Anonym bruker Skrevet 27. desember 2014 #1 Skrevet 27. desember 2014 Jeg har to bekjente som jeg merker har en trang til å bli fremstilt som engler. De skriver til på FB som gjør at alle rundt gir de bekreftelsene de ønsker, det er bilder av engler og mye visdomsord. Noen flere som kjenner typen person igjen? Begge to jeg kjenner har vært innlagt med psykiske lidelser. Noen sammenheng? Anonymous poster hash: 7052e...aa9
MammantilNurket Skrevet 27. desember 2014 #2 Skrevet 27. desember 2014 Jeg er utvilsomt satan selv. Jeg er ved relativt god mental helse, forakter engler og dem som skriver visdomsord på Facebook. Tror faktisk at jeg ville ha foretrukket en vennligsinnet gærning ...
Novemberdama Skrevet 27. desember 2014 #3 Skrevet 27. desember 2014 Har flere slike "venner" på face jeg også og det stemmer det du sier. Samtlige av de er Nav'ere med psykiske plager.
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2014 #4 Skrevet 27. desember 2014 Har flere slike "venner" på face jeg også og det stemmer det du sier. Samtlige av de er Nav'ere med psykiske plager. Har de psykiske plager så er de jo syke, ikke navere! Skill mellom en naver (dvs. en som ikke gidder å jobbe, men ikke har noen fysiske eller psykiske plager som hindrer dem i å jobbe) og de som har plager/sykdom som gjør at de dessverre er avhengig av Nav for å leve. Det er himmelvidd forskjell på de to gruppene! Hvis du vet om så mange som er reelle navere så stiller jeg to spørsmål: - hvilken omgangskrets har du? - og hvorfor melder du ikke fra at det ikke er noe som hindrer disse personene fra å jobbe, da det de driver med trolig er en form for trygdesvindel? Anonymous poster hash: f1ec3...2ab
Gjest Antarctica Skrevet 27. desember 2014 #5 Skrevet 27. desember 2014 Har flere slike "venner" på face jeg også og det stemmer det du sier. Samtlige av de er Nav'ere med psykiske plager. Har de psykiske plager så er de jo syke, ikke navere! Skill mellom en naver (dvs. en som ikke gidder å jobbe, men ikke har noen fysiske eller psykiske plager som hindrer dem i å jobbe) og de som har plager/sykdom som gjør at de dessverre er avhengig av Nav for å leve. Det er himmelvidd forskjell på de to gruppene! Hvis du vet om så mange som er reelle navere så stiller jeg to spørsmål:- hvilken omgangskrets har du?- og hvorfor melder du ikke fra at det ikke er noe som hindrer disse personene fra å jobbe, da det de driver med trolig er en form for trygdesvindel? Anonymous poster hash: f1ec3...2ab Tror hun mener naver i betydningen "folk som får sitt livsopphold fra NAV". Om de snyter eller ikke er vel en avsporing fra denne tråden? Jeg ser en del av de klissete sitatene på Facebook, men syns at de også kommer fra mer vanlige folk med normale aktiviteter og normal omgangskrets. Engledyrking derimot, ser jeg nesten bare hos folk som sliter skikkelig.
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2014 #6 Skrevet 27. desember 2014 Jeg har hatt et jævlig liv fra jeg kom til denne verden, og sliter psykisk. Men jeg både jobber og studerer. Og overhodet ingen engler på min facebook. Kan gjerne komme med noen sitater iblant. Men halvparten av de er mer av den humoristiske typen. Jeg skriver vel heller lite på facebook. Anonymous poster hash: 8b8fa...4b0
Novemberdama Skrevet 27. desember 2014 #7 Skrevet 27. desember 2014 Har flere slike "venner" på face jeg også og det stemmer det du sier. Samtlige av de er Nav'ere med psykiske plager. Har de psykiske plager så er de jo syke, ikke navere! Skill mellom en naver (dvs. en som ikke gidder å jobbe, men ikke har noen fysiske eller psykiske plager som hindrer dem i å jobbe) og de som har plager/sykdom som gjør at de dessverre er avhengig av Nav for å leve. Det er himmelvidd forskjell på de to gruppene! Hvis du vet om så mange som er reelle navere så stiller jeg to spørsmål: - hvilken omgangskrets har du? - og hvorfor melder du ikke fra at det ikke er noe som hindrer disse personene fra å jobbe, da det de driver med trolig er en form for trygdesvindel? Anonymous poster hash: f1ec3...2ab Dette er, som jeg skrev "venner"... ser du tegnene foran og bak ordet? Ikke i min omgangskrets, for å si det slik. 2 av disse engledyrkerne er navere, dvs. de er alltid "syke" ett eller annet sted, og må derfor ha sykemelding eller litt aap. Jeg opererte ryggen for noen år siden og var da sykemeldt en lang periode, da navet jeg også. Fint om du hadde lagt ved en link til den offisielle definisjonen av 'nav'er', siden du tydeligvis sitter på den!
