Anonym bruker Skrevet 27. desember 2014 #1 Skrevet 27. desember 2014 Eller hva skal man gjøre? Svigerfar har vært her i julen, raper ved bordet, banner, sitter masse på mobilen med lyd, lager smattelyder for å få ut mat av tennene osv...stort sett ting vi sier til barna at de ikke skal gjøre. I tillegg er han småfrekk og tenker seg ikke om før han snakker. Svigermor sier ingenting, ei heller sønnene...alle var her i jula, jeg sitter og venter på at noen skal si noe, og tenker at det blir ufint om jeg sier noe...Hva ville dere gjort? Anonymous poster hash: 7cec4...339
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2014 #2 Skrevet 27. desember 2014 Kinkig! Og jeg følger med tråden din, for her har vi samme problem! Synes jo ikke det er jeg eller du som bør si noe (om i det hele tatt), men når ingen andre gjør det....? Reagerer mannen din? Anonymous poster hash: 2218c...6b3
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2014 #3 Skrevet 27. desember 2014 Om dere ikke omgås for mye så ville jeg nok bare latt det være. Høres forresten utrolig ekkelt ut Anonymous poster hash: 0eea5...811
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2014 #4 Skrevet 27. desember 2014 Hadde tatt en felles prat med mannen og svigermor. Gitt beskjed om at slik oppfører vi oss ikke hos oss! Gitt dem valget om å si noe, ellers hadde jeg gjort det selv. Anonymous poster hash: 92bab...942
klg,2 boys now:) Skrevet 27. desember 2014 #5 Skrevet 27. desember 2014 Min far er dessverre sånn😔 Vi sier i fra.da synes han det er moro og latterlig gjøre oss som er så prippen...sukk..han er heldigvis bare her 1 gang i året så biter tenna sammen. Men til deg til jeg startet med og komentert når han f eks raper,si unnskyld deg😳. Når han suger mat utav tenne gi tannpirkere litt demonstrativt. Kansje han tar noen hint..går an og håpe.
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2014 #6 Skrevet 27. desember 2014 Samme problem her..Jeg ba mannen si ifra og etter det ble rapingen ( æsj..så ekkelt...) bedre, men fortsatt endel manglende manerer, ja. Dessverre. Jeg synes virkelig man kan si i fra på en alright måte. Anonymous poster hash: 5b279...0c8
Gjest Sekretøsa Skrevet 27. desember 2014 #7 Skrevet 27. desember 2014 Jeg snakker til ungene jeg, i håp om at svigerfar forstår. Han er sånn som din nemlig Hvis de feks raper ved et uhell (det skjer jo )så sier jeg noe sånt som "ærlig talt, du er 10 år. Du vet du ikke raper ved bordet ". Og smatting. Jeg hater smatting. Virkelig hater!! Det vet ungene men det hender de glemmer seg. Da sier jeg noe om at det er den verste lyden jeg vet om og at de må være greie å lukke munnen.
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2014 #8 Skrevet 27. desember 2014 Jeg har en slik svoger, men noen sier i fra inne i mellom. Holder på å bli gærn likevel. Anonymous poster hash: 5851b...7d9
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2014 #9 Skrevet 27. desember 2014 Høres ut som svigerfaren min men han promper i tillegg høyt og flere ganger daglig. Sånn har han vært i alle år. Kvalmt 😩. Anonymous poster hash: 72b18...0cf
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2014 #10 Skrevet 27. desember 2014 Bare sier det rett ut. Gjør han narr av dere får han sitte på kjøkkenet og spise sammen med bikkja. Den mangler også bordskikk. Anonymous poster hash: c800f...f39
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2014 #11 Skrevet 27. desember 2014 Kinkig! Og jeg følger med tråden din, for her har vi samme problem! Synes jo ikke det er jeg eller du som bør si noe (om i det hele tatt), men når ingen andre gjør det....? Reagerer mannen din?Anonymous poster hash: 2218c...6b3 han reagerer, men sier svært lite. Det virker som at de er så vant til det, og at det ikke er vits å si noe. Han spurte en gang om han skulle hente tannpirkere til han, men svigerfar svarte at nei det trengte han ikke...og fortsatte å smatte... Svigerfar er litt som en annen i tråden her...Det er oss det er noe feil med, vi som er pripne...og, ja, han fiser i tillegg...tragikomisk nesten... Anonymous poster hash: 7cec4...339
Gjest Antarctica Skrevet 27. desember 2014 #12 Skrevet 27. desember 2014 Huff, så pinlig. Når han er reist hjem igjen kan dere jo bruke han som skrekkeksempel? Unger som raper og smatter kan fort bli flinkere hvis dere sier "du vil vel ikke ende opp med like dårlig bordskikk som farfar?" Jeg har en gang kjefta opp en voksen mann (min egen bror) da han tok av seg sokkene og la sine nakne, sure føtter på stuebordet. IKKE i orden hos meg!
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2014 #13 Skrevet 27. desember 2014 Ingen! Anonymous poster hash: 5b861...b76
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2014 #14 Skrevet 27. desember 2014 Har en bestefar som gjør det samme, bare at han i tillegg bruker sin egen skje (som han har brukt og spist av) i isboksen for å ta mer, hvis han mister korken fra brusflaska oppi glasset sitt, drikker han opp før han setter korken på igjen :/, etc... Anonymous poster hash: 5ac68...822
amandine Skrevet 27. desember 2014 #15 Skrevet 27. desember 2014 (endret) Mine svigerforeldre er litt sånn. Etter at jeg kjente dem godt har jeg begynt å si fra. Jeg HAAAATER det når de smatter og snakker med mat i munnen. Og jeg HAAAATER det når svigermor tygger tyggis med åpen munn! Endret 27. desember 2014 av amandine
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2014 #16 Skrevet 28. desember 2014 Og i tillegg ser jeg nå at han har satt igjen gaven han fikk av mannen, meg og barna... Er skikkelig mettet av hele fyren nå. Godt, men samtidig trist at vi er flere i en slik situasjon. Det er jo bare helt basic folkeskikk, hvorfor er det så vanskelig for noen? Anonymous poster hash: 7cec4...339
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2014 #17 Skrevet 28. desember 2014 HI her over Anonymous poster hash: 7cec4...339
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2014 #18 Skrevet 28. desember 2014 Mine svigerforeldre er litt sånn. Etter at jeg kjente dem godt har jeg begynt å si fra. Jeg HAAAATER det når de smatter og snakker med mat i munnen. Og jeg HAAAATER det når svigermor tygger tyggis med åpen munn! Jeg tror jeg aldri hadde klart å snakke slik til voksne mennesker, også svigerforeldrene i tillegg.. Er ikke det egentlig ganske frekt? Ikke for det, jeg grøsser når jeg sitter med slike mennesker, men jeg er såpass godt oppdratt at jeg ikke prøver å oppdra andre voksne mennesker Anonymous poster hash: 37935...002
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2014 #19 Skrevet 28. desember 2014 Kinkig! Og jeg følger med tråden din, for her har vi samme problem! Synes jo ikke det er jeg eller du som bør si noe (om i det hele tatt), men når ingen andre gjør det....? Reagerer mannen din?Anonymous poster hash: 2218c...6b3 han reagerer, men sier svært lite. Det virker som at de er så vant til det, og at det ikke er vits å si noe. Han spurte en gang om han skulle hente tannpirkere til han, men svigerfar svarte at nei det trengte han ikke...og fortsatte å smatte... Svigerfar er litt som en annen i tråden her...Det er oss det er noe feil med, vi som er pripne...og, ja, han fiser i tillegg...tragikomisk nesten...Anonymous poster hash: 7cec4...339 Hvem i tråden er det som sier dere er pripne? Anonymous poster hash: a54e8...345
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 28. desember 2014 #20 Skrevet 28. desember 2014 Hehe, hadde det vært hos oss hadde nok barna snakket til ham😜
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2014 #21 Skrevet 28. desember 2014 Kinkig! Og jeg følger med tråden din, for her har vi samme problem! Synes jo ikke det er jeg eller du som bør si noe (om i det hele tatt), men når ingen andre gjør det....? Reagerer mannen din?Anonymous poster hash: 2218c...6b3 han reagerer, men sier svært lite. Det virker som at de er så vant til det, og at det ikke er vits å si noe. Han spurte en gang om han skulle hente tannpirkere til han, men svigerfar svarte at nei det trengte han ikke...og fortsatte å smatte... Svigerfar er litt som en annen i tråden her...Det er oss det er noe feil med, vi som er pripne...og, ja, han fiser i tillegg...tragikomisk nesten...Anonymous poster hash: 7cec4...339 Hvem i tråden er det som sier dere er pripne? Anonymous poster hash: a54e8...345 #5 HI Anonymous poster hash: 7cec4...339
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2014 #22 Skrevet 28. desember 2014 Kinkig! Og jeg følger med tråden din, for her har vi samme problem! Synes jo ikke det er jeg eller du som bør si noe (om i det hele tatt), men når ingen andre gjør det....? Reagerer mannen din?Anonymous poster hash: 2218c...6b3 han reagerer, men sier svært lite. Det virker som at de er så vant til det, og at det ikke er vits å si noe. Han spurte en gang om han skulle hente tannpirkere til han, men svigerfar svarte at nei det trengte han ikke...og fortsatte å smatte... Svigerfar er litt som en annen i tråden her...Det er oss det er noe feil med, vi som er pripne...og, ja, han fiser i tillegg...tragikomisk nesten...Anonymous poster hash: 7cec4...339 Hvem i tråden er det som sier dere er pripne? Anonymous poster hash: a54e8...345 #5 HI Anonymous poster hash: 7cec4...339
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2014 #23 Skrevet 28. desember 2014 Snakk med mannen din om det og la ham si fra på en pen måte. Anonymous poster hash: f169f...de9
amandine Skrevet 28. desember 2014 #24 Skrevet 28. desember 2014 Mine svigerforeldre er litt sånn. Etter at jeg kjente dem godt har jeg begynt å si fra. Jeg HAAAATER det når de smatter og snakker med mat i munnen. Og jeg HAAAATER det når svigermor tygger tyggis med åpen munn! Jeg tror jeg aldri hadde klart å snakke slik til voksne mennesker, også svigerforeldrene i tillegg.. Er ikke det egentlig ganske frekt? Ikke for det, jeg grøsser når jeg sitter med slike mennesker, men jeg er såpass godt oppdratt at jeg ikke prøver å oppdra andre voksne mennesker Anonymous poster hash: 37935...002 Jeg prøver ikke å oppdra voksne mennesker, men jeg sier fra for eksempel når svigermor smatter sånn i telefonen at jeg ikke hører hva hun sier, eller vi ler litt av svigerfar når han spiser så maten skvetter rundt ham. Dette er jo mennesker jeg har kjent nært i snart 25 år, så det går bra. Jeg er kanskje litt nøye på skikk og bruk, men å kunne oppføre seg ordentlig ved bordet hører til elementær basiskunnskap.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå