mamma til adhd gutt<3 Skrevet 27. desember 2014 #1 Skrevet 27. desember 2014 Vi pleier å dele oss noen dager for at barna skal få alenetid... Fler som gjør det samme?
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2014 #2 Skrevet 27. desember 2014 Nei. Ferie er tid SAMMEN som en familie. Anonymous poster hash: 9868c...f1f
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2014 #3 Skrevet 27. desember 2014 Nei så absolutt ikke! Her er vi sammen som en familie, og alle fire elsker det! Anonymous poster hash: d78b5...17d
SuperFries Skrevet 27. desember 2014 #4 Skrevet 27. desember 2014 Nei, hvorfor skulle vi det? Jobber turnus, så er sjelden sammen alle 4. Derfor er det ekstra koselig i ferier!
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2014 #5 Skrevet 27. desember 2014 Det gjør vi. Med fire barn så er det ikke enkelt å gi barna like stor oppmerksomhet så da tar vi noen dager der vi gjør noe spesielt med hver enkelt barn og så er vi sammen resten av tiden. Anonymous poster hash: 7c0eb...0b2
Gjest Antarctica Skrevet 27. desember 2014 #6 Skrevet 27. desember 2014 Er vel viktigere å gjøre så alle trives enn å trumfe gjennom at alle skal være sammen, hvis noen har behov for mer alenetid med en voksen. Ferie er til for å lade batteriene, enten det skjer på den eller den måten.
Gjest Sekretøsa Skrevet 27. desember 2014 #7 Skrevet 27. desember 2014 Det hender, men ikke for å gi barna tid alene. Det er for å få ferien til å gå opp. Sfo og bhg er stengt på sommeren, og eldste har en annen far. Så for å få fri når skole oh bhg er stengt samt tekke fars behov så må vi det
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2014 #8 Skrevet 27. desember 2014 Nei, kunne falt oss inn men sikkert greit for minste barnet ditt å få være litt alene med foreldre uten "ADHD-gutten". Anonymous poster hash: 09be1...a57
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2014 #9 Skrevet 27. desember 2014 Nei, kunne falt oss inn men sikkert greit for minste barnet ditt å få være litt alene med foreldre uten "ADHD-gutten". Anonymous poster hash: 09be1...a57 Uff, det nicket gjør meg trist. Anonymous poster hash: 8bba7...2bd
Gjest Antarctica Skrevet 27. desember 2014 #10 Skrevet 27. desember 2014 Nei, kunne falt oss inn men sikkert greit for minste barnet ditt å få være litt alene med foreldre uten "ADHD-gutten". Anonymous poster hash: 09be1...a57 Ja, for søsken kan jo ikke like hverandre hvis en av dem har spesielle behov? Du er visst ute etter å såre, ikke etter å dele erfaringer.
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2014 #11 Skrevet 27. desember 2014 Nei, kunne falt oss inn men sikkert greit for minste barnet ditt å få være litt alene med foreldre uten "ADHD-gutten". Anonymous poster hash: 09be1...a57 Ja, for søsken kan jo ikke like hverandre hvis en av dem har spesielle behov? Du er visst ute etter å såre, ikke etter å dele erfaringer. Så om ene barnet ønsker litt alenetid så liker han ikke broren? Virkelig det du trekker som konklusjon? Hva trekker du som konklusjon da når foreldrene ønsker tid med barna alene? Siden HI gjør så stort nummer av barnets diagnose regner jeg også med at hverdagen er preget av det. At jeg da tenker at det kan være godt for søsken med en pustepause er jeg overhodet ikke tenkt å be om unnskyldning for. Sårer det bør hun også endre måten hun presenterer seg og sine på. Anonymous poster hash: 09be1...a57
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2014 #12 Skrevet 27. desember 2014 Ikke ofte, men det hender. Ungene storkoser seg når de får full oppmerksomhet, og får samtidig kjenne at de savner hverandre litt. Og er da kjempeglad når de sees igjen. Vinn-vinn egentlig, vi burde nok gjort det oftere. Anonymous poster hash: 6f7af...ebc
Gjest Antarctica Skrevet 27. desember 2014 #13 Skrevet 27. desember 2014 Nei, kunne falt oss inn men sikkert greit for minste barnet ditt å få være litt alene med foreldre uten "ADHD-gutten". Anonymous poster hash: 09be1...a57 Ja, for søsken kan jo ikke like hverandre hvis en av dem har spesielle behov? Du er visst ute etter å såre, ikke etter å dele erfaringer. Så om ene barnet ønsker litt alenetid så liker han ikke broren? Virkelig det du trekker som konklusjon? Hva trekker du som konklusjon da når foreldrene ønsker tid med barna alene? Siden HI gjør så stort nummer av barnets diagnose regner jeg også med at hverdagen er preget av det. At jeg da tenker at det kan være godt for søsken med en pustepause er jeg overhodet ikke tenkt å be om unnskyldning for. Sårer det bør hun også endre måten hun presenterer seg og sine på.Anonymous poster hash: 09be1...a57 Jeg trekker ingen konklusjoner av HIs innlegg til starten her, men av din kommentar. Jeg syns den var stygg og unødvendig. Og hvordan du snakker til andre er ditt problem, ikke hennes.
Gjest ronja røverdatter Skrevet 27. desember 2014 #14 Skrevet 27. desember 2014 Det kommer an på hva du mener med å dele. Vi deler oss ikke sånn at den ene tar med seg et eller noen av barna og reiser avgårde, mens den andre blir hjemme fordi vi ønsker å dele barna eller for at noen skal få "alenetid". Men vi kan godt gjøre det sånn at den ene gjør noe med et eller to av barna, fordi det er noe den voksne og de barna har lyst til å gjøre noe som de andre ikke har lyst til. Men reiser vi på ferie eller reiser vi bort mer enn en dag, så gjør vi det sammen.
Gjest Julia1984 Skrevet 27. desember 2014 #15 Skrevet 27. desember 2014 Vi er sammen, men i går tok mannen min og eldste seg en tur i slalombakken de to. Litt moro for 7 åringen å stå alene med pappaen uten 4 åringen.
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2014 #16 Skrevet 27. desember 2014 Nei vi har bare ett barn på snart 10 år så vi er sammen om alt i ferien. I hverdagen er vi nok delt pga arbeidstiden. Anonymous poster hash: 8e7cb...fdc
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2014 #17 Skrevet 27. desember 2014 De som vil være med får være med :-) Anonymous poster hash: 22c54...583
Guttaboys Skrevet 27. desember 2014 #18 Skrevet 27. desember 2014 Har ikke store planer om det. Men vi gjør det titt og ofte. Noen ganger tar jeg bare med meg den ene på butikken eller andre ærender. Hender jeg er på kino med en av dem. Drar på besøk til noen. Aker. Vi gjør ikke alt sammen som en familie. Det er ikke alltid begge barna vil det samme, og noen ganger vil jeg og far ha alenetid med hver og en av dem. Eller fordi det er enklere å ta med bare en av dem på noe. Ser ikke problemet med det. Stort sett er vi sammen hele gjengen, og da kan det være godt med en avveksling. Har to gutter på 3 og 5, og de elsker å irritere hverandre, selv om de også kan leke godt sammen. Da er det godt å skille dem noen ganger.
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2014 #19 Skrevet 27. desember 2014 Har ikke store planer om det. Men vi gjør det titt og ofte. Noen ganger tar jeg bare med meg den ene på butikken eller andre ærender. Hender jeg er på kino med en av dem. Drar på besøk til noen. Aker. Vi gjør ikke alt sammen som en familie. Det er ikke alltid begge barna vil det samme, og noen ganger vil jeg og far ha alenetid med hver og en av dem. Eller fordi det er enklere å ta med bare en av dem på noe. Ser ikke problemet med det. Stort sett er vi sammen hele gjengen, og da kan det være godt med en avveksling. Har to gutter på 3 og 5, og de elsker å irritere hverandre, selv om de også kan leke godt sammen. Da er det godt å skille dem noen ganger. 😊 Anonymous poster hash: d6ae0...dc3
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2014 #20 Skrevet 27. desember 2014 Nei. Våre barn vil være med oss begge i ferien. Så krevende er de ikke noen av de at de har behov for alene tid. Anonymous poster hash: 1fb78...2ca
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2014 #21 Skrevet 27. desember 2014 Jeg skjønner ikke helt hva du mener. Mener du at dere reiser forskjellige plasser, altså mor en plass med en unge og far en annen med en annen unge, eller er det snakk om å dra på forskjellige aktiviteter? Anonymous poster hash: 3e964...8c4
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 27. desember 2014 Forfatter #22 Skrevet 27. desember 2014 Jeg skjønner ikke helt hva du mener. Mener du at dere reiser forskjellige plasser, altså mor en plass med en unge og far en annen med en annen unge, eller er det snakk om å dra på forskjellige aktiviteter? Anonymous poster hash: 3e964...8c4 Jeg tok med lille nå på fjellet og pappaen med store i byen.
Sint naken biltyv Skrevet 27. desember 2014 #23 Skrevet 27. desember 2014 Nei. Våre barn vil være med oss begge i ferien. Så krevende er de ikke noen av de at de har behov for alene tid. Anonymous poster hash: 1fb78...2ca Samme her. Pluss at søskna vil være sammen også
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2014 #24 Skrevet 27. desember 2014 Nei, vi er sammen. Om man ser bort i fra en og annen tur til butikken der kun ett barn blir med, andre er hjemme med andre forelderen. Men da er det snakk om en times tid kanskje. Anonymous poster hash: c0e0c...c8a
Reddiken Skrevet 27. desember 2014 #25 Skrevet 27. desember 2014 Jeg reiste på weekend med 3-åringen mens 2-åringen var hjemme med far. Litt fordi de hadde godt av en separasjon, og litt fordi far ikke kan reise noe sted og jeg ikke hadde maktet begge 2 på en flytur. Begge storkoste seg og gjensynsgleden var stor etterpå. Men tror ikke jeg kommer til å gjøre det når de blir eldre, og skjønner mer. Ihvertfall ikke ei hel helg, det blir litt urettferdig. Men å gjøre ting med de 1 og 1 er noe vi kommer til å gjøre flere ganger, uavhengig av ferie.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå