Twintipp og himmelblå Skrevet 27. desember 2014 #1 Skrevet 27. desember 2014 Har fått legetime til å sjekke det ut, men er det noen kjerringråd eller tips som kan benyttes proaktivt og så lenge? Føler livet begrenser seg så mye da jeg hele tiden må tenke på og ikke fryse:( Sitter nå under pledd, med ulltrøye og Mariusgenser og rykker i kroppen, så mye fryser jeg. Ansikt, hender og føtter er iskalde. Jeg sover med elektrisk varmeteppe, som jeg nå venter på skal bli glovarmt under dundyna.. Kan ikke ha en liiiten glippe på dyna før hele kroppen blir iskald, og dyne over halve ansiktet. Er så SINNSYKT lei av å fryse! Alle forberedelsene, bare for en biltur må bilen varmes opp maks, ellers skjelver kroppen som et aspeløv. Noen med noen hurtigvirkende tips? Kjerringråd? Trener og spiser normalt:)
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2014 #2 Skrevet 27. desember 2014 Vet ikke om du trener, men god blodsirkulasjon og muskler forebygger varmetap. Hyppige, raske litt lange turer og styrketrening kan hjelpe. Kjerringråd er også å utsette deg for kulde slik at kroppen akklimatiserer seg. Ubehagelig der og da men det skal fungere. Vi bor i et hus som er kjølig, maks 21 grader uansett årstid. Barna våre er varme så lenge de har tykke sokker og vi får helt panikkfølelse når vi er på besøk i hus med over 23-24 grader. Svetter, koker og blir helt røde i kinnene, Anonymous poster hash: 823fa...d28
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2014 #3 Skrevet 27. desember 2014 Lurer på om jeg ikke så det i et annet innlegg, om vekt og sånn, men er ikke du veldig tynn? Typ 45 kg? Anonymous poster hash: 67881...d6c
klg,2 boys now:) Skrevet 27. desember 2014 #4 Skrevet 27. desember 2014 Hadde det sånn når jeg var veldig tynn.ble bedre og bedre for hver kg🙈 Var gravid en vinter og det er den eneste vinteren jeg hadde det behagelig
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2014 #5 Skrevet 27. desember 2014 Ikke normalt å fryse sånn. Men som en annen spør, er du veldig tynn? Hvis du er tynn og i tillegg har lite fart på blodsirkulasjonen, så blir du kald. Anonymous poster hash: 03090...d5a
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2014 #6 Skrevet 27. desember 2014 Trening og å spise bra og nok er viktig, men selvsagt også riktig påkledning. Jeg er ikke tynn, og jeg fryser lett på vinteren. Må ha ullundertøy og fleece over, votter, lue og buff som dekker halve trynet, ellers klarer jeg ikke å være ute. Over dette har jeg varmedress. Det er grusomt å fryse! Anonymous poster hash: 7ca94...385
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2014 #7 Skrevet 27. desember 2014 Litt underhudsfett gjør vidunder. Anonymous poster hash: 32300...24f
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2014 #8 Skrevet 27. desember 2014 Jeg tenker mest vekt sånn umiddelbart. Har selv ( ufrivillig) gått ned 10 kg de siste mnd og fryser som bare juling. Tåler ingenting! Anonymous poster hash: be4d2...515
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2014 #9 Skrevet 27. desember 2014 Ga deg masse råd i forrige tråd, men du kommenterte ikke på det, så kanskje du ikke fikk dem med deg. Flere av rådene virker bra her og nå. Husker ikke om jeg skrev det i forrige tråd, men det er også viktig at du får i deg nok godt fett daglig! Når jeg spiser nok godt fett daglig, og ikke minst får i meg nok omega3, så fryser jeg også langt mindre - i tillegg til de andre rådene jeg skrev om sist. Anonymous poster hash: fe2fe...257
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2014 #10 Skrevet 27. desember 2014 Har fått legetime til å sjekke det ut, men er det noen kjerringråd eller tips som kan benyttes proaktivt og så lenge? Føler livet begrenser seg så mye da jeg hele tiden må tenke på og ikke fryse:( Sitter nå under pledd, med ulltrøye og Mariusgenser og rykker i kroppen, så mye fryser jeg. Ansikt, hender og føtter er iskalde. Jeg sover med elektrisk varmeteppe, som jeg nå venter på skal bli glovarmt under dundyna.. Kan ikke ha en liiiten glippe på dyna før hele kroppen blir iskald, og dyne over halve ansiktet. Er så SINNSYKT lei av å fryse! Alle forberedelsene, bare for en biltur må bilen varmes opp maks, ellers skjelver kroppen som et aspeløv. Noen med noen hurtigvirkende tips? Kjerringråd? Trener og spiser normalt:) Om dette er et problem kun på vinteren tenker jeg du bør flytte inn i et hus med skikkelig isolasjon og oppvarming. Vi har temmelig konstant temperatur inne om det er sommers eller vinters. Anonymous poster hash: 544ec...c94
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2014 #11 Skrevet 27. desember 2014 Aclima ullfrote eller superundertøy, minus 20 på elgjakt fryser ikke. Få legen til å sjekke nivået av B12, blodprosent og blodtrykk. Anonymous poster hash: 749f6...b73
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå