Gå til innhold

Hva foretrekker du: vannfast eller vanlig mascara?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er vant til å bruke vannfast mascara. Men føler meg ofte litt tørr og sår i øynene. Er den som ikke er vannfast kanskje mer skånsom for øynene...? Kan hende grunnen også er at jeg har hatt mascaraen min en stund, og at den er klar for å byttes ut....

Anonymous poster hash: dcfae...03b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vannfast siste ti årene iallefall.

Anonymous poster hash: dd3cb...4bd
Skrevet

Vanlig

Anonymous poster hash: 0276b...b9c

Skrevet

Vanlig

Anonymous poster hash: e35d8...55a

Skrevet

Vanlig. Jeg får så korte vipper av vannfast grunnet slitasjen når man fjerner den. Vanlig mascara bare skyller jeg av.

Skrevet

vanlig. Synes vippene mine har blitt mye finere etter at jeg sluttet med vannfast :)

Skrevet

Vanlig. Mildere mot hud og vipper.

Skrevet

Jeg bruker den fra Clinique som egentlig er vanlig, men som er "vannfast" likevel. Den kan vaskes av med vann som er 38 grader. Jeg bruker aldri så varmt vann på huden rundt øynene, går likevel helt fint å vaske den bort bare med vann.

Den renner aldri om jeg går ute i regn eller lignende.

Jeg blir også veldig tørr og irritert på øynene om jeg må bruke sminkefjerner, så har gitt opp det.

Kan hende du må spørre dem i butikken og få dem til å dobbelsjekke hvilken av Clinique maskaraene som kan vaskes bort ved 38 grader, for ofte vet de det ikke. (Clinique har vanlig vannfast, ikke vannfast og den som jeg har snakket om nå som altså ikke er vannfast, lar seg vaske av bare med vann, men likevel oppfører seg som en vannfast.)

Anonymous poster hash: fd9ab...f30
Skrevet

Vanlig. Vannfast sliter enormt på vippene mine .

Skrevet

Vanlig, vannfast sliter på vippene mine og dessuten gjør det vondt å få i øynene når jeg vasker vekk.

Skrevet

Vannfast. Jeg bruker vippetang og hvis jeg tar på vanlig mascara så detter vippene ned igjen 😯

Skrevet

Tubemascara. For den smitter eller drysser ikke samtidig som den fjernes enkelt i lunkent vann.

Skrevet

Vanlig, mildere mot vippene:)

Anonymous poster hash: fd0cf...419

Skrevet

Tubemascara. For den smitter eller drysser ikke samtidig som den fjernes enkelt i lunkent vann.

Er ikke all mascara tubemascara?

Anonymous poster hash: b7643...230

Skrevet

Vannfast.

Men når jeg kjøpte ny nå før jul sa damen at jeg burde bruke vanlig, for jeg hadde visst så lite øyevipper og jeg fikk rynker av sminkefjerner/vannfast mascara..

Alltid fått skryt for flotte vipper. Så jeg ble i grunn litt fornærma :P

Skrevet

Vannfast.

Men når jeg kjøpte ny nå før jul sa damen at jeg burde bruke vanlig, for jeg hadde visst så lite øyevipper og jeg fikk rynker av sminkefjerner/vannfast mascara..

Alltid fått skryt for flotte vipper. Så jeg ble i grunn litt fornærma :P

Rynker av sminkefjerner?

Da har man hørt det også, litt av en ekspertuttalelse 😆

Anonymous poster hash: 408af...153

Skrevet

Nei, langt ifra.
Skrevet

Nei, langt ifra.

Opplys meg da :)

Skrevet

Vanlig.

Forsøkt vannfast men ble jo bare enda mer svar under øynene av det enn vanlig.i

Anonymous poster hash: 19d10...a50

Skrevet

Nei, langt ifra.

Opplys meg da :)

Jeg bruker Sensai sin. Står om det her:

http://beautysavings.net/blog/post/Best-Tube-Mascaras-You-Cant-Live-Without

Du kan sove med den på, grine eller hva som helst, den smitter ikke av, og den vaskes av med varmt vann på litt bomull.

Skrevet

Ikke vannfast i alle fall. Syns den er klumpete, stiv og ekkel, og tar en halvtime å få av. Har færre vipper igjen for hver kveld hvis jeg bruker vannfast mascara i en uke.

Anonymous poster hash: b2e53...7e0

Skrevet

Vannfast. Kan ikke bruke vanlig, da faller vippene mine ned. Jeg farger vippene så til daglig bruker jeg bare vippetang. Bruker maskara når jeg vil ha de litt fyldigere. Har brukt vannfast i over 10 år, har laaange, fyldige vipper. Så at vannfast sliter på vippene er tull for min del.

Anonymous poster hash: ebf24...752

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...