Gå til innhold

Hjelpe svigers

Anbefalte innlegg

Skrevet

De har en privat eid pub og har pubkveld 6 ganger i året ca. Min samboer må hjelpe dem gratis, eller dvs de forventer det selv om han feks har jobb Kl dagen etterpå. Nå som jeg er i familien forventer de på en måte at jeg og hjelper til. Er dette rett synes dere? Har en baby som våkner x antall ganger om natta, men idag har jeg mine foreldre her da. Kjipt og skulle hjelpe til når jeg allerede har BETALT jobb i jula. Min samboer hjelper til uten og mukke. Dritkjipt og servere drita folk til kl 02 på natta - gratis. Nå er han og hjelper dem og jeg hjemme.

Anonymous poster hash: 4603f...d05

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer jo an på hvor godt puben deres går det da tenker jeg?

Er det som at det knapt tikker rundt, og de trenger disse kveldene for å holde omsetningen oppe så hjelper man til. Tjener de godt, då får man lønn som all annen arbeidskraft.

Om familie virkelig trenger hjelp, da hjelper man.

Anonymous poster hash: c1aea...1eb

Skrevet

Han driver den kun for moro skyld og det er såvidt det går rundt. Men det er kjipt og bruke fritiden sin på, selv om det er sjeldent.

Anonymous poster hash: 4603f...d05

Skrevet

Det hadde jeg ikke stilt opp på unnsett.

Det er noe de har tatt på seg og ikke noe du trenger å stille opp på.

Anonymous poster hash: 3928e...029
Skrevet

Hvis dette er en slags hobbyaktivitet for hans foreldre, så kan de ikke uten videre forvente at dere stiller opp uansett.

De kan selvfølgelig spørre om dere har lyst til å hjelpe til - f.eks i bytte mot andre tjenester. Men det bør være frivillig. Akkurat som det bør være frivillig for de å hjelpe dere!

Og skal man på jobb dagen etter eller man skal ta seg av barn så er ddet en selvfølge at man ikke kan stå å servere øl halve natta.

Dere kan jo f.eks inngå en avtale om at en pubvakt likestilles med en helaften med barnevakt :)

Anonymous poster hash: cc507...1e4

Skrevet

Hvis dette er en slags hobbyaktivitet for hans foreldre, så kan de ikke uten videre forvente at dere stiller opp uansett.

De kan selvfølgelig spørre om dere har lyst til å hjelpe til - f.eks i bytte mot andre tjenester. Men det bør være frivillig. Akkurat som det bør være frivillig for de å hjelpe dere!

Og skal man på jobb dagen etter eller man skal ta seg av barn så er ddet en selvfølge at man ikke kan stå å servere øl halve natta.

Dere kan jo f.eks inngå en avtale om at en pubvakt likestilles med en helaften med barnevakt :)

Anonymous poster hash: cc507...1e4

Ha ha Tuller du?

Hadde svigers forventet at vi skulle stilt opp en hel kveld med å jobbe i pub for at de skulle tilbringe tid med barnebarna sine skulle de bare sett langt etter å få tilbringe tid med de.

Anonymous poster hash: 3928e...029

Skrevet

Hadde ikke stilt opp. Mannen må få gjøre som han vil, men noen må jo ta seg av baby også ;-)

Skrevet

6 ganger i året? Det høres virkelig ikke ut som et stort problem.

Anonymous poster hash: c8a49...51b

Skrevet

Hadde aldri stilt opp på noe sånt. Høres helt bak mål ut at du skal jobbe gratis der eller jobbe der i det hele tatt....

Anonymous poster hash: 70ba6...c74

Gjest Antarctica
Skrevet

Jeg har jobbet på pub, og kan love deg at jeg tok meg betalt, ja... Mannen din bør kanskje si at han har andre forpliktelser nå, og at hans primærfamilie er kone og barn. Det er noe annet å hjelpe til i en butikk eller kafé mens man selv er en tenåring som bor hjemme, og mor og far forsørger familien ved å drive kafeen.

Skrevet

6 ganger i året?

Dette hadde jeg faktisk hjelpet med uten å forvente betaling. Et lite problem som tydeligvis blir blåst opp til et stort problem.

Vi er en familie der alle hjelper hverandre og vi forventer ikke betaling, er vi sikkert unormale ;)

Å hjelpe sine foreldre er helt naturlig for meg uannsett hva det måtte gjelde.

Anonymous poster hash: 5c8bc...ea2

Gjest Antarctica
Skrevet

6 ganger i året?

Dette hadde jeg faktisk hjelpet med uten å forvente betaling. Et lite problem som tydeligvis blir blåst opp til et stort problem.

Vi er en familie der alle hjelper hverandre og vi forventer ikke betaling, er vi sikkert unormale ;)

Å hjelpe sine foreldre er helt naturlig for meg uannsett hva det måtte gjelde. Anonymous poster hash: 5c8bc...ea2

Vi hjelper også hverandre når det trengs. Men hvis man har lagt seg til en hobby man ikke kan drive med uten at ens voksne barn påtar seg ubetalt nattarbeid, da er det tid for å finne en ny hobby. Svigerforeldrene her kan fint drive med hekling, fugletitting og swinging om så - men hvis de vil drive en pub for moro skyld, bør de selv ha kapasitet til det, eller la det være.

Skrevet

Hadde ikke hjulpet til, og forventet at mannen heller ikke gjorde det faktisk. Regner med hans bidrag går på bekostning av det hos dere hjemme. Dette er ikke å hjelpe til heller egentlig... Det er en næringsvirksomhet, og kan de ikke betale folk for å jobbe bør de kanskje vurdere å legge den ned. Er noe annet å hjelpe dem med ting i hjemmet osv hvis det er noe de ikke klarer selv.

Anonymous poster hash: 4fff2...166

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...