Gå til innhold

Mulig svindel av min konto?? eller hva er dette`?

Anbefalte innlegg

Skrevet

transaksjon som er ukjent for min del og dette kommer opp i nettbanken: vistapay.eu Reservert transaksjon 

Anonymous poster hash: e9b08...2b1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du bestilt tur? Hotell og slik reserverer gjerne et beløp...

Skrevet

Hei! Fant du ut av noe her?? Oppdaget idag det samme på min konto :/

• 4 uker senere...
Skrevet

Sperr kortet med en gang!! Det var reklamasjon på Facebook om å kjøpe gavekort på 100 kroner til 10 kroner og dersom du gjorde det har du egentlig godtatt et abbonement på noe som heter Vistacloud. Dette har skjedd meg også. Du må sende dem mail og si at du skal SI OPP med en gang (vistacloud) og evt melde reklamasjon til banken for å kanskje få tilbake pengen. Jeg har også anmeldt dem til forbrukerombudet og skal politianmelde også hvis jeg ikke får tilbake pengene. 

Skrevet

Husk også når du skal anmelde dem å si ifra klart og tydelig om at du IKKE har fått noe gavekort. Det kan godt hende at det sto et eller annet sted i lite skrift at du tegnet abbonement, men du har uansett ikke fått det du egentlig har krav på.

Skrevet

Sperr kortet med en gang!! Det var reklamasjon på Facebook om å kjøpe gavekort på 100 kroner til 10 kroner og dersom du gjorde det har du egentlig godtatt et abbonement på noe som heter Vistacloud. Dette har skjedd meg også. Du må sende dem mail og si at du skal SI OPP med en gang (vistacloud) og evt melde reklamasjon til banken for å kanskje få tilbake pengen. Jeg har også anmeldt dem til forbrukerombudet og skal politianmelde også hvis jeg ikke får tilbake pengene. 

Hei

De har gjort det samme med meg, holder på med å få dette overstått. Sa at fikk ingen gavekort, dersom dette er mere enn grunn for at avtale som sikkert var skrevet med de urimelig små bokstaver er brutt. Siden de heller ikke har holdt på med avtale ved å ikke sende den selve gavekort. De er svindlere, folk bør holde seg lang unna slike kampanjer.

Tok også kontakt med gavekort bedrift de "forsøk" å late å selge, det var H&M gavekort på 10 kr. Og H&M har ikke tilatt de utsalg av produkter sin, dessuten dette vistacloud som jeg antyder er den samme virksomhet som vistapay.eu holder på med å stjele fra folk ved å bruke upålitelig kilde. H&M, forbrukerråd, banken og politi har blitt opplyst om dette!

Ikke glem å logge deres på vistacloud, be om passord, jeg måtte gjøre dette siden har aldri fått noenting(mail eller brev) fra dem fra før. Men de har deres e-post i liste sin. Dersom trykk på be om passord, og logge deres inn og avslutte abonnement før saken bli enda større.

Skrevet

Forresten, fant at det er flere som har blitt lurt av dette virksomhet. De har domene på Facebook og selger også gavekort fra norwegian og mcdonalds, alt på 10 kr. Hvis noen av deres tenker å åpne en straffbar saken mot dem, jeg vil gjerne bidra med det.

Fly forbanna på slik mennesker!

Skrevet

Hvis det høres for bra ut til å være sant....? Da er det det. Naivt av dere. MEN jeg ser ikke ned på dere altså

Anonymous poster hash: 01b52...1db

Skrevet

Har dere lagt inn kortopplysningene deres på en side/annonse på Facebook?

Anonymous poster hash: 25724...dc9

Skrevet

Hvis det høres for bra ut til å være sant....? Da er det det. Naivt av dere. MEN jeg ser ikke ned på dere altså

Anonymous poster hash: 01b52...1db

Vi lagt ut  innlegg he rinne for å søke løsning på hva som rammet oss. Samt advarer andre mot nett svindel. Det er unødvendige med slik kommentarer som dine.

Du vet aldri når du vil være også et offer for svindel, din kommentar er arrogant.

Vennligst ikke kommenterer de som ikke har noe konstruktivt å bidra. 

Skrevet

Jeg har nå fått tilbake pengene jeg betalte til vistapay, så det funker å melde ifra til banken (jeg bruker DnB) :)

• 2 uker senere...
Skrevet

Meld fra til banken og be om å få refusjonsskjema til å søke om å få tilbake pengene. Dette refusjonsskjemaet går også til Visa, VistaCloud/Vistapay får da en klage, og banken sier at om flere klager vil de få fjernet betalingsløsningen sin!

• 4 uker senere...
Skrevet

Dette har skjedd med meg også! Lurte litt på hva det var i forrige mnd, men nå har de trukket over 400,- fra meg for andre gang...

Kan noen fortelle meg akkurat hva jeg må gjøre? Hvilken side må jeg gå inn på for å avslutte abbonement? Skal jeg anmelde det? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...