Anonym bruker Skrevet 26. desember 2014 #1 Skrevet 26. desember 2014 Minsten her har hatt omgangssyken siden mandag, til og fra. Ikke spydd veldig mye, og hatt et par dager uten spying også, før det tok seg opp igjen på julaften. Den natten kom det diare i bleia, og de to siste dagene har han spydd ca 3-4 ganger pr dag. Ikke veldig mye altså, men han har samtidig feber og er ute av form. Vil ikke spise, har kanskje spist 3 biter brødskive og noen få saltsenger idag, igår spiste han en halv skive og en yoghurt. Drikker sånn passelig, har fått i ham litt saft med sukker i, pittelitt sjokomelk, cola og vann. Men det kommer jo opp igjen da. Igår var formen grei nok, litt sliten og sov mer enn vanlig, men han lekte også litt innimellom. Idag er den mer nedsatt, han har stort sett ligget på sofaen og sløvet og sovet, eneste gangene han kviknet litt til var etter han fikk paracet. Er også kun da han har spist. Jeg tenker at om han er slik også imorgen er det på tide på ringe legen? Han kan jo ikke gå slik stort lenger? Ser påleppene hans at de begynner å bli tørre, og det har ikke vært noe bæsj i bleien idag, og bare littegrann tiss. Så jeg synes ikke han kan gå sånn mer. Er jeg hysterisk? Bør jeg vente enda en dag og se det an, siden han jo drikker litt innimellom? Han er 2 år, forresten. Anonymous poster hash: cb168...4c8
LeTwinsA Skrevet 26. desember 2014 #2 Skrevet 26. desember 2014 Hysterisk? nei jeg hadde ringt legevakt jeg ....
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2014 #4 Skrevet 26. desember 2014 Enig med Sekretøsa! Ring og snakk med legevakten nå. Så små barns tilstand kan raskt bli alvorlig om de blir dehydrert, og siden barnet ditt nesten ikke har tisset i dag så er det et tegn som tilsier at du ikke skal vente lenger! Jeg ville ikke ventet til i morgen. Anonymous poster hash: 03235...785
Gjest Sekretøsa Skrevet 26. desember 2014 #5 Skrevet 26. desember 2014 Ser nå at leppene er tørre. Da må du ringe nå. God bedring!
Anonym bruker 1000 Skrevet 26. desember 2014 #6 Skrevet 26. desember 2014 bedre du ringer en gang for mye enn for lite, ikke hysterisk
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2014 #7 Skrevet 26. desember 2014 Mi ble lagt inn på 6 dagen med omgangssyke. Etter 2. Turen på legevakt den helgen. Da var hun dehydret og fikk iv og sonde i ett døgn før hun var bedre. Anonymous poster hash: e784f...4f9
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2014 #8 Skrevet 26. desember 2014 Var foresten nesten 2 år. Anonymous poster hash: e784f...4f9
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2014 #9 Skrevet 27. desember 2014 Takk, jenter, da har vi både ringt og vært og kommet hjem igjen. For som alle unger ser ut til å gjøre, kvikna han til da vi ankom legevakta. Og vi fikk i ham litt væske og han flørtet med sykepleieren. Legen var på utrykning, men de vurderte ham til å være såpass at vi kunne dra hjem igjen, og nå har han spist en skive og drukket endel saft, så han kommer seg. Vi skal følge med på ham og vekke ham for å gi litt vann ila natta, så satser vi på at det går seg til Anonymous poster hash: cb168...4c8
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2014 #10 Skrevet 27. desember 2014 Takk, jenter, da har vi både ringt og vært og kommet hjem igjen. For som alle unger ser ut til å gjøre, kvikna han til da vi ankom legevakta. Og vi fikk i ham litt væske og han flørtet med sykepleieren. Legen var på utrykning, men de vurderte ham til å være såpass at vi kunne dra hjem igjen, og nå har han spist en skive og drukket endel saft, så han kommer seg. Vi skal følge med på ham og vekke ham for å gi litt vann ila natta, så satser vi på at det går seg til Anonymous poster hash: cb168...4c8 Kan vel med fordel gi han saft. Anonymous poster hash: 014de...f7f
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2014 #11 Skrevet 27. desember 2014 Så bra han føler seg bedre:-) Jeg ville også gitt han saft nå som han er syk. Viktig med litt kalorier og sukker da han har hatt flere dager uten. Og tilslutt; Jeg trodde folk visste at det ikke er så lurt å gi sjokomelk og yoghurt til en med omgangssyken...?? Unngå melkeprodukter! Anonymous poster hash: 52490...bb1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå