Gå til innhold

Ville dere tatt med et hostende barn ut i kulda?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Toåringene mine har vært syke i jula og vi har bare vært inne. Nå er allmenntilstanden god, men begge har en stygg slimhoste. Kanskje smart å være inne? Storebror vil gjerne ut en tur.. Det er 10 kuldegrader.

Anonymous poster hash: 07c77...23a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min eldste hoster ofte og han blir mye verre om han er ute i kulda. Så jeg hadde ikke gjort det.

Skrevet (endret)

Nei absolutt ikke. Nå skal ikke barn under tre ut i mindre enn 10 EFFEKTIVE kullegrader og å ta de ut når de hoster er bare dumt.

Endret av Sint naken biltyv
Skrevet

Vi ble inne. Tar en tur ut med femåringen når pappan kommer hjem i kveld. Kveldstur for å se på stjernene er vel fint det også?

Anonymous poster hash: 07c77...23a

Skrevet

Nei absolutt ikke. Nå skal ikke barn under tre ut i mindre enn 10 EFFEKTIVE kullegrader og å ta de ut når de hoster er bare dumt.

Dust!

Her i Bergen er det ikke så veldig kaldt så veldig ofte, men i resten av landet er det jævlig kaldt, jævlig lenge.

De går jo ut med ungene i løpet av den lange vinteren. De sitter ikke inne 18 mnd av barnas tre første leveår, fordi om gradestokken kryper under -0 og det er litt vind! De tar sine forholdsregler!

Det hender jo at vi ser kaldere he også, vi kan jo sitte inne de dagene det gjelder, men de fleste av oss tar heller våre forholdsregler, kler på, og ikke er ute då alt for lenge om barna er veldig små.

Anonymous poster hash: f9299...95a

Gjest Antarctica
Skrevet

Dust!

Her i Bergen er det ikke så veldig kaldt så veldig ofte, men i resten av landet er det jævlig kaldt, jævlig lenge.

De går jo ut med ungene i løpet av den lange vinteren. De sitter ikke inne 18 mnd av barnas tre første leveår, fordi om gradestokken kryper under -0 og det er litt vind! De tar sine forholdsregler!

Det hender jo at vi ser kaldere he også, vi kan jo sitte inne de dagene det gjelder, men de fleste av oss tar heller våre forholdsregler, kler på, og ikke er ute då alt for lenge om barna er veldig små. Anonymous poster hash: f9299...95a

Nesten komisk at det er så forskjellig hva som er regnet for farlig!

Da jeg var barn i England husker jeg at samfunnet nesten stoppa opp ved det minste snøfall. Togene gikk ikke ... Klassekameratene mine snakka om at de kanskje ville få fri fra skolen (men det ble aldri mer enn to cm, så da måtte vi fortsatt dit. ;) )

Mens i Indre Troms får ungene lov å være inne i friminuttet hvis det blir kaldere enn -30, og ikke et øyeblikk før! Ved -29 er det utelek, og det gjelder barnehagebarna også.

Hvis du spør helsesøster så vil du nok få høre at friske toåringer ikke har noen mén av å gå ut i minus ti. Med unger som hoster må du bare prøve deg fram, kanskje hoster de mindre etter litt frisk luft, kanskje mer.

Skrevet

Dust!

Det hender jo at vi ser kaldere he også, vi kan jo sitte inne de dagene det gjelder, men de fleste av oss tar heller våre forholdsregler, kler på, og ikke er ute då alt for lenge om barna er veldig små.

Anonymous poster hash: f9299...95a

Dust var et bra bidrag til debatten. Veldig imponerende😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...