Mumua Skrevet 27. desember 2014 #8 Skrevet 27. desember 2014 Jeg har ett par sånne på facebook selv som driver å poster sånt. De er forøvrig ikke navere, men bare utrolig selvopptatte og med svært stort behov for å fremheve seg selv og ønsker å fremstå som noen som har levd veldig vanskelige liv og opplevd mye fælt uten faktisk å ha gjort det (kjenner begge ganske godt, har derfor ikke hjerte til å slette dem). Så det er faktisk mulig at man kan være håpløs uten å være naver med psykiske problemer
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 27. desember 2014 #9 Skrevet 27. desember 2014 (endret) Har flere slike "venner" på face jeg også og det stemmer det du sier. Samtlige av de er Nav'ere med psykiske plager. Har de psykiske plager så er de jo syke, ikke navere! Skill mellom en naver (dvs. en som ikke gidder å jobbe, men ikke har noen fysiske eller psykiske plager som hindrer dem i å jobbe) og de som har plager/sykdom som gjør at de dessverre er avhengig av Nav for å leve. Det er himmelvidd forskjell på de to gruppene! Hvis du vet om så mange som er reelle navere så stiller jeg to spørsmål: - hvilken omgangskrets har du? - og hvorfor melder du ikke fra at det ikke er noe som hindrer disse personene fra å jobbe, da det de driver med trolig er en form for trygdesvindel? Anonymous poster hash: f1ec3...2ab Dette er, som jeg skrev "venner"... ser du tegnene foran og bak ordet? Ikke i min omgangskrets, for å si det slik. 2 av disse engledyrkerne er navere, dvs. de er alltid "syke" ett eller annet sted, og må derfor ha sykemelding eller litt aap. Jeg opererte ryggen for noen år siden og var da sykemeldt en lang periode, da navet jeg også. Fint om du hadde lagt ved en link til den offisielle definisjonen av 'nav'er', siden du tydeligvis sitter på den! http://www.vg.no/nyheter/innenriks/aarets-nyord-aa-nave/a/10063514/ http://www.nrk.no/ho/unge-bruker-nav-stotte-til-friar-1.8053044 Endret 27. desember 2014 av den perfekte mor
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2014 #10 Skrevet 27. desember 2014 Herregud... dette er ikke en diskusjon om navere. Men om personlighetstyper som har behov for å være "engler". Anonymous poster hash: 7052e...aa9
Novemberdama Skrevet 27. desember 2014 #11 Skrevet 27. desember 2014 Har flere slike "venner" på face jeg også og det stemmer det du sier. Samtlige av de er Nav'ere med psykiske plager. Har de psykiske plager så er de jo syke, ikke navere! Skill mellom en naver (dvs. en som ikke gidder å jobbe, men ikke har noen fysiske eller psykiske plager som hindrer dem i å jobbe) og de som har plager/sykdom som gjør at de dessverre er avhengig av Nav for å leve. Det er himmelvidd forskjell på de to gruppene! Hvis du vet om så mange som er reelle navere så stiller jeg to spørsmål: - hvilken omgangskrets har du? - og hvorfor melder du ikke fra at det ikke er noe som hindrer disse personene fra å jobbe, da det de driver med trolig er en form for trygdesvindel? Anonymous poster hash: f1ec3...2ab Dette er, som jeg skrev "venner"... ser du tegnene foran og bak ordet? Ikke i min omgangskrets, for å si det slik. 2 av disse engledyrkerne er navere, dvs. de er alltid "syke" ett eller annet sted, og må derfor ha sykemelding eller litt aap. Jeg opererte ryggen for noen år siden og var da sykemeldt en lang periode, da navet jeg også. Fint om du hadde lagt ved en link til den offisielle definisjonen av 'nav'er', siden du tydeligvis sitter på den! http://www.vg.no/nyheter/innenriks/aarets-nyord-aa-nave/a/10063514/ http://www.nrk.no/ho/unge-bruker-nav-stotte-til-friar-1.8053044 Jeg tror veldig mange bruker ordet naver om godt voksne også.
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2014 #12 Skrevet 27. desember 2014 Den verste mobberen, som gjorde min skolegang til et helvete. Hun strør om seg meg floskler om å behandle alle godt, anti mobbing osv. For meg blir det bare patetisk. Jeg tenkte en stund at hun sikkert hadde endret seg, men jeg har fått nyere eksempler på at man ikke bør krysse hennes vei.. Anonymous poster hash: 4a594...38d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå