstokkene, så eggløsning og hormoner rusler og går som det ville gjort uten steriliseringen også. Det eneste de gjør er at svi over og sy igjen egglederne og det påvirker ikke syklusen din i det hele tatt. Egglederne har ingen funksjon annet enn å være veien for egget fra eggstokk til livmor, menssmerter, mensmengde osv styres overhodet ikke av egglederne altså. Uansett kan du jo kontrollere mensen med p-piller eller andre hormonpreparater selv om du er sterilisert, men da har du et sikkerhetsnett om hormonprevensjonen svikter som den jo tydeligvis stadig gjør hos deg. Anonymous poster hash: e1b99...04c
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2014 #16 Skrevet 28. desember 2014 Så det er ingen evnt konsekvens av sterilisering? Anonymous poster hash: f0272...ac0
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2014 #17 Skrevet 28. desember 2014 Så det er ingen evnt konsekvens av sterilisering? Anonymous poster hash: f0272...ac0 Jo du kan ikke bli gravid og steriliseringen er veldig vanskelig å reversere. Komplikasjon er er sjeldende. Ta deg en googling og les kun "offisielle" sider. Anonymous poster hash: f1e28...4c1
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2014 #18 Skrevet 28. desember 2014 Kan man bli sterilisert samtidig som en abort? Huff jeg syns dette er så leit... å bli gravid bare mannen peker på meg burde jo vært et luksusproblem... Hi Anonymous poster hash: f0272...ac0
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2014 #19 Skrevet 28. desember 2014 Kan man bli sterilisert samtidig som en abort? Huff jeg syns dette er så leit... å bli gravid bare mannen peker på meg burde jo vært et luksusproblem... HiAnonymous poster hash: f0272...ac0 Skal dundrepe denne ungen også? hva med å ta ansvar? Hva med å være en mor? Hvis du "føler at det holder med to barn", har du ikke sex! Ingen prevensjonsmidler er 100% beskyttende. Men du, hvis dere steriliserer dere, bruker ppiller og kondomer, og også hopper av i svingen, skal det godt gjøres å bli gravid. Anonymous poster hash: 48796...5be
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2014 #20 Skrevet 28. desember 2014 Jeg regner med at du som svarte sist her bare er ute etter å provosere. Heldigvis klarer jeg å la være å bry meg. Se forøvrig øverst i tråden ang grunner til abort. hi Anonymous poster hash: f0272...ac0
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2014 #21 Skrevet 28. desember 2014 Kan man bli sterilisert samtidig som en abort? Huff jeg syns dette er så leit... å bli gravid bare mannen peker på meg burde jo vært et luksusproblem... Hi Anonymous poster hash: f0272...ac0 Det er to helt forskjellige inngrep, en kirurgisk abort er vel som en utskrapning mens en sterilisering blir gjort med kikkhull. Men spør, om du først skal i narkose er det jo god økonomi å gjøre begge deler samtidig. Du trenger helt klart dobbel beskyttelse, jeg hadde sterilisert meg og brukt hormoner i tillegg, da burde du være sikker. Anonymous poster hash: e1b99...04c
Gjest Skrevet 28. desember 2014 #22 Skrevet 28. desember 2014 Jeg har sterilisert meg, i forbindelse med ks. Og ingen plager i etterkant. Hatt store blødninger i all min tid og har fjernet livmoren i tillegg. Men det er da enklere for mannen og foreta et lite snitt! Og koster knapt 1000 kr hos en privat urolog. Utstyret funker like bra i etterkant forresten Husk at mannen minst må ha 30 tømminger, og levere sædprøve etter 3 mndr. Så husk beskyttelse i disse mnd!
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2014 #23 Skrevet 28. desember 2014 Hva koster sterilisering for kvinner? Og for menn? Hi Anonymous poster hash: f0272...ac0
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2014 #24 Skrevet 28. desember 2014 Mannen min skal sterilisere seg. I det offentlige var det ventetid til over sommeren ( og han ble henvist for et par mnd siden), men privat får han time i begynnelsen av januar. Koster mellom 3-4000 kr privat. Det er mye dyrere for kvinner, selv om det gjøres i det offentlige. Lykke til! Håper dere finner noe prevensjon som fungerer for dere. Anonymous poster hash: 9a5be...05a
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2014 #25 Skrevet 28. desember 2014 Er det i forbindelse med ks man får det dekket? Eller i forbindelse med abort? Hvis noen skulle lure så er ikke abort et lett valg. Føler ikke det ville vært rettferdig hverken for et nytt barn eller de som allerede er her, hvis vi valgte å gjennomføre en graviditet. Hi Anonymous poster hash: f0272...ac0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå