Anonym bruker Skrevet 27. desember 2014 #1 Skrevet 27. desember 2014 Diskuterer med ei venninne. Hun mener man mååå legge på seg om man spiser julegodt, sjokolade, julemat osv 4 dager på rad. Når du vanligvis lever sunt. Hva mener dere? MÅ man legge på seg? Anonymous poster hash: 09922...ed6
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2014 #3 Skrevet 27. desember 2014 Jeg vet at jeg legger på meg av å spise snop / drittmat flere dager på rad. Anonymous poster hash: 8e5d8...7ef
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2014 #4 Skrevet 27. desember 2014 Selvfølgelig MÅ man ikke. Jeg har overspist nå i jula, særlig har jeg spist mye nonstop (for ikke å snakke om mengden ribbe jeg spiste til jul, kalkun en annen dag, og annen god mat de andre dagene). Jeg er gravid, men har ikke lagt på meg fem gram engang. Jeg vet av erfaring at jeg vanligvis legger på meg litt i jula, men så spiser jeg normalt noen dager, så er vekta tilbake der den var opprinnelig. Det setter seg aldri for godt. Anonymous poster hash: 1e52e...96c
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2014 #5 Skrevet 27. desember 2014 Ikke alle som legger så lett på seg. Så man må ikke. Jeg legger på meg desverre.. Anonymous poster hash: d7843...2cf
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2014 #6 Skrevet 27. desember 2014 D er mellom nyttår og jul man legger på seg, IKKE mellom jul og nyttår!! Første 2-3 kg man går opp, eller ned, er stort sett væske uansett... Anonymous poster hash: d5b60...ba7
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2014 #7 Skrevet 27. desember 2014 Jeg legger på meg bare jeg ser på tomme kalorier. Min mann er tynn som en strek selv om han spiser 4 ganger så mye som meg. Så nei, man MÅ ikke legge på seg. Anonymous poster hash: 761be...d03
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 27. desember 2014 #8 Skrevet 27. desember 2014 (endret) om inntaket er større enn forbruket går man opp i vekt. Noen spiser mindre av "vanlig" mat når de øker inntaket av snop og kaker, og går derfor ikke opp i vekt. Andre er mer aktive enn vanlig, de går turer, på ski, leker osv. (for ikke å snakke om alle rundene rundt juletreet! ) Jeg pleier ikke å legge på meg til jul. Når jeg spiser mer snop blir jeg mett, så jeg orker ikke så mye mat. Endret 27. desember 2014 av den perfekte mor
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2014 #9 Skrevet 27. desember 2014 om inntaket er større enn forbruker går man opp i vekt. Noen spiser mindre av "vanlig" mat når de øker inntaket av snop og kaker, og går derfor ikke opp i vekt. Andre er mer aktive enn vanlig, de går turer, på ski, leker osv. (for ikke å snakke om alle rundene rundt juletreet! ) Jeg pleier ikke å legge på meg til jul. Når jeg spiser mer snop blir jeg mett, så jeg orker ikke så mye mat. Gjør akkurat det samme, jevner det ut. Mye snop - mindre mat. Anonymous poster hash: 40c36...20e
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2014 #10 Skrevet 27. desember 2014 Nei, man må slett ikke legge på seg.. Jeg har skeiet HELT ut i julemåneden. Altså, ikke bare nå i juledagene, men fader meg hele desember. Helt ille! Fra flere ukentlige joggeturer og kun helgekos, til mengder av chips, julegodt, julemat og ikke en eneste forbaska joggetur. Drastisk ned i treningsnivå, drastisk opp i kaloriinntak. Jeg føler meg dvaskere og ekkel, men jeg har ikke gått opp så mye som et eneste gram. Nå vet jeg at den dvaske følelsen forsvinner med en gang jeg kommer i gang med treningen igjen på nyåret, og det er godt å slippe å ha ekstra kilo å løpe av, kun en følelse av å ha søppel på innsiden, hehe. Når jeg var yngre (ung og dum) spiste vi lunsj på mcdonalds HVER dag i 14 dager på ferie på Kypros, i tillegg til snop, chips og solide biffmiddager ute på kveldsid. Jeg gikk NED i vekt i løpet av ferien. Samme nå i sommer, jeg gikk ned 2 kg på 14 dager i et sydhavsland, der vi spiste og drakk uten å tenke på kalorier overhode. Aktivitetsnivået er riktignok høyt med tre barn på ferie, men jeg trente ikke en meter.. Anonymous poster hash: 1d9be...bde
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå