Anonym bruker Skrevet 27. desember 2014 #1 Skrevet 27. desember 2014 Kan dere anbefale pappvin med fyldig smak? Har drukket vin fra flaske i julen og det smaker såå mye bedre. Drar på hytta på mandag og skal være over nyttår, vil gjerne kjøpe med pappvin med god fyldig smak. Noen som har noe å anbefale? Anonymous poster hash: 408d8...db6
Gjest Antarctica Skrevet 27. desember 2014 #2 Skrevet 27. desember 2014 Deep Creek Shiraz Falling Feather (ripasso)
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2014 #3 Skrevet 27. desember 2014 Takk! Hi Anonymous poster hash: 408d8...db6
Gidder ikke! Skrevet 27. desember 2014 #4 Skrevet 27. desember 2014 Jeg sverger til en Barbera appasimento når jeg kjøper pappvin, synes det er den aller beste med god fylde.
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2014 #6 Skrevet 27. desember 2014 Deep Creek Shiraz Falling Feather (ripasso) Falling feather finnes ikke som Ripasso. Anonymous poster hash: cefda...ac1
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2014 #7 Skrevet 27. desember 2014 Barone Ricasoli er forresten en veldig god fyldig italiensk vin. Anonymous poster hash: cefda...ac1
Gjest Antarctica Skrevet 27. desember 2014 #8 Skrevet 27. desember 2014 Deep Creek Shiraz Falling Feather (ripasso) Falling feather finnes ikke som Ripasso.Anonymous poster hash: cefda...ac1 Sorry, du har rett. Jeg ville anbefale enten Falling Feather eller Doppio Passo (som er en ripasso) og så datt en linje ut.
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2014 #10 Skrevet 28. desember 2014 Takker, igjen 😄 Tar gjerne i mot flere forslag. Skal skrive de ned! Hi Anonymous poster hash: 408d8...db6
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2014 #12 Skrevet 28. desember 2014 J.p chenet. Rød eller lilla boks.Da har du lite erfaring med vin 😆 Anonymous poster hash: 3f506...cb8
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2014 #13 Skrevet 29. desember 2014 Deep Creek Shiraz Falling Feather (ripasso) Falling feather finnes ikke som Ripasso.Anonymous poster hash: cefda...ac1 Sorry, du har rett. Jeg ville anbefale enten Falling Feather eller Doppio Passo (som er en ripasso) og så datt en linje ut. Doppio Passo er heller ikke Ripasso. Ripasso blir laget av Valpoliciella (som er en blanding av 3 druesorter, husker ikke helt navnene nå) mens Doppio Passo er 100% Primitivo. Anonymous poster hash: cefda...ac1
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2014 #14 Skrevet 29. desember 2014 Barone Ricasoli er forresten en veldig god fyldig italiensk vin. Anonymous poster hash: cefda...ac1 Enig! Anonymous poster hash: 1df46...890
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2014 #15 Skrevet 29. desember 2014 Å kalle Falling feather og Doppio Passo for fyldig er vel kanskje en liten overdrivelse, ikke er de gode heller. Ripasso går det heller ikke an å få kjøpt på kartong. Jeg anbefaler Ravenswood eller Gnarly Head Old Wine (Zinfandel begge deler) for fyldig boksvin med mye smak. Anonymous poster hash: c2f19...3d3
Gjest Antarctica Skrevet 29. desember 2014 #16 Skrevet 29. desember 2014 Deep Creek Shiraz Falling Feather (ripasso) Falling feather finnes ikke som Ripasso.Anonymous poster hash: cefda...ac1 Sorry, du har rett. Jeg ville anbefale enten Falling Feather eller Doppio Passo (som er en ripasso) og så datt en linje ut. Doppio Passo er heller ikke Ripasso. Ripasso blir laget av Valpoliciella (som er en blanding av 3 druesorter, husker ikke helt navnene nå) mens Doppio Passo er 100% Primitivo.Anonymous poster hash: cefda...ac1 Hva? Har jeg misforstått alt? Jeg har latt meg fortelle at begrepet doppio passo er synonymt med ripasso, fordi det betyr "to ganger igjennom" (doppio=dobbelt, ri-=som i re-/igjen og passo=passert) dvs at druene får en annen gangs gjæring???
Gjest Antarctica Skrevet 29. desember 2014 #17 Skrevet 29. desember 2014 (Altså uten å begynne å snakke om hvilken drue, bare teknikken.)
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2014 #18 Skrevet 29. desember 2014 Doppio Passo er bare navnet på vinen, og har ingenting med ripasso metoden å gjøre. Ripasso produseres i Valpolicella i Veneto i Italia. Doppio passo finnes vel i rose, hvitvin og musserende vin også. Anonymous poster hash: c2f19...3d3
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2014 #19 Skrevet 29. desember 2014 Hehe må le av svarene Hi får i tråden sin. Hvorfor i alledager kommer dere med svar som er helt feil. Vet dere ikke hva dere snakker om er det best å ikke si noe. Hilsen vinkelneren Anonymous poster hash: 521ba...aae
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2014 #20 Skrevet 29. desember 2014 Hi her, jeg drar på polet i morgen. Skal jeg kjøpe zinfandel? Anonymous poster hash: 408d8...db6
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2014 #21 Skrevet 29. desember 2014 Kjøp gafaggio eller så fins faktisk ripasso på kartong, det kan du og ta. Anonymous poster hash: 521ba...aae
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2014 #22 Skrevet 29. desember 2014 Vinkelneren, er litt interessert i å høre ditt tips? Det er ikke lov å tappe ripasso på kartong og kalle det ripasso.. Derav navn som bipasso og riposto etc.. Anonymous poster hash: c2f19...3d3
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2014 #23 Skrevet 29. desember 2014 Hehe må le av svarene Hi får i tråden sin. Hvorfor i alledager kommer dere med svar som er helt feil. Vet dere ikke hva dere snakker om er det best å ikke si noe. Hilsen vinkelnerenAnonymous poster hash: 521ba...aae Jeg legger merke til at dette er ditt første innlegg. Du klarer altså å beklage deg over de andre som svarer, fordi de ikke har vett på det, men unngår behendig å komme med noe tips selv, som kunne ha opplyst HI og den gemene hop her? Kom med rådene dine, "vinkelneren", eller skal vi si securitasvakten, eller er det hjelpepleieren? Anonymous poster hash: e2b6e...a82
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2014 #24 Skrevet 29. desember 2014 Vinkelneren, er litt interessert i å høre ditt tips? Det er ikke lov å tappe ripasso på kartong og kalle det ripasso.. Derav navn som bipasso og riposto etc.. Det stemmer at det ikke er lov å skrive ripasso på kartongen, men vinmonopolet har ripasso på kartong som du nevner f.eks riposto som er en ripasso på kartong. Denne kartongen stod det faktisk ripasso på for et par år siden. -vinkelneren Anonymous poster hash: 521ba...aae
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2014 #25 Skrevet 29. desember 2014 Hehe må le av svarene Hi får i tråden sin. Hvorfor i alledager kommer dere med svar som er helt feil. Vet dere ikke hva dere snakker om er det best å ikke si noe. Hilsen vinkelnerenAnonymous poster hash: 521ba...aae Jeg legger merke til at dette er ditt første innlegg. Du klarer altså å beklage deg over de andre som svarer, fordi de ikke har vett på det, men unngår behendig å komme med noe tips selv, som kunne ha opplyst HI og den gemene hop her? Kom med rådene dine, "vinkelneren", eller skal vi si securitasvakten, eller er det hjelpepleieren? Hadde jeg vert HI ville jeg tatt signature series brunel som er en god rhone vin på kartong. Denne er kategorivare 6. Altså de store polene har den inne. -vinkelneren Anonymous poster hash: 521ba...aae
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå