Anonym bruker Skrevet 27. desember 2014 #1 Skrevet 27. desember 2014 Regner med det er flere som er lei julematen? Fryste ned restene fra juleaften i går og regner med ribbebiten blir liggende en stund. I dag hadde vi ovnsbakt laks og i går fikk vi servert lammelår, søtpotetmos og annet tilbehør:) Så etter 1 julebord med julemat og 2 dager på rad med ribbe etc er jeg lei! Kanskje på tide å ha noe annet til juleaften neste år? Samboer spiser ikke ribbe en gang- bare kjøttkaker og tilbehør. Kalkun er mer populært. Noen som bruker det på juleaften? Anonymous poster hash: 99f79...4fc
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2014 #2 Skrevet 27. desember 2014 Rekker ikke bli lei i løpet av jula nei! Anonymous poster hash: 860cf...c57
&KJ& Skrevet 27. desember 2014 #3 Skrevet 27. desember 2014 Jeg blir ikke lei på de få dagene. Blir noe annet hvis man "bruker opp" julematen tidligere i desember, men da ville jeg heller kuttet ned på det. Litt stusselig med vanlig mat på julaften, men det er min mening
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2014 #4 Skrevet 27. desember 2014 Rekker ikke bli lei. Vi spiste ribbe julaften, pinnekjøtt tors, rester av ribbe fre, og hadde lutefisk i dag. Hadde jeg vært lei nå hadde det uansett vært glemt om et år. Anonymous poster hash: 61d00...6a5
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2014 #5 Skrevet 27. desember 2014 Pinnekjøtt julaften Rester 1.juledag Bakt laks 2.juledag Nachos idag.. hehe.. Kalkun imorgen Anonymous poster hash: e07d5...d54
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2014 #6 Skrevet 27. desember 2014 Vi har kalkun annen hver julaften og pinnekjøtt annet hvert år siden vi hadde forskjellige tradisjoner på dette. Den retten som da ikke er på julaften blir en annen av dagene. Vi har da en dag med lutefisk, pinnekjøtt, kalkun og ribbe. Disse dagene blir ikke etterhverandre og i år hadde vi både lutefisken og ribben før jul. Slipper å bli lei på denne måten. Anonymous poster hash: 40ab4...d9f
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2014 #7 Skrevet 27. desember 2014 JulEaften? Anonymous poster hash: 07398...e4d
sug lut Skrevet 27. desember 2014 #8 Skrevet 27. desember 2014 Lei? Ingen fare. Surkål til alle måltider i ei uke er idealjula.
overlord Skrevet 27. desember 2014 #9 Skrevet 27. desember 2014 Ikke lei av middagene,men lei av rundstykker og julepålegg.
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2014 #10 Skrevet 27. desember 2014 Har bare hatt ett skikkelig julemåltid, pinnekjøtt på julaften. Så nei. Hadde spekemat lille julaften og første dag, bacalao i går og gyros i dag 😃 Anonymous poster hash: 311c2...564
Økonomor Skrevet 27. desember 2014 #11 Skrevet 27. desember 2014 Nei, men har egentlig ikke så mye julemat heller. Bare på julaften, og ellers bare litt ekstra god mat:)
overlord Skrevet 27. desember 2014 #12 Skrevet 27. desember 2014 Lei? Ingen fare. Surkål til alle måltider i ei uke er idealjula. Ble litt nysgjerrig på ditt forhold til surkål. Hva med rødkål? Er ikke det i grunn littegrann bedre?
sug lut Skrevet 27. desember 2014 #13 Skrevet 27. desember 2014 (endret) Lei? Ingen fare. Surkål til alle måltider i ei uke er idealjula. Ble litt nysgjerrig på ditt forhold til surkål. Hva med rødkål? Er ikke det i grunn littegrann bedre? Slett ikke. Rødkål er på linje med horestøvler, en fancy ide som ingen kler. Surkål - men kun min hjemmelagde - er himmelsk. Endret 27. desember 2014 av sug lut
overlord Skrevet 27. desember 2014 #14 Skrevet 27. desember 2014 Lei? Ingen fare. Surkål til alle måltider i ei uke er idealjula. Ble litt nysgjerrig på ditt forhold til surkål. Hva med rødkål? Er ikke det i grunn littegrann bedre? Slett ikke. Rødkål er på linje med horestøvler, det kler ingen. Surkål - men kun min hjemmelagde - er himmelsk. Jeg veksler, og er ikke trofast mot noen av dem, men jeg syns kanskje rødkålen har en liten ekstra dimensjon som surkålen mangler. Surkålen er litt tysk der rødkålen er mer fransk- eller noe sånt. Ellers har jeg spist to kilo rosenkål hittil i jula. Rosenkål er en undervurdert grønnsak!
Mor di! Skrevet 27. desember 2014 #15 Skrevet 27. desember 2014 (endret) Ribbe, pinnekjøtt, koldtbord, viltkjøtt og fisk. Middag og selskap i denne rekkefølgen, så ja - er lei begge deler. I tillegg til desserter og småkaker i lange baner etter hvert måltid. I morgen blir det pizza😏 Endret 27. desember 2014 av Mor di!
sug lut Skrevet 27. desember 2014 #16 Skrevet 27. desember 2014 Lei? Ingen fare. Surkål til alle måltider i ei uke er idealjula. Ble litt nysgjerrig på ditt forhold til surkål. Hva med rødkål? Er ikke det i grunn littegrann bedre? Slett ikke. Rødkål er på linje med horestøvler, det kler ingen. Surkål - men kun min hjemmelagde - er himmelsk. Jeg veksler, og er ikke trofast mot noen av dem, men jeg syns kanskje rødkålen har en liten ekstra dimensjon som surkålen mangler. Surkålen er litt tysk der rødkålen er mer fransk- eller noe sånt. Ellers har jeg spist to kilo rosenkål hittil i jula. Rosenkål er en undervurdert grønnsak! Jeg lager veldig utysk surkål, da. Men om den kan kalles fransk er et annet spørsmål. Rødkålen - njæ, den er pen å se på og smaker snilt og greit, men ingen konkurrent til den ordentlige. Jeg kokte av tre hoder, nå er vi tomme så i morra skal jeg grave fram en innvandrer som kan selge meg sakene på en søndag. Rosenkål er dødsgodt, men har ikke spist det på veldig lenge. Ingen tradisjon med det i jula. Men to kg? Hvordan er magen? Lever omgivelsene?
overlord Skrevet 27. desember 2014 #17 Skrevet 27. desember 2014 Lei? Ingen fare. Surkål til alle måltider i ei uke er idealjula. Ble litt nysgjerrig på ditt forhold til surkål. Hva med rødkål? Er ikke det i grunn littegrann bedre? Slett ikke. Rødkål er på linje med horestøvler, det kler ingen. Surkål - men kun min hjemmelagde - er himmelsk. Jeg veksler, og er ikke trofast mot noen av dem, men jeg syns kanskje rødkålen har en liten ekstra dimensjon som surkålen mangler. Surkålen er litt tysk der rødkålen er mer fransk- eller noe sånt. Ellers har jeg spist to kilo rosenkål hittil i jula. Rosenkål er en undervurdert grønnsak! Jeg lager veldig utysk surkål, da. Men om den kan kalles fransk er et annet spørsmål. Rødkålen - njæ, den er pen å se på og smaker snilt og greit, men ingen konkurrent til den ordentlige. Jeg kokte av tre hoder, nå er vi tomme så i morra skal jeg grave fram en innvandrer som kan selge meg sakene på en søndag. Rosenkål er dødsgodt, men har ikke spist det på veldig lenge. Ingen tradisjon med det i jula. Men to kg? Hvordan er magen? Lever omgivelsene? Kan tenkes at jeg overdrev noe når jeg beskrev inntaket av rosenkål. Jeg har en kjele surkål igjen og to hoder. Er nok lei før jeg får spist det opp. Rosenkål er suverent sammen med kalkun, så det er absolutt julemat.
Mumua Skrevet 27. desember 2014 #18 Skrevet 27. desember 2014 Ja, litt lei. Idag hadde vi julelasagne med julehvitløksbrød og juleisbergsalat. Imårra skal vi ha jule biff wellington med julerødvinsaus og julegrønnsaker tenker jeg
sug lut Skrevet 27. desember 2014 #19 Skrevet 27. desember 2014 Lei? Ingen fare. Surkål til alle måltider i ei uke er idealjula. Ble litt nysgjerrig på ditt forhold til surkål. Hva med rødkål? Er ikke det i grunn littegrann bedre? Slett ikke. Rødkål er på linje med horestøvler, det kler ingen. Surkål - men kun min hjemmelagde - er himmelsk. Jeg veksler, og er ikke trofast mot noen av dem, men jeg syns kanskje rødkålen har en liten ekstra dimensjon som surkålen mangler. Surkålen er litt tysk der rødkålen er mer fransk- eller noe sånt. Ellers har jeg spist to kilo rosenkål hittil i jula. Rosenkål er en undervurdert grønnsak! Jeg lager veldig utysk surkål, da. Men om den kan kalles fransk er et annet spørsmål. Rødkålen - njæ, den er pen å se på og smaker snilt og greit, men ingen konkurrent til den ordentlige. Jeg kokte av tre hoder, nå er vi tomme så i morra skal jeg grave fram en innvandrer som kan selge meg sakene på en søndag. Rosenkål er dødsgodt, men har ikke spist det på veldig lenge. Ingen tradisjon med det i jula. Men to kg? Hvordan er magen? Lever omgivelsene? Kan tenkes at jeg overdrev noe når jeg beskrev inntaket av rosenkål. Jeg har en kjele surkål igjen og to hoder. Er nok lei før jeg får spist det opp. Rosenkål er suverent sammen med kalkun, så det er absolutt julemat. Ja, dersom kalkun er julemat.
Himmel og hav Skrevet 27. desember 2014 #20 Skrevet 27. desember 2014 Lei? Ingen fare. Surkål til alle måltider i ei uke er idealjula. Ble litt nysgjerrig på ditt forhold til surkål. Hva med rødkål? Er ikke det i grunn littegrann bedre? Slett ikke. Rødkål er på linje med horestøvler, det kler ingen. Surkål - men kun min hjemmelagde - er himmelsk. Jeg veksler, og er ikke trofast mot noen av dem, men jeg syns kanskje rødkålen har en liten ekstra dimensjon som surkålen mangler. Surkålen er litt tysk der rødkålen er mer fransk- eller noe sånt. Ellers har jeg spist to kilo rosenkål hittil i jula. Rosenkål er en undervurdert grønnsak! Jeg lager veldig utysk surkål, da. Men om den kan kalles fransk er et annet spørsmål. Rødkålen - njæ, den er pen å se på og smaker snilt og greit, men ingen konkurrent til den ordentlige. Jeg kokte av tre hoder, nå er vi tomme så i morra skal jeg grave fram en innvandrer som kan selge meg sakene på en søndag. Rosenkål er dødsgodt, men har ikke spist det på veldig lenge. Ingen tradisjon med det i jula. Men to kg? Hvordan er magen? Lever omgivelsene? Kan tenkes at jeg overdrev noe når jeg beskrev inntaket av rosenkål. Jeg har en kjele surkål igjen og to hoder. Er nok lei før jeg får spist det opp. Rosenkål er suverent sammen med kalkun, så det er absolutt julemat. Ja, dersom kalkun er julemat. Vi har rosenkål og gulrøtter til ribba. I tillegg til surkålen, selvfølgelig. Og rosenkålen blir absolutt best når den blir lettstekt i litt ribbefett etter at den er dampet, og gjerne sammen med bacon.
ulydia Skrevet 27. desember 2014 #21 Skrevet 27. desember 2014 Rosenkål er supergodt til ribbe! NAM! (og kalkun, men det er liksom meir nyttårsmiddag)
Gjest Antarctica Skrevet 27. desember 2014 #22 Skrevet 27. desember 2014 Regner med det er flere som er lei julematen? Fryste ned restene fra juleaften i går og regner med ribbebiten blir liggende en stund. I dag hadde vi ovnsbakt laks og i går fikk vi servert lammelår, søtpotetmos og annet tilbehør:) Så etter 1 julebord med julemat og 2 dager på rad med ribbe etc er jeg lei! Kanskje på tide å ha noe annet til juleaften neste år? Samboer spiser ikke ribbe en gang- bare kjøttkaker og tilbehør. Kalkun er mer populært. Noen som bruker det på juleaften? Anonymous poster hash: 99f79...4fc I går og i dag var det fisk, og det var deilig. Har vært på julebord med julemat, deretter spist julemat to dager på rad samt feiret en bursdag med "julebrunch", og har virkelig fått dosen min av visse ting. Men på nyttårsaften tror jeg vi tar noe juleaktig igjen.
beef sister Skrevet 27. desember 2014 #23 Skrevet 27. desember 2014 Har ikke spist noe julemat, så lei er jeg ikke.
IreneUtålmodig Skrevet 27. desember 2014 #24 Skrevet 27. desember 2014 Har kun hatt 1 av 3 vellykket julemiddag i år, så ikke lei! Håper på noe julemiddags rester i morgen/senere i dag
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2014 #25 Skrevet 27. desember 2014 Her spiser vi lite julemat før jul. så jeg er slett ikke lei! Pinnekjøtt på julaften, kalkun 1. dag og skinkestek 2. dag. Spiste en ribbemiddag midt i desember, tar gjerne en ny runde med både pinnekjøtt og ribbe :-) Men julekakene er jeg faktisk litt lei ... Anonymous poster hash: 9e1ff...d91
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå