Anonym bruker Skrevet 27. desember 2014 #1 Skrevet 27. desember 2014 Vi skal flytte dit i januar og lurer på hvordan dere som bor der trives i Bergen? Er det noe sted som er bedre enn andre mtp skole/barnehage? 😊 lett å skaffe seg venner for store og små? Hi Anonymous poster hash: 4ebc6...f3b
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2014 #2 Skrevet 27. desember 2014 Er ikke fra Bergen, men studerte der og elsker byen:) Bønes og Fana er veldig fint med barn. Anonymous poster hash: 5a833...33f
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2014 #3 Skrevet 27. desember 2014 ... mye enklere å skaffe venner der enn i Oslo for eksempel. Anonymous poster hash: 5a833...33f
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2014 #4 Skrevet 27. desember 2014 Vått.... men fint:) Anonymous poster hash: 0bf76...d95
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2014 #5 Skrevet 27. desember 2014 Må innrømme at det skremmer meg å flytte dit. Kjenner ingen, vet ingenting om byen.. Snakker en annen dialekt, men må flytte pga jobb. Håper jo at Bergen er en flott by?😊 Hi Anonymous poster hash: 4ebc6...f3b
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2014 #6 Skrevet 27. desember 2014 Hvor skal dere bo? Anonymous poster hash: 93f07...76e
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2014 #7 Skrevet 27. desember 2014 Åsane 😊 bra plass? Anonymous poster hash: 4ebc6...f3b
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2014 #8 Skrevet 27. desember 2014 Åsane bra plass? Anonymous poster hash: 4ebc6...f3b Om dere har barnehagebarn, så prøv å skaffe dere plass i en liten barnehage i nærmiljøet. Det er flere store barnehager med barn som er fra hele bydelen (som er norges største og derfor stor og sammensatt). En liten barnehage vil gjøre det lettere å bygge nettverk i nærmiljøet. Anonymous poster hash: 0bf76...d95
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2014 #9 Skrevet 27. desember 2014 Koser oss veldig her, men litt lite tilbud til småbarn i sentrumssonen. For å være Norges neststørste by er det skuffende lite som skjer en vanlig lørdagsformiddag. Men samtidig et det kort vei til natur og fjellområder. Bor i Sædalen og det er utrolig vakkert her. Anonymous poster hash: cc4ab...e01
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2014 #10 Skrevet 27. desember 2014 Koser oss veldig her, men litt lite tilbud til småbarn i sentrumssonen. For å være Norges neststørste by er det skuffende lite som skjer en vanlig lørdagsformiddag. Men samtidig et det kort vei til natur og fjellområder. Bor i Sædalen og det er utrolig vakkert her. Anonymous poster hash: cc4ab...e01 Og da får dere med dere Barn i Byen så dere kan følge med? Syns vi har et greit tilbud, går blant annet mye på bibliotekets gratisforestillinger på søndager. Anonymous poster hash: 0bf76...d95
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2014 #11 Skrevet 27. desember 2014 Koser oss veldig her, men litt lite tilbud til småbarn i sentrumssonen. For å være Norges neststørste by er det skuffende lite som skjer en vanlig lørdagsformiddag. Men samtidig et det kort vei til natur og fjellområder. Bor i Sædalen og det er utrolig vakkert her.Anonymous poster hash: cc4ab...e01 Og da får dere med dere Barn i Byen så dere kan følge med? Syns vi har et greit tilbud, går blant annet mye på bibliotekets gratisforestillinger på søndager. Anonymous poster hash: 0bf76...d95 Ja, følger med på den. Synes igrunn at Bergen sentrum er ufattelig kjedelig for småbarnsfamilier. Sammenliknet med f.eks Oslo er det virkelig får steder å bare henge og slappe av med barna. Se bare på antall kafeer i Bergen: nesten ingen. Til og med Stavanger har større tilbud. Anonymous poster hash: cc4ab...e01
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2014 #12 Skrevet 27. desember 2014 Åsane er egentlig supert. Kort vei til sentrum, mange ulike fritidstilbud for barn, badeplasser, fine turmuligheter, mange kjøpesentre (dersom det er av interesse). Jeg har mange venninner som bor der og stortrives. Det er lettest å bli kjent med andre i nabolaget og selvfølgelig gjennom jobb. Lurt å gjøre en liten innsats selv : ) Sånn er det vel overalt. Anonymous poster hash: 6f756...f65
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2014 #13 Skrevet 27. desember 2014 Bergen er fantastisk!! Hvor skal dere bo? Støtter de som nevner liten barnehage. Anonymous poster hash: 6a96f...87e
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2014 #14 Skrevet 27. desember 2014 Koser oss veldig her, men litt lite tilbud til småbarn i sentrumssonen. For å være Norges neststørste by er det skuffende lite som skjer en vanlig lørdagsformiddag. Men samtidig et det kort vei til natur og fjellområder. Bor i Sædalen og det er utrolig vakkert her.Anonymous poster hash: cc4ab...e01 Og da får dere med dere Barn i Byen så dere kan følge med? Syns vi har et greit tilbud, går blant annet mye på bibliotekets gratisforestillinger på søndager. Anonymous poster hash: 0bf76...d95 Ja, følger med på den. Synes igrunn at Bergen sentrum er ufattelig kjedelig for småbarnsfamilier. Sammenliknet med f.eks Oslo er det virkelig får steder å bare henge og slappe av med barna. Se bare på antall kafeer i Bergen: nesten ingen. Til og med Stavanger har større tilbud. Anonymous poster hash: cc4ab...e01 Ikke mitt inntrykk av Stavanger, det har bedre uteliv men syns kafeene generellt er lite barnevennlige. Mye mer restirksjoner på å ta med barnevogn etc. Det de er mye bedre på er offentlige lekeplasser. Nå høres det ikke ut som det du er ute etter er kultur og natur, det er disse tilbudene vi bruker mest og er greit fornøyd med det. Anonymous poster hash: 0bf76...d95
