Anonym bruker Skrevet 27. desember 2014 #1 Skrevet 27. desember 2014 Om det aldri går for deg? Ny mann. Anonymous poster hash: bb982...c2d
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2014 #2 Skrevet 27. desember 2014 De fleste menn er bare opptatt av at det går for dem, opplever jeg? Anonymous poster hash: 3aa7f...d78
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2014 #3 Skrevet 27. desember 2014 Det burde i alle fall være ett nederlag for dem om de ikke klarer å gi dama orgasme. Anonymous poster hash: e7a20...78e
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2014 #4 Skrevet 27. desember 2014 Tror de fleste menn vil føle litt på d ja... Tror de fleste menn setter damas orgasme foran sin Og jeg mener de FLESTE, dvs at her vil være damer som IKKE opplever d... Generalisering har lite med ens EGNE personlige erfaringer å gjøre! Anonymous poster hash: e33c0...49c
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2014 #5 Skrevet 27. desember 2014 Var redd for det ja. Jeg hadde ikke dette problemet med eks, men dette er så nytt så mye følelser og kun den andre jeg er med. Kjenner dette stresser meg, redd han går lei. Anonymous poster hash: bb982...c2d
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2014 #6 Skrevet 27. desember 2014 Mannen min er veldig opptatt av at jeg og kommer. Han er flink til å gi. Tar det ikke akkurat som et nederlag om jeg ikke gjør det, men lurer ev på hvorfor og hva han kan gjøre annerledes. Jeg har ikke erfaring med andre enn han, men er svært fornøyd med at han ikke bare er ego i senga. Anonymous poster hash: 9d3d1...47f
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2014 #7 Skrevet 27. desember 2014 Det burde i alle fall være ett nederlag for dem om de ikke klarer å gi dama orgasme. Anonymous poster hash: e7a20...78e Det er da ikke slik at det kun er mannen som er ansvarlig for å gi dama orgasme. Dama er minst like ansvarlig for sin egen orgasme, og i større grad enn mannen også. I et nytt forhold så kan det ta tid å bli kjent med hverandre og bli trygg nok på hverandre til å slappe nok av slik at man får orgasme. Kvinner er ulike der hvor mye/lite som skal til. Hvis kvinnen f.eks. ikke får orgasme uten at klitoris stimuleres så er det ikke rart hun ikke får orgasme hvis hun aldri gjør mannen oppmerksom på dette. Hvis det er bestemte stillinger hun lettere får orgasme i og ikke formidler dette til manne, så er det også hennes ansvar. Eneste grunnen jeg kan se for at mannen skal føle skyld er hvis han kjører en egotripp i senga, ikke er oppmerksom på hva som er godt for dama, ikke tar seg tid til å lære hva som er godt for dama til tross for at dama formidler det til ham. Et nederlag i så fall? Nei, mer riktig å i så fall si at han er egoistisk. Om dama ikke får orgasme i begynnelsen fordi hun trenger tid på å bli kjent med mannen også seksuelt, da er det på ingen måte et nederlag for mannen, og det er det også viktig at dama formidler til mannen slik at han ikke begynner å føle det slik. Som i så mange andre sammenhenger så er god kommunikasjon kjernen til masse godt. Det tok meg mange år å innse at når alt kommer til alt så er jeg selv ansvarlig for mine egne orgasmer. Det er mitt ansvar å formidle til mannen hva som er godt for meg, hva som ikke er det, og hva som er ekstra godt. Hva jeg ikke tenner på og hva som virkelig tenner meg. Hvis jeg ikke formidler hva som er riktig for meg så må jeg bare regne med at mange menn vil fortsette å gjøre det som har vært godt for tidligere damer. Noen ganger kan det være riktig for meg også, men som regel så må tilpasninger til. Kunsten er å være åpen om ting, og ikke minst at begge respektere at begge kan være sårbare slik at man ikke sier "nå gjør du feil", men "det er så utrolig godt når du gjør det slik eller slik". Ta ansvar selv, og ikke la mannen føle det som et nederlag fordi du ikke får orgasme - det er raskeste vei til å ødelegge sexlivet. Ingen liker å føle seg utilstrekkelig! Ofte også lurt å snakke om hva man liker og ikke liker i en situasjon hvor man ikke er avkledd og midt i det, men heller en gang begge er avslappet, fullt påkledd og har tid og lyst til å snakke. Anonymous poster hash: 0fb91...73c
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2014 #8 Skrevet 27. desember 2014 Er jo på den måten han her også.ekstrem god på å gi. Sa sist at det er synd på meg.. Tror rett og slett jeg ikke helt klarer å slappe av enda. Hi Anonymous poster hash: bb982...c2d
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2014 #9 Skrevet 27. desember 2014 Det burde i alle fall være ett nederlag for dem om de ikke klarer å gi dama orgasme. Anonymous poster hash: e7a20...78e Det er da ikke slik at det kun er mannen som er ansvarlig for å gi dama orgasme. Dama er minst like ansvarlig for sin egen orgasme, og i større grad enn mannen også. I et nytt forhold så kan det ta tid å bli kjent med hverandre og bli trygg nok på hverandre til å slappe nok av slik at man får orgasme. Kvinner er ulike der hvor mye/lite som skal til. Hvis kvinnen f.eks. ikke får orgasme uten at klitoris stimuleres så er det ikke rart hun ikke får orgasme hvis hun aldri gjør mannen oppmerksom på dette. Hvis det er bestemte stillinger hun lettere får orgasme i og ikke formidler dette til manne, så er det også hennes ansvar. Eneste grunnen jeg kan se for at mannen skal føle skyld er hvis han kjører en egotripp i senga, ikke er oppmerksom på hva som er godt for dama, ikke tar seg tid til å lære hva som er godt for dama til tross for at dama formidler det til ham. Et nederlag i så fall? Nei, mer riktig å i så fall si at han er egoistisk. Om dama ikke får orgasme i begynnelsen fordi hun trenger tid på å bli kjent med mannen også seksuelt, da er det på ingen måte et nederlag for mannen, og det er det også viktig at dama formidler til mannen slik at han ikke begynner å føle det slik. Som i så mange andre sammenhenger så er god kommunikasjon kjernen til masse godt. Det tok meg mange år å innse at når alt kommer til alt så er jeg selv ansvarlig for mine egne orgasmer. Det er mitt ansvar å formidle til mannen hva som er godt for meg, hva som ikke er det, og hva som er ekstra godt. Hva jeg ikke tenner på og hva som virkelig tenner meg. Hvis jeg ikke formidler hva som er riktig for meg så må jeg bare regne med at mange menn vil fortsette å gjøre det som har vært godt for tidligere damer. Noen ganger kan det være riktig for meg også, men som regel så må tilpasninger til. Kunsten er å være åpen om ting, og ikke minst at begge respektere at begge kan være sårbare slik at man ikke sier "nå gjør du feil", men "det er så utrolig godt når du gjør det slik eller slik". Ta ansvar selv, og ikke la mannen føle det som et nederlag fordi du ikke får orgasme - det er raskeste vei til å ødelegge sexlivet. Ingen liker å føle seg utilstrekkelig! Ofte også lurt å snakke om hva man liker og ikke liker i en situasjon hvor man ikke er avkledd og midt i det, men heller en gang begge er avslappet, fullt påkledd og har tid og lyst til å snakke. Anonymous poster hash: 0fb91...73c Lurt,skal jammen ta den praten utenom senga😉takk. Anonymous poster hash: bb982...c2d
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2014 #10 Skrevet 27. desember 2014 Er jo på den måten han her også.ekstrem god på å gi. Sa sist at det er synd på meg.. Tror rett og slett jeg ikke helt klarer å slappe av enda. Hi Anonymous poster hash: bb982...c2d Lurt,skal jammen ta den praten utenom sengatakk. Anonymous poster hash: bb982...c2d Gjør det. Min eks og jeg gjorde det - selv om vi "fikk det til" på første forsøk. Likevel valgte vi å snakke en del om det utenom senga også. Som regel var begge helt edrue også under disse samtalene, av og til hadde vi tatt litt rødvin først. Jeg har aldri kommunisert så godt med noen mann når det kom til det seksuelle - og heller aldri vært i nærheten av å ha et så godt sexliv som det han og jeg hadde. Mye fordi vi snakket sammen og det ble null stress på det. Ofte endte slike samtaler med at vi havnet i seng, men ikke alltid. Når vi hadde lært hverandre bedre å kjenne så kunne vi også ha en sexprat innimellom, høre om det var noe den andre likte spesielt godt, om det var noe annet vi skulle prøve, om det var noe vi savnet osv. I begynnelsen av forholdet så var det bl.a. vanskelig for ham å tolke mine signaler fordi jeg er en av de som er mer stille i senga, spesielt i begynnelsen av et forhold. Han hadde til og med vansker med å få med seg at jeg faktisk fikk orgasmer innimellom fordi jeg ofte ikke lager særlig lyder. Viste seg da at jeg var stooorfornøyd, han var frustrert fordi han trodde jeg ikke fikk orgasmer, og følte på det. Etter å ha snakket sammen ble det lettere for ham å tyde nyansene i mine signal, og da ble det enklere for ham å gjøre det enda bedre for meg. I tillegg så ble jeg flinkere til å si fra, noe jeg ikke var særlig god på tidligere. Så prat med ham! Du skriver at han er veldig god på å gi også i senga, da er det viktig at du formidler det til ham. Fortell ham at det ikke er noe med ham, bare du som trenger ekstra tid til å slappe av nok til å få orgasme, men at du likevel tenner masse på ham og har det godt når dere har sex. Tenk også litt gjennom hva du selv tror hemmer deg fra å få orgasme nå (du sier det jo egentlig selv, du ikke greier å slappe helt av enda). Tenk etter om det er noe som kan gjøre det lettere for deg å slappe av eller noe annet dere kan gjøre som kan gjøre at det blir enklere for deg? Anonymous poster hash: 0fb91...73c
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2014 #11 Skrevet 27. desember 2014 Er jo på den måten han her også.ekstrem god på å gi. Sa sist at det er synd på meg.. Tror rett og slett jeg ikke helt klarer å slappe av enda. Hi Anonymous poster hash: bb982...c2d Lurt,skal jammen ta den praten utenom sengatakk. Anonymous poster hash: bb982...c2d Gjør det. Min eks og jeg gjorde det - selv om vi "fikk det til" på første forsøk. Likevel valgte vi å snakke en del om det utenom senga også. Som regel var begge helt edrue også under disse samtalene, av og til hadde vi tatt litt rødvin først. Jeg har aldri kommunisert så godt med noen mann når det kom til det seksuelle - og heller aldri vært i nærheten av å ha et så godt sexliv som det han og jeg hadde. Mye fordi vi snakket sammen og det ble null stress på det. Ofte endte slike samtaler med at vi havnet i seng, men ikke alltid. Når vi hadde lært hverandre bedre å kjenne så kunne vi også ha en sexprat innimellom, høre om det var noe den andre likte spesielt godt, om det var noe annet vi skulle prøve, om det var noe vi savnet osv. I begynnelsen av forholdet så var det bl.a. vanskelig for ham å tolke mine signaler fordi jeg er en av de som er mer stille i senga, spesielt i begynnelsen av et forhold. Han hadde til og med vansker med å få med seg at jeg faktisk fikk orgasmer innimellom fordi jeg ofte ikke lager særlig lyder. Viste seg da at jeg var stooorfornøyd, han var frustrert fordi han trodde jeg ikke fikk orgasmer, og følte på det. Etter å ha snakket sammen ble det lettere for ham å tyde nyansene i mine signal, og da ble det enklere for ham å gjøre det enda bedre for meg. I tillegg så ble jeg flinkere til å si fra, noe jeg ikke var særlig god på tidligere. Så prat med ham! Du skriver at han er veldig god på å gi også i senga, da er det viktig at du formidler det til ham. Fortell ham at det ikke er noe med ham, bare du som trenger ekstra tid til å slappe av nok til å få orgasme, men at du likevel tenner masse på ham og har det godt når dere har sex. Tenk også litt gjennom hva du selv tror hemmer deg fra å få orgasme nå (du sier det jo egentlig selv, du ikke greier å slappe helt av enda). Tenk etter om det er noe som kan gjøre det lettere for deg å slappe av eller noe annet dere kan gjøre som kan gjøre at det blir enklere for deg? Anonymous poster hash: 0fb91...73c Vi har kun hatt sex 8 ganger, er ikke sammen men gode venner. Ingen av oss har andre. Er gode på å prate etter sex, men burde snu litt på den. Alltid vært edru sammen, kanskje på tide med ett glass vin? Jeg ble jo overrasket over meg selv,burde ikke vært problem for meg. Takk igjen for gode råd. Anonymous poster hash: bb982...c2d
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2014 #12 Skrevet 27. desember 2014 Vi har kun hatt sex 8 ganger, er ikke sammen men gode venner. Ingen av oss har andre.Er gode på å prate etter sex, men burde snu litt på den. Alltid vært edru sammen, kanskje på tide med ett glass vin? Jeg ble jo overrasket over meg selv,burde ikke vært problem for meg. Takk igjen for gode råd. Anonymous poster hash: bb982...c2d Rødvin kan være undervurdert Kanskje problemet for deg ligger i at dere ikke er sammen? Ikke alltid alt er logisk mtp. hva man føler. Selv om dere ikke er sammen så kan det være helt greit å ha sex med hverandre, men noen ganger så er ikke følelsene helt enig i det. Etter at det ble slutt med min eks så har jeg unngått å ha sex med andre fordi jeg har følt at jeg trolig ikke ville greid å få orgasme, mest fordi hodet og følelsene ikke ville vært helt samkjørte. I hodet og med kroppen vil jeg ha sex.... har abstinenser så det holder! ... men følelsene har stoppet meg, selv om jeg heller ikke vil ha ham tilbake lenger. Nå begynner jeg å tenke at jeg kan ha sex igjen, men nå er problemet å finne en mann jeg faktisk vil ha sex med Uansett - lykke til videre! Håper dere finner ut av det. Virker som om dere har gode forutsetninger for det i hvert fall Anonymous poster hash: 0fb91...73c
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2014 #13 Skrevet 27. desember 2014 Men er det mannens oppgave å gi oss kvinner orgasme egentlig? Jeg bare spør? For meg sitter mye i hodet. Jeg kommer alltid. Men jeg kjenner meg selv veldig godt, og tankens kraft er sterk:) Jeg er ikke avhengig av at mannen må gjøre sånn og slikt for at jeg skal komme.. Men vi har alltid snakket mye om sex, og har veldig bra kjemi, så sexen har i alle år vært super. Men skjønner folk er forskjellige. Hvis man ønsker noe, eller trenger en viss type stimuli for å få orgasme må man jo bare si i fra til partneren sin! Snakke om hva man liker og ikke- begge veier, og det er klart når man blir tryggere på hverandre hjelper jo det:-) Anonymous poster hash: 047ea...7d1
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2014 #14 Skrevet 27. desember 2014 Ikke mannens ansvar. Med eks Fikk jeg flere orgasmer på rad. Kjenner at jeg kommer nærmere nå.. Gleder meg til vin kveld😉 Anonymous poster hash: bb982...c2d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå