Gå til innhold

De som har ADHD, reagerer de annerledes på alkohol enn andre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei venninne med ADHD (sliter først og fremst med konsentrasjonen). Hun er verdens roligste og snilleste person edru, men når hun drikker har hun 0 kontroll.

Går omtrent ikke an å holde en samtale med henne, hun får black out, og klarer ikke å styre alkoholinntaket.

Bare lurer på om dette har med diagnosen å gjøre, eller om det er helt tilfeldig 😉

Anonymous poster hash: b87a6...541

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det er en sammenheng der.. 
Vet at mange med adhd (gutter som oftest, men jenter også) mister kontroll når de er overstadig beruset. Blir voldelige og sinte og klarer ikke å beherske seg selv.

Anonymous poster hash: 264e6...342
Skrevet

Jeg har en venninne som er på akkurat samme måte...

Anonymous poster hash: b65df...ef1

Skrevet

Har ei venninne med ADHD (sliter først og fremst med konsentrasjonen). Hun er verdens roligste og snilleste person edru, men når hun drikker har hun 0 kontroll.

Går omtrent ikke an å holde en samtale med henne, hun får black out, og klarer ikke å styre alkoholinntaket.

Bare lurer på om dette har med diagnosen å gjøre, eller om det er helt tilfeldig

Har ikke med diagnosen å gjøre.

Da har hun ADHD, pluss et anlegg for alkoholisme.

Anonymous poster hash: ae4ed...15b

Skrevet

Jeg har en venninne som er på akkurat samme måte...

Anonymous poster hash: b65df...ef1

Ja og hun har adhd?

Skrevet

Usikker, men mener at en jeg kjente i ungdommen slet med at alkoholen svekket effekten av medisinene. Han var veldig hardt rammet og gjorde mange rare ting i den tilstanden.

Anonymous poster hash: be414...4b7
Skrevet

Alkohol demper ofte ADHD uroen.

Anonymous poster hash: eaf8a...bf5

Skrevet

Jeg har ADHD, og blir ikke hyper eller oppfører meg så veldig annerledes. Blir jo selvfølgelig mer happy, og danser mer og sånn. Men det gjør jo de fleste. Har en fetter som har ADHD og, han blir heller ikke spesielt utagerende i fylla, blir vel som de fleste andre.

Anonymous poster hash: 70e76...138
Skrevet

Jeg har adhd og blir ikke sånn. Det gjør heller ikke de fleste andre jeg kjenne med diagnosen.

Skrevet

Jeg blir ikke slik. Bruker hun medisiner? Det kan ev være forklaringen. Eller kanskje hun bare drikker for mye?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...