Isola&Lille+julegave Skrevet 27. desember 2014 #15 Skrevet 27. desember 2014 Jeg elsker Bergen!! Hadde det ikke vært for alt regnet, hadde jeg flyttet tilbake! Reiser dit MINST 1 gang i året! Du kan glede deg! Vær aktiv, inviter på playdates, lunsj, kaffe, så får du deg nye venner
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2014 #16 Skrevet 27. desember 2014 Jeg koser meg i Åsane, men jeg har jo ingenting å sammenligne med.😊 Anonymous poster hash: 615be...957
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2014 #17 Skrevet 28. desember 2014 Elsker natur og er veldig aktiv både personlig og med barn! Liker å være sosial, og er veldig spent på hvordan miljøet er der 😊 Håper jo selvsagte at alt går fint for barna med å skaffe venner i nærmiljøet og på skole. Med så mye positiv tilbakemeldinger blir dette spennende 😉 Anonymous poster hash: 4ebc6...f3b
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2014 #18 Skrevet 28. desember 2014 Trives kjempe godt i Bergen. Bor faktisk i Åsane selv, og liker meg her:) Åsane er ganske stort da, så kommer ann på hvor du skal bo. Jeg synes Bergen er svært barnevennlig og at det er mange fine tilbud for småbarnsfamilier. Men dette går vel også litt på interesse. Vi tilbringer mye tid utendørs og Bergen har mye flott natur. Såfremt du skal jobbe eller studere, så tror jeg du kommer til å få et nettverk fort. Har inntrykk av at de fleste bergensere er åpen og lett å komme i kontakt med. Kjent for å tyte;) Anonymous poster hash: c238f...ce4
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2014 #19 Skrevet 28. desember 2014 Jeg bor også i Åsane, trives godt. Nær byen likevel utenfor. Alt du trenger av butikker og ikea og sånt, og fjell og fjell og sjø utenfor døren. Anbefaler på det hjerteligste gårdsbarnehagen på Hjortland! Hvor i Åsane skal du? Anonymous poster hash: 4ae25...4ea
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2014 #20 Skrevet 28. desember 2014 Jeg kommer fra Bergen men bor ikke der nå. Hadde det vært opp til meg så hadde jeg gjerne flyttet tilbake dit! Hærlige åpne mennesker med godt humør overalt! Og mye å finne på bare en sjekker opp litt i avisene og på nettet ol. :-) Alt foregår ikke i sentrumskjernen men gjerne i en bydel. Lykke til med å bo i verdens vakreste by! :-D Anonymous poster hash: fc6d9...2eb
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2014 #21 Skrevet 28. desember 2014 Jeg finner meg ikke til rette. Vi bor på Askøy og det er tipp topp for ungene men jeg trives ikke. Vanskelig å få venner. Anonymous poster hash: 60926...c65
trekkoppfugl Skrevet 28. desember 2014 #22 Skrevet 28. desember 2014 Koser oss veldig her, men litt lite tilbud til småbarn i sentrumssonen. For å være Norges neststørste by er det skuffende lite som skjer en vanlig lørdagsformiddag. Men samtidig et det kort vei til natur og fjellområder. Bor i Sædalen og det er utrolig vakkert her.Anonymous poster hash: cc4ab...e01 Og da får dere med dere Barn i Byen så dere kan følge med? Syns vi har et greit tilbud, går blant annet mye på bibliotekets gratisforestillinger på søndager. Anonymous poster hash: 0bf76...d95 Ja, følger med på den. Synes igrunn at Bergen sentrum er ufattelig kjedelig for småbarnsfamilier. Sammenliknet med f.eks Oslo er det virkelig får steder å bare henge og slappe av med barna. Se bare på antall kafeer i Bergen: nesten ingen. Til og med Stavanger har større tilbud. Anonymous poster hash: cc4ab...e01 Jeg bor mellom sentrum og åsane, men tilbringer stort sett helgene i sentrum! Barnas hus har teater og verksteder hver helg til en femtilapp. Cornerteateret har kjempefine barneforestillinger, bajazz har konserter for barn med artister som vanligvis spiller for voksne, det finnes flere idrettshaller som er åpne i helgene både i sentrum (møhlenpris) og i åsane-og dette er gratis. Massevis av loppemarkeder, museer og kafeer om man svet om dem. Og massevis av festivaler for små og store. min favorittkafe er bergen kaffebrenneri på møhlenpris, hvor de har sandkasse for barna. Etterpå kan du gå i åpen hall, på cornerteateret eller på teknisk museum, eller vilvitesenteret, eller i nygårdsparken. alt ligger i en klynge. i tillegg har du mange flotte turmuligheter både i åsane og i byfjellene de dagene været tillater det. været kan være tungt i starten, men etterhvert utvikler du den bergenske værhukommelsen, som gjør at du glemmer regnet så snart det blir sol... Velkommen til bergen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå