Anonym bruker Skrevet 27. desember 2014 #1 Skrevet 27. desember 2014 Vi blir ofte invitert bort, men ingen vil komme til oss. Vi inviterer, men enten passer det ikke eller så passer det bedre at de kommer til oss. Jeg synes det er ganske trist igrunn at ingen vil komme på besøk. Virker som det er noe galt med hjemmet vårt. Skjønner ikke hva som er galt. Det er rent her, det er ryddig, ingen av oss røyker så er ikke røyklukt osv. Skjønner ikke og synes det er ganske trist at ingen vil være på besøk her Anonymous poster hash: 5fbd6...42e
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2014 #2 Skrevet 27. desember 2014 Her er det motsatt. Synes i grunnen det er ganske stusselig. Blir aldri invitert til venner, men de kommer mer enn gjerne hit når vi inviterer. Inviterer ikke vi, skjer det ikke noe. Anonymous poster hash: fe9b2...800
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2014 #3 Skrevet 27. desember 2014 Vi blir ofte invitert bort, men ingen vil komme til oss. Vi inviterer, men enten passer det ikke eller så passer det bedre at de kommer til oss. Jeg synes det er ganske trist igrunn at ingen vil komme på besøk. Virker som det er noe galt med hjemmet vårt. Skjønner ikke hva som er galt. Det er rent her, det er ryddig, ingen av oss røyker så er ikke røyklukt osv. Skjønner ikke og synes det er ganske trist at ingen vil være på besøk her Anonymous poster hash: 5fbd6...42e Bor dere et stykke unna? Kanskje noen syns det er langt å dra til dere? Skjønner at det er trist. Hva med å spørre dem rett ut? Anonymous poster hash: 26a1d...ade
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2014 #4 Skrevet 27. desember 2014 Nei, bor ikke langt unna. Lengste unna er 15 minutter kjøretur. Kan alltid komme til dem, men de kan aldri komme hit. Naboen er også slik. Vi kan gjerne komme til dem osv., men de kommer helst ikke til oss. Er slik med familien også Anonymous poster hash: 5fbd6...42e
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2014 #5 Skrevet 27. desember 2014 Vansklig å parkere? Sære husregler? Dårlig mat? Bortskjemte barn? Anonymous poster hash: e71a8...8fd
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2014 #6 Skrevet 27. desember 2014 Ikke vanskelig med parkering nei og ingen sære husregler, helt normale som at vi ikke går inn med sko osv. Maten er helt normal og er ikke kun middagsbesøk, men generelt og barnet vårt er ikke bortskjemt eller udregelig Anonymous poster hash: 5fbd6...42e
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2014 #7 Skrevet 27. desember 2014 Vær glad til du Kjekt at dere blir husket på til invitasjoner. Der er et komplement. Du slipper å styre og stelle Anonymous poster hash: 27199...a09
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2014 #8 Skrevet 27. desember 2014 Har dere dyr? Klarer ikke å spise hos de som lar dyrene gå omkring mellom mat og drikke, og som lar dyrene spise av mennesketallerken og glass. Og der hvor man er full av hår og oppklort etter besøket. Anonymous poster hash: 8f1b5...cdb
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2014 #9 Skrevet 27. desember 2014 Joda, er jo hyggelilg å bli bedt bort, men hadde vært koselig om folk hadde giddet å komme på besøk til oss også. Vi har ingen dyr nei. Anonymous poster hash: 5fbd6...42e
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2014 #10 Skrevet 27. desember 2014 Det er et par jeg ikke liker å dra hjem til, og det er fordi det stinker der og fordi det er møkkete. De vet det sikkert ikke selv en gang. Nå sier du at det er rent, så jeg tror deg. Jeg er også skeptisk til å dra til de som er gjerrige, fordi jeg fort blir dårlig av gammel mat/restemat. Det er noen jeg forsyner meg lite hos for å si det slik. Dersom praten ofte går i stå, er jeg heller ikke så ivrig, men du blir jo bedt bort, så da er det ikke det heller. kanskje du bør ta opp tema forsiktig og spørre noen hvorfor de tror at andre så sjelden besøker dere (ikke si noe om dem, for det blir for nært) Anonymous poster hash: c5f7d...dc2
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2014 #11 Skrevet 27. desember 2014 Jeg har noen jeg aldri besøker, men gjerne har her. Grunnene til at jeg ikke reiser dit er: kalde hus, elendige verter ( som ikke byr meg noe fordi jeg ikke drikker kaffe), vond lukt, møkkete, dårlig hygiene generelt, rotete, utrygt, hønemor tendenser, gir totalt Faen i hva barna dems gjør. Anonymous poster hash: 04312...a9b
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2014 #12 Skrevet 27. desember 2014 Når ingen vil besøke dere så vil jeg tro at det er noe hos dere eller ved dere så gjør at ingen vil komme Anonymous poster hash: b1a2a...11d
Gjest Antarctica Skrevet 27. desember 2014 #13 Skrevet 27. desember 2014 Kanskje de bare er late og hjemmekjære selv, gidder ikke flytte på seg? Jeg har noen som det sitter langt inn å besøke, men det er ikke mange. Grunnene der er: Veldig trang og klam leilighet (vertinnen er enig og leter selv etter noe bedre) Hund, røyk eller annet som sitteri klærne når jeg har forlatt "Stressa" vertskap, f eks de som løper rundt etter ungene hele tiden eller bruker mer tid på å varte opp enn på å være sammen Lite hyggelig hjem, f eks de har det kaldere enn jeg liker, det trekker, eller planløsningen i hjemmet gjør det bråkete og slamrete Rot (og jeg tåler mye rot, men en jeg kjenner har det utilgivelig rotete) Møbleringen gjør at det føles "uvelkomment" - f eks hvis det er overmøblert og trangt, eller man møblerer slik at gjestene må sitte på pinnestoler o.l. Da går jeg fortere hjem.
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2014 #14 Skrevet 27. desember 2014 Kan også være at det er for ryddig og rent hos dere. Vi har ett vennepar vi ikke liker å dra til, for der er vi nesten redd for å røre oss. Alt er så pefekt, at vi føler oss ikke helt komfortable. Vi liker heller å dra til venner som har det passe ryddig og mer hjemmekoslig enn perfekt. Anonymous poster hash: 5f2bc...6d9
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2014 #15 Skrevet 27. desember 2014 Her er det motsatt. Synes i grunnen det er ganske stusselig. Blir aldri invitert til venner, men de kommer mer enn gjerne hit når vi inviterer. Inviterer ikke vi, skjer det ikke noe. Anonymous poster hash: fe9b2...800 Sånn er det hos oss også. Vi har ofte middager hjemme hos oss, men blir sjelden invitert bort. Enig i at det er stusselig. Anonymous poster hash: 6519a...55c
overlord Skrevet 27. desember 2014 #16 Skrevet 27. desember 2014 Her er det omvendt. Folk vil helst komme hit. Jeg er jækla god å lage mat og har et stort, hyggelig hus. Vet ikke hvorfor folk ikke kommer, men noe må det vel være. Har ikke lest de andre svarene, men det kan jeg kan komme på er: - dårlig mat/ ingen mat - usentralt - for varmt/ for kaldt - skittent - irriterende mann (slik er det hos ei jeg kjenner. Ingen vil besøke henne pga mannen som alltid sitter opp etter dem og følger med) - trangt - husdyr - rigide regler for hva som er lov og ikke lov - du gjør andre ting når du har besøk (jeg har ei venninne som bretter sammen klær og støvsuger når jeg er der. Det gidder jeg ikke) - Tv som står og durer. Eller radio.
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2014 #17 Skrevet 27. desember 2014 Er det virkelig så mange som har det så skittent at dere ikke vil komme på besøk? Anonymous poster hash: c1edc...73b
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2014 #18 Skrevet 27. desember 2014 Ikke at jeg ikke tror dere er normalt ryddige..Men kan det hende at deres mal for hva som er ryddig er en annen enn andres? En venninne av moren min bor u et hus som er utrolig rotete og kaotisk. Det er ikke sånn "trygde"-rotete, men det er bare så utrolig mye ting OVERALT! Kjøkkenet er som en slagmark med alt for mye utstyr og stæsj på benkene, badet er fullt av produkter osv. I trappene står stabler med klær og kurver med tøy som må brettes osv. Det ser ikke ut som om hun har forberedt seg så veldig på besøk akkurat.. Noen synes heller ikke det er så festlig å komme på besøk til folk som f.eks har det helt brunt nedi doen sin (ikke bæsj, men sånn belegg..) Har dere husdyr? Noen kan være vare på lukten eller adferden til dyra også? Anonymous poster hash: a5bc1...294
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2014 #19 Skrevet 27. desember 2014 Ikke at jeg ikke tror dere er normalt ryddige..Men kan det hende at deres mal for hva som er ryddig er en annen enn andres? En venninne av moren min bor u et hus som er utrolig rotete og kaotisk. Det er ikke sånn "trygde"-rotete, men det er bare så utrolig mye ting OVERALT! Kjøkkenet er som en slagmark med alt for mye utstyr og stæsj på benkene, badet er fullt av produkter osv. I trappene står stabler med klær og kurver med tøy som må brettes osv. Det ser ikke ut som om hun har forberedt seg så veldig på besøk akkurat.. Noen synes heller ikke det er så festlig å komme på besøk til folk som f.eks har det helt brunt nedi doen sin (ikke bæsj, men sånn belegg..) Har dere husdyr? Noen kan være vare på lukten eller adferden til dyra også? Anonymous poster hash: a5bc1...294 Spørsmål: hvordan blir man kvitt sånn belegg i do? Har latt det stå med klor,wc gel osv, pluss skuret på meg senebetennelse men det går f... Ikke bort! Anonymous poster hash: d27c1...b34
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2014 #20 Skrevet 27. desember 2014 Tipper at du du ikke ser problemet selv. For eksempel at du har det møkkete eller griser når du lager mat.. Anonymous poster hash: cae13...aa3
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2014 #21 Skrevet 27. desember 2014 Sånn er det for oss også. Vi blir invitert hit og dit, men ingen vil komme til oss. Jeg er den som er beskyldt for å ha støv på hjernen (uten at noen merker noe til det, da jeg bare holder det ryddig og rent uten å bry meg om at noen griser eller roter, jeg bare ordner det når sjansen byr seg. Dvs når gjester er dratt, og ofte også når ungen er i seng. Men jeg får alltid høre at det er så deilig og rent hos oss, frisk luft og pledd i sofaen som lukter så godt), så det er ikke skittent her, og av rot er det litt leker på gulvene. Ingenting unødvendig på kjøkkenbenk eller bad, eller noe som helst annet sted. Ungen er to år, og enkel og grei. Barnløse kan sikkert synes det er litt slitsomt med henne, men så får jo vi komme til dem - hvor hun med ett blir mer uselvstendig, og skal utforske alt de eier og har, og dermed blir det mer slitsomt for oss alle.Vi bodde ca 30-40 min unna de aller fleste for et år siden. Så flyttet vi til byen, og alle sa vi endelig kunne treffes oftere, og at de endelig bare kunne ta en svipptur innom... Vi ser aldri noe til noen. Vi bor maks 20 min unna, og det er faktisk det venneparet vi treffes oftest (både her og hos dem). De andre bor 5 og 10 min unna, sånn omtrent. Anonymous poster hash: 1617f...9b9
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2014 #22 Skrevet 27. desember 2014 Sånn er det for oss også. Vi blir invitert hit og dit, men ingen vil komme til oss. Jeg er den som er beskyldt for å ha støv på hjernen (uten at noen merker noe til det, da jeg bare holder det ryddig og rent uten å bry meg om at noen griser eller roter, jeg bare ordner det når sjansen byr seg. Dvs når gjester er dratt, og ofte også når ungen er i seng. Men jeg får alltid høre at det er så deilig og rent hos oss, frisk luft og pledd i sofaen som lukter så godt), så det er ikke skittent her, og av rot er det litt leker på gulvene. Ingenting unødvendig på kjøkkenbenk eller bad, eller noe som helst annet sted. Ungen er to år, og enkel og grei. Barnløse kan sikkert synes det er litt slitsomt med henne, men så får jo vi komme til dem - hvor hun med ett blir mer uselvstendig, og skal utforske alt de eier og har, og dermed blir det mer slitsomt for oss alle. Vi bodde ca 30-40 min unna de aller fleste for et år siden. Så flyttet vi til byen, og alle sa vi endelig kunne treffes oftere, og at de endelig bare kunne ta en svipptur innom... Vi ser aldri noe til noen. Vi bor maks 20 min unna, og det er faktisk det venneparet vi treffes oftest (både her og hos dem). De andre bor 5 og 10 min unna, sånn omtrent. Anonymous poster hash: 1617f...9b9 Mannen er forresten den som lager mat, da han har kokkeutdannelse (jobber ikke som det nå lengre), og han lager innmari god mat. Så er ikke maten det er noe galt med heller, og han får alltid skryt for maten. Anonymous poster hash: 1617f...9b9
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2014 #23 Skrevet 27. desember 2014 Jeg kom på ei til jeg ikke vil besøke igjen. Hun ga meg siste rest av en Farris lignende brus. Den var helt dau og smakte kvalmende. Så åpnet hun en ny brus og skjenket opp til seg selv. Jeg tenkte at det måtte være en tilfeldighet inntil vi litt etterpå skulle grille pølser. Det var en pølser igjen i en åpnet pølsepakke, og en ny pølsepakke der. Hun ga meg den eldste pølsa og tok selv av den nye pakka. Det kan jeg love deg er siste gang jeg har satt mine bein i huset deres. Anonymous poster hash: c5f7d...dc2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå